Pikkutyttö pani häirikkörouvan hiljaiseksi muutamalla sanalla – jäätävä kuitti veti isän ylpeäksi ???
https://www.is.fi/perhe/art-2000005952556.html
”Olimme kaupassa tyttäreni kanssa ja opettelimme lausumaan sanaa allerginen. Paikalle ilmaantunut vanhempi rouva ryhtyi kehumaan tytärtäni maireasti hyvästä lausunnasta. Tyttäreni katseli häirikköä paheksuen ja vastasi hetken kuluttua hitaasti ja kuuluvasti: ’Minä olen allerginen sinulle.’”
Millä tavalla tuo lasta kehunut nainen oli "häirikkörouva" ? Ja miksi isä on ylpeä lapsensa törkeästä käytöksestä?
Kommentit (18)
Ihan samaa mietin. Muutenkin nuo Lasten suusta -jutut on harvoin hauskoja muuten kuin niiden kirjoittajien mielestä. Osa vaikuttaa aikuisen keksimiltä.
Samaa luin ja tyttö olisi kyllä kuullut kunniansa tuosta. Se ei ollut mikään jäätävä kuitti, vaan nokkava ylimielinen kommentti kersalta. Minulla on kolme nyt jo teini-ikäistä lasta ja yksikään ei olisi tuollaisia sanonut ikinä. Eikä sano vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en olisi mitenkään ylpeä asiasta, ehkä vähän naurattaisi korkeintaan.
Ei naurattaisi, vaan hävettäisi ja harmittaisi, että tytön kasvatus on mennyt pieleen.
On ilmeistä, että "mairea" rouva on viestinyt sanattomasti negatiivisia signaaleja. Kirjoittaja ei ole osannut tuoda näitä esiin kommentissaan. Tämä voisi olla yksi selitys?
Ennemminkin lapselle tulisi opettaa, ettei tuntemattomien mielipiteistä tarvitse välittää.
Täss otsikossa on kaikki clickbaitin stereotyyppiset ainekset....... Ei noita kuulu avata
Nämä clickbaitit ovat ihan toimittajan oman pään tuotoksia
Vierailija kirjoitti:
Täss otsikossa on kaikki clickbaitin stereotyyppiset ainekset....... Ei noita kuulu avata
Ja silti avasit
Helppoa on nykyään olla paskalehtien toimittaja kun voi keksiä jutut omasta päästään. Tämä nyt on vielä kevyestä päästä, mutta nämä "tositarinat" joissa kuvat ja nimet vaihdettu.... Ei mitään takeita onko edes totta.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa on nykyään olla paskalehtien toimittaja kun voi keksiä jutut omasta päästään. Tämä nyt on vielä kevyestä päästä, mutta nämä "tositarinat" joissa kuvat ja nimet vaihdettu.... Ei mitään takeita onko edes totta.
Toinen tapa on kerätä tarinat tältä palstalta ja hieman muokata kirjoitusasua. Joskus ihmettelin kun tarinat oli tutun kuuloisia ja muistin lukeneeni samat jutut (eri sanoin) täältä pari päivää aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti avasit
Iltasanoman otsikossa siis
Mitä jos pikkupoika olisi Pannut häirikkörouvan hiljaiseksi?
Jäätävä teko ois vetäny iskän tooooodella ylpeäksi..?
Noin niitä pikkumulkvisteja kasvatetaan.
Se rekkamies tarina oli hieman outo. Montako ihmistä siinä nyt oikein seikkaili? Isä, rekkamies, äiti ja lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mietin. Muutenkin nuo Lasten suusta -jutut on harvoin hauskoja muuten kuin niiden kirjoittajien mielestä. Osa vaikuttaa aikuisen keksimiltä.
Eihän noi totta olekaan. Keksittyä tuubaa tylsyyteen, että sais yläpeukkuja joka paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Se rekkamies tarina oli hieman outo. Montako ihmistä siinä nyt oikein seikkaili? Isä, rekkamies, äiti ja lapsi?
Äidin rakastaja.
Itse en olisi mitenkään ylpeä asiasta, ehkä vähän naurattaisi korkeintaan.