Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Joudun aloittamaan autoilun

Vierailija
06.01.2019 |

Huhhuh, kyllä stressaa ja pelottaa! En ole vuosiin ajanut autoa muuta kuin hyvin harvoin automaatilla enkä koskaan talvella. Nyt sitten sain työn kauempaa ja pitäisi alkaa kulkea työmatkoja manuaalilla. Tänään kävin vähän liikenteessä kokeilemassa ja oli kamalaa.

Mäkilähdöissä kestää kun en meinaa löytää oikeaa kytkintuntumaa ja sittenhän se valuu. En meinaa muistaa vaihteita ja stressaan niin että olen ihan hiessä koko ajan.

Ei varmaan olisi pitänyt ottaa koko työtä. Kaiken huipuksi joudun töissä ajamaan pakettiautolla.

Kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään vielä osaat ajaa. Mä joutuisin varmaan menemään uudelleen autokouluun. Yksin en pystyisi menemään liikenteen sekaan, kaikki väistämissäännöt on autuaasti unohtuneet.

Vierailija
2/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppiautot pitäisikin kriminalisoida, ei kai niitä enää tehdäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi ajaa vanhalla romulla, jossa on keppivaihteet, eikä ole edes mäkilöhtöavustinta?

Vierailija
4/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatit on tehty naisille ja vammaisille.

Vierailija
5/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan ajat niiiiin maan jumalattomasti, reeniä reeniä. Kyllä se siitä. Onnea uuden työn johdosta! Ai joo, minä olen ajanut päivittäin 30 vuotta mutta rehellisyyden nimissä pakettiauton kanssa voisi olla haastetta joten reeniä, reeniä tarvisin kyllä siinä minäkin. Mutta eka kovaa harjoittelua pikkuautolla jos mahdollista?

Vierailija
6/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi ajaa vanhalla romulla, jossa on keppivaihteet, eikä ole edes mäkilöhtöavustinta?

Ihan sen takia koska ei ole varaa ostaa automaattia ja tuon saan ilmaiseksi.

Vierailija
7/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan ajat niiiiin maan jumalattomasti, reeniä reeniä. Kyllä se siitä. Onnea uuden työn johdosta! Ai joo, minä olen ajanut päivittäin 30 vuotta mutta rehellisyyden nimissä pakettiauton kanssa voisi olla haastetta joten reeniä, reeniä tarvisin kyllä siinä minäkin. Mutta eka kovaa harjoittelua pikkuautolla jos mahdollista?

Kiitos :)

Vierailija
8/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään vielä osaat ajaa. Mä joutuisin varmaan menemään uudelleen autokouluun. Yksin en pystyisi menemään liikenteen sekaan, kaikki väistämissäännöt on autuaasti unohtuneet.

Mitä ihmeen muistamista on väistämissäännöissä, niitä sääntöjä on jotain kolme? Ei niitä tarvi osata ulkoa joka risteyksestä, vaan mennään merkkien mukaan.

Vierailija
9/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut tuota ongelmaa, mutta tunnen aika monta ihmistä, joilla on. Ensiavuksi voit käydä ottamassa pari ajotuntia, jotta ammattilainen voi neuvoa sinua eteenpäin. Sitten vain ajat sitkeästi ja teet virheitä muiden aloittelijoiden lailla. Se muiden tööttäily ja keskisormen heiluttaminen tuntuu kamalalta, mutta et sinä ole ainoa, joka joutuu sietämään käytöstapojen puutetta liikenteessä.

Vierailija
10/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alun Chrysler Neon tai Sebring ei paljoa maksa ja ovat automaatteja.

Vierailija
11/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta valtaosa niillä ajavista on miehiä. Itse pidän manuaalista enempi ja pitkillä matkoilla on ihan sama kumpi on, kunhan autossa on cruise.

Vierailija
12/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki amerikkalaiset autot tehty ilmeisesti naisia ja vammaisia varten jo autoilun alkuajoista saakka.

Vierailija
13/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäkööt!

Lohtuna se, että opit kyllä ajamaan varmemmin, kun muutama tuhat kilsaa on taas takana.

Vierailija
14/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvun alun Chrysler Neon tai Sebring ei paljoa maksa ja ovat automaatteja.

Ne kestävät vain 150 000  km ja sitten alkaa korjauskierre. Katsastuksessa reputtavat. En koskis pitkällä tikullakaan moisiin.

Vierailija
15/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan uuden keppiauton,kierrosluku pitää määrätä itse.

Vierailija
16/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia liikenne on tukossa ja onnettomuuksia sattuu. Pitäisi pitää yllä sitä autoilua ettei tarvi täristen hikimärkänä ajaa.

Vierailija
17/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automaatit ovat tehty niille ketkä ajavat autoa.

Vierailija
18/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se jättää tielle? Sinänsä manuaaliauto ei ole vaikea, aika nopsaan oppii missä kohtaa kytkinpoljin nappaa kiinni. Mäkilähtö onnaa kun oppii sen kohdan ja pitää kässärin kii kunnes  pyörät alkavat vetää. Neljännesmiljoona tuli ajeltua manuaalilla, maantiellä kertyy ajokokemusta nopsaan.

Vierailija
19/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä montaa päivää mene, että muistuu taas mieleen. Älä stressaa niin paljon. Olet joskus oppinut ajamaan autoa, miksi se nyt olisi sen vaikeampaa?

Vierailija
20/29 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi miehiä sapettavan, kun naiset ja vammaiset kiihdyttävät horisonttiin miesten kepitellessä rattaita vaihdelaatikossa.