Miksi ihminen ei ymmärrä?
Mikä oikein ihmistä vaivaa, jos hän ymmärrä useista pyynnöistä huolimatta olla hiljaa? Mennä pois kun pyydetään? Ei ymmärrä lyhyitä suomenkielisiä lauseita. Selittää vaan syyttelee vain mua eikä hänessä ole vikaa. Kuinka kauan toinen jaksaa kuunnella jatkuvaa toistoa menettämättä hermojaan? Mää en oikein ymmärrä häntä enää.
Kommentit (10)
Luultavasti hän ihmettelee samaa, miksi sinä et vaan ymmärrä :)
Olet varmaan mies, joka ei ymmärrä mitään muutenkaan?
no se yrittää ärsyttää ja saada suuttumaan entistä enemmän.
narsistisia piirteitä kieltämättä, tarkkaile.
meilläkin ollut vastaavia tilanteita, mutta toinen on jättänyt rauhaan, jos toinen sitä haluaa.
Mulla oli avopuoliso, joka käski olla hiljaa, jos aluksi oli sanonut pahasti mulle ja siitä ärtyneenä aloin riidellä. En mitenkään huutamalla tai aggressiivisesti edes riitele vaan väittelen vain asioista tai kerron mikä ärsyttää. Sitten olisi pitänyt aina olla hiljaa, ja eihän se oikein ärsyyntyneenä onnistu. Sanomattakin lienee selvää, ettei suhde onnistunut, kun minun olisi pitänyt aina niellä ärtymykseni vaikka puoliso tietysti sai ne huutamallakin kertoa.
Jotenkin samalta kuulostaa. Entä kun toinen haluaisi vetäytyä omiin oloihin rauhoittumaan ja silti toinen tulee aukomaan päätä? Ei sellaista jaksa kuunnella kauaa. Varmaan kaikilla sitten palaa pinna. Sen jälkeen se äänen korottaminen vasta alkaa. Ymmärtäisi olla hiljaa ja jättää toinen ihmisen rauhaan, kun sitä pyydetään rauhallisemmin alkuun. Saman kaavan toistuttua jatkuvasti, pinna alkaa olemaan poikki ennenkuin ehtii edes rauhallisesti sanomaan. Ainakin itselleni on tapoja opetettu niin että pyydettäessä pitäisi ymmärtää jo. Ihmiset on niin eriluonteisia. Tästä seuraa varmaankin, että juuri jompikumpi tai molemmat alkaa nielemään ärtymys ja antaa asian olla hällä väliä. Ei sekään kovin pitkälle vie loppupeleissä.
Ehkä se on narsisti..?