Mistä yksinäiselle matkaseuraa?
Mistä yksinäinen ihminen saisi matkaseuraa, oma puoliso ei tahdo reissata ja ystäviä/sukulaisia ei ole.
Kommentit (20)
Olisiko yksin lähteminen vaihtoehto? Kyllä sieltä matkalta sitten seuraa halutessaan löytää. Tai jos lähtisit jollekin kiertomatkalle tms. jossa kuljetaan yhtenä ryhmänä suurin osa ajasta?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yksin lähteminen vaihtoehto? Kyllä sieltä matkalta sitten seuraa halutessaan löytää. Tai jos lähtisit jollekin kiertomatkalle tms. jossa kuljetaan yhtenä ryhmänä suurin osa ajasta?
Olen käsittänyt että nämä ryhmämatkat yms ovat vähän iäkkäämpien juttuja, olen itse 31, koen että en välttämättä sopeudu joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole ystäviä/kavereita? Aloittaisin sellaisten hankinnasta. Lähdeppä jollekkin kivalle kurssille ja tutustu siellä tuleviin kavereihin ja potentialisiin matkakavereihin.
En henk.koht syistä halua pidempiaikaista kaveria/ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole ystäviä/kavereita? Aloittaisin sellaisten hankinnasta. Lähdeppä jollekkin kivalle kurssille ja tutustu siellä tuleviin kavereihin ja potentialisiin matkakavereihin.
Ai mies on niin omistushaluinen?
Tinderistä saa. Ei edes maksa matka välttämättä paljoa, jos sen sitä kautta hankkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mies on niin omistushaluinen?
No ei liity mun mieheen mitenkään.
Kukaan ei halua perässähiihtäjää. Jos haluat että joku on sua varten, mene terapiaan.
Miten voit tietää pärjäätkö matkalla yksin, jos et ole kokeillut?
Kyllä mä ainakin matkustan mieluiten jonkun muun kanssa, koska yhden hengen hotellihuoneet on niin kalliita. Ja en tahdo jakaa huonetta kenenkään tuntemattoman kanssa, joka voi olla ihan hirveää seuraa.
Ei nykyisin jaeta hotellihuoneita tuntemattomien kanssa, se oli joskus 70-luvulla.
Minä olin kiertomatkalla 25-vuotiaana, ja paljonhan mukana oli iäkkäämpää väkeä, mutta ei se minua haitannut. Kukaan ei katsonut karsaasti vaan päinvastoin olin melkein ryhmän lellikki :). Tosin minulla taitaa muutenkin olla erilainen luonne kuin ap:lla, sillä ei tullut mieleenkään, ettenkö voisi lähteä tai tutustua itseäni vanhempiin. Matkustin myös noihin aikoihin yksin.
Suosittelen lähtemään vaan reippaasti joko yksin tai ryhmän mukana (jotkut niistä matkoista kyllä ovat kamalan kalliita).
Toisaalta Rantapallo-nettisivuilla on Matkaseuraa -palsta, josta voit lukea muiden seuranhakuilmoituksia tai laittaa omasi. En tiedä, kuinka usein sieltä mitään sopivaa seuraa löytää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin matkustan mieluiten jonkun muun kanssa, koska yhden hengen hotellihuoneet on niin kalliita. Ja en tahdo jakaa huonetta kenenkään tuntemattoman kanssa, joka voi olla ihan hirveää seuraa.
Ennen ajateltiinkin että huoneessa on vähintään kaksi, mutta nykyään yksinmatkustelu on yleistä ja hotellien varaussivustoilta voi valita huoneen yhdelle. Kannattaa ottaa asioista selvää eikä vaan olettaa.
Ei ole 70-lukua huoneiden jakaminen. Itse olin pari vuotta sitten äkkilähdöllä Kreetalla ja yllätykseksi jouduin/sain jakaa huoneen toisen suomalaisen naisen kanssa. Meillä oli hieno lomaviikko yhdessä, lähes kaikki päivät lomailimme yhdessä. Ystävystyimme ja olemme edelleen yhteyksissä ja joskus treffataan.
Itselläni ei ole kuin hyviä kokemuksia tuntemattoman kanssa limailusta, eipö sitä kauaa illa tuntemattomia! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt että nämä ryhmämatkat yms ovat vähän iäkkäämpien juttuja, olen itse 31, koen että en välttämättä sopeudu joukkoon.
Riippuu ihan kiertomatkasta, jollakin Overland Africa rekkakierrosta ei edes suositella iäkkäämmille, samoin vaikka Nepalin tai Huippuvuorten vaellusta jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen ajateltiinkin että huoneessa on vähintään kaksi, mutta nykyään yksinmatkustelu on yleistä ja hotellien varaussivustoilta voi valita huoneen yhdelle. Kannattaa ottaa asioista selvää eikä vaan olettaa.
...ja maksaa itsensä kipeäksi siitä yhden hengen huoneesta
Matkatoimistoja ja pakettimatkoja lienee nuoremmillekin? Soita ja kysy mitä he suosittelisivat :) Kuten huomattu, hotellit myös laittavat itsenäisiä matkailijoita yhteen ja usein he löytävätkin toisistaan seuraa. Garda-järven ympäristöä ovat itse kulkevat naiset kuulemma pitkään suosineet tästä syystä.
Myös täällä mainittu Rantapallon Matkaseuraa ja relaa.comin vastaava palsta tulee mieleen. Ilmoitukset voivat tosin olla vanhoja.
Jos ei tee selväksi ettei yhtään halua sosialisoida, hostelleissa ja dormeissa ihmiset ovat yleensä halukkaita seurustelemaan ja tekemään pieniä ja isompiakin retkiä yhdessä.
Millaisen matkan haluaisit tehdä, kiinnostaako kaupunki vai aurinkoloma? Kiinnostaako patikointi, interrail, taidemuseot vai shoppailu?
Minä olen matkustanut yksin, mutta kohteessa olen ostanut ohjattuja retkiä ja samalla olen tutustunut uusiin ihmisiin. Teen aktiviteettijuttuja, joten porukka on ollut aika nuorekasta. Eli on seuraa ja sitten saa rauhoittua ihan yksin halutessaan. Ihan paras tapa matkustaa.
On ihanaa matkustaa yksin!
On kiva käydä matkalla miehen/tyttären/pojan/äidin/kaverin kanssa, mutta vielä kivempaa on yksin. Kokeile!
Saa tehdä just mitä ja milloin haluaa - tai olla tekemättä. Ei tarvetta kompromisseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja maksaa itsensä kipeäksi siitä yhden hengen huoneesta
Höpsistä. Tarjouksia on usein. Halvimmillaan olen ollut ihan ok hotellissa yhden hengen huoneessa 18 eurolla yö.
Myös mm. Airbnb on keksitty.