Pitääkö siis lääkkeistä tehdä aina haittavaikutusilmoitus, mikäli itselle tulee sivuoire, joka mainitaan listassa?
Siinäpä se otsikossa tulikin.
Jos pitää ilmoittaa, mihin nämä ilmoitetaan?
Kommentit (8)
Minuakin kiinnostaa. Sehän varmaan vaikuttaa myös niihin haittavaikutusten yleisyysmäärityksiin, että kuinka moni saa mitäkin haittavaikutuksia. En ole koskaan ilmoittanut ja luulen, että lääkäri korkeintaan kirjaa sen henkilökohtaiseen epikriisiin. Vai ilmoittaako lääkäri siitä lääkeyhtiölle tms?
Pitääkö itse ilmoittaa suoraan lääkeyhtiöön haittavaikutuksista?
Mulla on kaikista lääkkeistä tullut juuri listassa mainittuja haittavaikutuksia. Joskus on jopa tullut näitä hyvin harvinaisia haittavaikutuksia. En ole niitä koskaan mihinkään ilmoittanut, kun ne ikäänkuin on jo listattuna. Jos kaikki ilmoittaisivat oireensa, muuttuisi ne listaukset paketissa, kuinka yleisiä ne sivuoireet onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö itse ilmoittaa suoraan lääkeyhtiöön haittavaikutuksista?
Mulla on kaikista lääkkeistä tullut juuri listassa mainittuja haittavaikutuksia. Joskus on jopa tullut näitä hyvin harvinaisia haittavaikutuksia. En ole niitä koskaan mihinkään ilmoittanut, kun ne ikäänkuin on jo listattuna. Jos kaikki ilmoittaisivat oireensa, muuttuisi ne listaukset paketissa, kuinka yleisiä ne sivuoireet onkaan.
Minä olen ilmoittanut suoraan lääkefirmalle poikkeavasta haittavaikutuksesta.
Ei vaan jos tulee jotain mitä EI ole mainittu listassa. Lääkärille nyt tietty voi mainita kaikki vaikutukset.
Mulla tuli antibiootista joku oire jalkoihin. En enää pystynyt urheilemaan niillä. Ja en enää pysty kunnolla.
En oikein jaksanut enää kun masensi helvetisti. Muutenkin oli tosi työ hankkia ne antibiootit ja sitten sen minkä ne teki vei kyvyn urheilla. Aina kun lähden lenkille niin jalat oireilee jälkikäteen päiviä.
Hain antibiootteja kun yskin verta. Menin ensiapuun niin käskivät pois kn e i ollut kuumetta. Olin siis yskinyt jo kuukausia ja tiesin kyllä että apua ei helpolla saa nykyisessä terveydenhuollossa. Siksi pitkitin ja ajattelin että lähtee pois. Ei niille riittänyt että verta tuli kehkoista ja olin muutenkin tosi väsynyt. Takasin vaan ja ajanvaraukseen. En jaksanut. Menin töihin ja myöhemmin kun yskin lisää verta niin tilasin sen ajan.
Sain antibiootit ja olis pitänyt jättää väliin.
Tästä lähtien en enää ikinä mene puoskareille. Vihaan koko ammattikuntaa lopun elämääni. yleensäkään en ole saanut oikeastaan koskaan apua lääkäreiltä. Pelkkää vittuilua oikeastaan.
Sori kun oli niin katkeraa. Jalat on taas saanut ihmeellisiä kouristuksia ja halvauksia.
Onneksi ei ole töitä lähiaikoina. Ärsyttävintä on painaa duunia ja huomata kun vasen jalka ei enää toimi.
Hoitavalle lääkärille, olettaisin.
On tärkeää ilmoittaa, ehkä on tarvetta vaihtaa lääkitys.
Tunnen henkilön, joka sai harvinaisen hengenvaarallisen sivuvaikutuksen ja joutui sen takia kuukausiksi sairaalaan.