Yksi perintäfirma pois kiusaamasta velkaisia
Kommentit (21)
Jesss! Odotan, että myös moni muu aiempi ja myös nykyinen työpaikkani lakkautetaan laittomina. Epäeettisiä ne ainakin ovat pääsääntöisesti olleet.
Jos maksaa laskunsa, niin ei ole mitään ongelmia perintäfirmojen kanssa. Mikä tässä on vaikeaa tajuta?
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa laskunsa, niin ei ole mitään ongelmia perintäfirmojen kanssa. Mikä tässä on vaikeaa tajuta?
Tiedätkö, millaisten firmojen laskuja Alektumissa perittiin?
Oho. Oli jo aikakin. - Entinen perintäneuvoja
Vierailija kirjoitti:
Olitkohan työkaverini? No, tuolla toki väki vaihtui. Mutta... oooh... oltiin tärkeitä... tehtiin palkkatyötä.... pyöritettiin yhteiskuntaa. Kyllä minä sitten häpesin itseäni ja tekemisiäni sen melkein parin vuoden ajan, kun tuota työtä tein.
Vierailija kirjoitti:
Perintäfirmat myös ostavat lasku-ja velkakantoja. Sinunkin jonkin laskun laskuttajan takana saattaa olla perintäfirma.
Vierailija kirjoitti:
Juu, perintäfirmojen kanssa ei ole ongelmia, mutta kun sinne menee laskuja, joista ei ole koskaan tullut alkuperäistä laskua eikä muistutuksia. Työni puolesta olen tällaisia takkuja joutunut selvittelemään. Erääseen paikkaan jouduin soittelemaan kuukausitolkulla, kun eivät saaneet laskutustietoja oikein. Ja kyse ei ollut mistään ihan pikkupuljusta vaan ihan kaikkien tuntemasta firmasta, jossa luulisi perusasioiden olevan hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitkohan työkaverini? No, tuolla toki väki vaihtui. Mutta... oooh... oltiin tärkeitä... tehtiin palkkatyötä.... pyöritettiin yhteiskuntaa. Kyllä minä sitten häpesin itseäni ja tekemisiäni sen melkein parin vuoden ajan, kun tuota työtä tein.
Ehkä. Milloin olit?
Toiminta kai laajeni jonkun verran, kun lähdimme sieltä joukkopaolla ensin. Ei näemmä mennyt hyvin se laajentuminen.
Tilausansoja ja virossa toimivien firmojen huijauksia. Ajatella, jos tuoltakin olisin lähtenyt ilman uutta työpaikkaa, olisin saanut karenssin. Ja kaiken aikaa tiesin toimivani epäeettisesti.
t. Entinen perintäneuvoja 3
Niin, ja miettikäähän rakkaat ex-kollegat - ylempää tahoa se epäeettisyys ei vaivannut yhtään. Myös työntekijöiden kohtelu oli ajoittain yhtä ala-arvoista.
PN 1
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja miettikäähän rakkaat ex-kollegat - ylempää tahoa se epäeettisyys ei vaivannut yhtään. Myös työntekijöiden kohtelu oli ajoittain yhtä ala-arvoista.
PN 1
Tätä mietin. Itse olen tällä hetkellä jokseenkin yhtä epäeettisessä paikassa. Onneksi määräaikaisesti. Vast'edes koitan pysyä lujana. On kunniallisempaa olla työtön, kuin huosrata elämäänsä tuollaisille firmoille ja kiusata kanssaihmisiä.
Mun kaveri oli laittanut sille Alektumin jollekin duunarille sähköpostia. Mähän sanoin sulle, että sulta loppuu ennemmin duunit, kun saat multa penniäkään ja oikeassa olin.
Oliko joku teistä Ruoholahden toimipisteessä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti :)
Okei. Oliko toiminta siellä kuinka ”isoa” ts. oliko vielä perintäneuvojat ja puhelinperintäläiset?
Vierailija kirjoitti:
Periä voi monella tavalla, ilmeisesti.
Multa oli jäänyt yksi lasku huomaamatta (tai sitä ei ollut ikinä tullutkaan...) ja tuli lasku perintäfirmalta. Soitin sinne kysyäkseni asiasta lisää, varmistin että siinä on koko maksu ja niin edespäin. Puhelimessa ollut katsoi tietoni ja vakuutti että joo siinä kaikki.
Onneksi tajusin googlamalla, että niillä on nettisivu, josta voin käydä itse katsomassa koko tilanteen. Siellä olikin lisää maksettavaa, joka olisi kasvanut korkoa, jos olisin vain luottanut tuohon puhelimessa olleeseen työntekijään.
Vierailija kirjoitti:
Jesss! Odotan, että myös moni muu aiempi ja myös nykyinen työpaikkani lakkautetaan laittomina. Epäeettisiä ne ainakin ovat pääsääntöisesti olleet.
Noudattaako joku perintäyhtiö lakia kuuliaisesti vai ovatko kaikki epärehellisiä?
Kaipaamaan jäivät: