Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö teillä lapset että heillä on säästössä rahaa? (Jos siis on)

Vierailija
07.01.2019 |

Tuli vain mieleen kun itse en ole lapsille koskaan maininnut että heillä on säästötilit mihin heille on laitettu rahaa. Pääsääntöisesti olen itse säästänyt mutta joskus myös isovanhemmat ja lasten kummit ovat laittaneet sinne rahaa. Lahjarahat ovat toki menneet lapsen omalle käyttötilille, mutta nämä muut ovat olleet sellaisia satunnnaisia lahjoituksi ns. ”Muuten vaan”
Tämä tuli nyt vasta ilmi kun oltiin anoppilassa ja anoppi alkoi kyselemään asiasta lapselta ja ohmetteli ettei lapsi tiennyt.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, mutta ei sitä minkä verran tilillä on rahaa.

Vierailija
2/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias tietää kaiken ja pääsee itsekin katsomaan sijoituksiaan. 10-vuotiaalta ei ole salailtu mutta ei niin paljon vielä puhuttukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tietää muttei tiedetä summaa. En tiedä itsekään. Isovanhemmat on avanneet tilit.

Vierailija
4/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät omat säästönsä/sijoitukset.

Mutta eivät tiedä paljonko meillä vanhemmilla on rahaa koska en halua että huutelevat meidän raha-asioita pitkin kyliä.

Vierailija
5/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää. Tietää myös rahastonsa ja ollaan joskus lueskeltu rahastoihin kuuluvia yhtiöitä....miten kaverit tuhlaa kokikseen ja mäkkäriin ja hän saa niistä voittoa :D

Ei se niistä niin kiinnostunut ole.

Pankkikortti oli iso juttu ja käyttötilinsä saldon osaa tarkistaa puhelimella.

Käyttötilillä on viikkorahat ja possusäästöt. Jemmassa lahjana saadut rahat, käyttäköön teininä. Minä kartutan hänelle sijoituksia kuukausittain.

Nyt 11v.

Vierailija
6/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietään lapset säästötileistä mutta tuskin sitä paljonko rahaa siellä on.

Vierailija
7/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät. Tiliote tulee omalla nimellä.

Vierailija
8/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä ja tili on toistaiseksi minun ja miehen nimissä, tarkoitus on myöhemmin antaa sieltä sitten lapsille rahaa kun tarvitsevat.

Vierailija
9/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut että säästötileillä on "ajokorttirahat" -tarkemmin en taida kertoakaan ennenkuin pakko.

Vierailija
10/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tietävät ,ovat 6v iästä lähtien saaneet itse päättää rahankäyttönsä.

On parempi opettaa lapset käyttämään rahaa järkevästi kuin säästellä heille salaa ajokorttirahoja. Jokaisella on 18v iässä ollut reilusti yli 20 000 euron omaisuus, mistä on tosin oltu maistraatin suuntaan ihan hiljaa.

Vierailija
11/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tietävät ,ovat 6v iästä lähtien saaneet itse päättää rahankäyttönsä.

On parempi opettaa lapset käyttämään rahaa järkevästi kuin säästellä heille salaa ajokorttirahoja. Jokaisella on 18v iässä ollut reilusti yli 20 000 euron omaisuus, mistä on tosin oltu maistraatin suuntaan ihan hiljaa.

Vierailija
12/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedä ja tili on toistaiseksi minun ja miehen nimissä, tarkoitus on myöhemmin antaa sieltä sitten lapsille rahaa kun tarvitsevat.

Näin minäkin teen, en halua että lapsi saa 18- vuotiaana ”hirveän” summan rahaa, näin pystyn itse päättelemään koska hän saa rahat.

Vierailija
13/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Heillä on erikseen oma käyttötili, johon säästävät omaa rahaa. Lisäksi erillinen säästötili ja rahastot, joista eivöt tiedä.

Vierailija
14/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v. avaa itse tiliotteensa (tykkää kun postia tulee hänelle) ja todellakin haluaa kuulla "montako rahaa" hänellä on. Sen kummemmin ei asiasta tietenkään vielä puhuta eikä se poikaa kiinnosta. Sitten kun alkaa kysellä, niin varmaan jotain ajokortti/autorahoja kerrotaan niiden olevan. Mikäli hän haluaa rahansa käyttää muutoin, niin eihän sille mitään voi. Täytyy yrittää opettaa rahanarvoa hyvissä ajoin.

Vierailija
15/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää. Selvisi heille kun oltiin hakemassa pankkikorttia pankissa... ”siis MIHIN tiliin tämä kortti liitetään?”, ”AI mulla on jo pankkitili?!”

Vierailija
16/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää että hänellä on säästötilija tietää että se on tarkoitettu sitten kun isona lähtee opiskelemaan. Määriä en ole katsonut tarpeelliseksi kertoa.

En halua että huutelee niistä kavereiden luona olessaan, mikää ei ole ärsyttävämpää kuin pikkuvanha kakara rehvimässä tuhansista euroistaan mitkä hänellä on tilillä.

Vierailija
17/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät tileistä muttei sitä paljonko siellä on rahaa.

Vierailija
18/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin monella muullakin, eli lapset tietää omista tileistään, mutta ei saldoja. Tietävät myös aina, kun tililtä otetaan rahaa johonkin hankintaan.

Vierailija
19/19 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotias tietää että tilillä on rahaa, mutta en kerro paljonko. Annan käyttää rahoja vasta kun täyttää 18 ja saa maksukortin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän