Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää joidenkin ihmisten viha-rakkaus-suhde eläimiin. Esim. tykkää koirista, mutta ei kissoista jne

Vierailija
06.01.2019 |

En vaan ymmärrä. Oma isä esimerkiksi kävi meillä kylässä viimeeksi reilut kymmenen vuotta sitten ja toi esiin inhonsa kissojamme kohtaan, joita hän ei tuntenut lainkaan.

Ei tuo asia meidän väleihin ole päässyt, mutta en kuitenkaan ota kotiini vastaan vieraita, jotka eivät ymmärrä paikkaansa. Nyt tapaamme aina tyyliin jossain huoltoasemalla, kun hän käy täällä päin (asumme eri kaupungeissa).

Meillä minäkin olen kissojen nöyrä palvelijakaveri ja kukaan ei tule ovestamme sisään kritisoimaan pomojeni touhuja.

Koirista isäni kyllä pitää. En tajua. Jokainen eläin on luonteeltaan parempi kuin 99% ihmisistä ja tiettyjen eläimien vihaaminen on täysin käsittämätöntä touhua minulle.

Fobiat ja terveen pelon ymmärrän kyllä joidenkin eläimien kohdalla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän vain joistain koirista ja joistain kissoista. En automaattisesti kaikista. Mietipä sitä.

Vierailija
2/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kaikkia eläimiä yhtä paljon tasapuolisesti. Ei ole traumaa tai vastaavaa, en vaan pidä niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kissoista. Koirat riehuvat, metelöivät ja haisevat pahalle.

Vierailija
4/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän vain joistain koirista ja joistain kissoista. En automaattisesti kaikista. Mietipä sitä.

Kyllä minä tuon ymmärrän, mutta en sitä, jos lähtökohtaisesti vihaa eläinlajeja. Poislukien fobiat.

Ap

Vierailija
5/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän koirista, omistankin yhden :-)

Oikeastaan kaikki nelijalkaiset on OK, paitsi että kissoista en niin hirveästi pidä, se voi kyllä johtua siitä, että olen niille allerginen

Vierailija
6/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa pitää lemmikkieläintä nykyään kun pitäisi vähentää kasvihuonepäästöjä? Sellaista se on kun ajatellaan vain omaa napaa.

Vierailija
7/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt koiran lihaa. Kissaa en pystyisi syömään koska rakastan kissoja.

Vierailija
8/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kissoista, koirista lähtökohtaisesti kyllä. En siis vihaa kissoja, mutta sellaista en itselleni ottaisi.

Vierailija
9/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään koirista sekä kissoista

Niissä molemmissa on hyviä ja huonoja puoleja

Vierailija
10/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tästä tutkimuksiakin tehty ja ilmeisesti kärjistäen ekstrovertit tykkäävät koirista ja introvertit kissoista. Suurin osa ihmisistä kyllä pitää kaikista eläimistä tai ainakin sietää niitä, mutta valitsee omaksi lemmikikseen omaan luonteeseen ja elämäntyyliin sopivan eläimen - tietenkin.

Isäsi käytös kuulostaa vähän tökeröltä. Ehkä hänellä on kissoista huonoja kokemuksia tai hän on allerginen? Tai hössötitkö ehkä kissojen ympärillä kun isä oli käymässä? Se saattoi ärsyttää isää jos esim. kokee ettette näe kovin usein. Oletteko yrittäneet puhua siitä, miksei isä pidä kissoistasi?

Vierailija
11/11 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset projisoivat eläimiin omia tunteitaan ja epävarmuuksiaan. Erään teorian mukaan narsisti usein vihaa kissoja, koska ei voi kestää sen itsenäistä luonnetta. Eläin on hyvä vain, kun pyrkii miellyttämään ihmistä, kuten koira tekee. Kissa aiheuttaa monessa epävarmuutta, koska aina on uhkana, ettei kissa pidäkään ihmisestä. Sen jälkeen hyväksyminen on kontrollifriikille vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi