Eeppistä! Nirppanokka saikin maistaa omaa lääkettään!
Opiskelen AMK:ssa ensimmäistä vuotta ja tuttuun tyyliin sosiaaliset verkostot muodostuu sukupuolen mukaan. Miehet muodostaa omat verkostonsa ja naiset omat. Eräs nainen meidän luokalla on kuitenkin ollut harvinaisen hylkivä minua kohtaan ja kaikesta päätellen hän ei ole halunnut olla kanssani missään tekemisissä. Sopii minulle vaikken ole tehnyt hänelle mitään pahaa.
Aiemmin päivällä kävin korkeakoulussa noutamassa kevätlukukauden kursseilla tarvittavia monisteita. Siellä istui ryhmä ilmeisesti lähinnä seurustelemassa ja tämä n-nokka kuului siihen. Ihan tyhjästä hän kommentoi joutavia minun tulostamista monisteista. Vastasin siihen pokkana ja jämäkästi että jos ei ole voinut puhua minulle yli neljään kuukauteen niin voi jatkaa saman mallin mukaan jatkossakin, eikä minulla ole mitään hänelle sanottavaa. Kaikki hänen seurueessa istui aivan hiljaa kunnes lähdin pois.
Näinkin voi käydä. Muita kannattaa kohdella asiallisesti vaikka sattuisikin olemaan nuori ja harvinaisen hyvännäköinen.
Kommentit (31)
Mikä tässä oli eeppistä? Opettele sivistyssanat. Toimintasi oli minusta kuitenkin johdonmukaista: jos kohtelee toisia kuin ilmaa, sietää tulla kohdelluksi itse samoin. Tosin aikuinen kai on se, joka yrittää selvittää, mistä kiikastaa. Mihin tahansa sosiaalisiin peleihin ei kuitenkaan tarvitse ryhtyä, jos toinen selvästikään ei halua. Ja pitääkö tuota korkeakoulua nyt noin painottaa? AMK ei ole muuta kuin laajennettu ammattikoulu. Palataan asiaan, kun maisterin paperit on taskussa ja jokin taju oman alansa näkemysten perustavista ehdoista on olemassa...
No en kyllä tiedä oliko oma toimintasikaan kovin järkevää tuossa tilanteessa...
Ei ole vielä alkanut kevätlukukausi amk:ssa.
Voi hassu. Onkohan sulla vähän pienet ympyrät.
Vierailija kirjoitti:
Siksi olinkin siellä noutamassa hyvissä ajoin tarvittavat monisteet. Meillä on systeemi missä niitä voi lähettää tulostimelle netin kautta ja sitten sähköisellä avaimella tehdään varsinainen tulostus paikan päällä.
"Aiemmin päivällä kävin korkeakoulussa noutamassa kevätlukukauden kursseilla tarvittavia monisteita."
Miksi tuossa ei voinut sanoa vain että "kävit koulussa"? :D Piti käydä oikein _korkea_koulussa. :D
Aika paljon epäkohtia, joten lukitsen tämän provoksi.
Eli siis ihminen yritti tehdä tuttavuutta ja sinä torjui hänet tylysti julkisesti. Syynä siis ilmeisesti se, että lähestyi sinua, sinun mielestäsi, liian myöhään. Etkö pelkää että jutut pelottavasta käytöksestäsi leviää eikä kukaan uskalla lähestyä sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi olinkin siellä noutamassa hyvissä ajoin tarvittavat monisteet. Meillä on systeemi missä niitä voi lähettää tulostimelle netin kautta ja sitten sähköisellä avaimella tehdään varsinainen tulostus paikan päällä.
Niin seli seli. Siellä koululla viikonloppuna hirveä kuhina käynyt, joo..
Vierailija kirjoitti:
"Aiemmin päivällä kävin korkeakoulussa noutamassa kevätlukukauden kursseilla tarvittavia monisteita."
Miksi tuossa ei voinut sanoa vain että "kävit koulussa"? :D Piti käydä oikein _korkea_koulussa. :D
Siksi että kaikki vähemmän koulutetut näkisivät mistä se kana kusee.
Kyllä, tuollaisista hetkistä on eepokset tehty.
"Aiemmin päivällä"
Nyt on sunnuntai. En usko että isellä olisi isokin porukka juoruilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Hieman korkeammassa ammattikoulussa.
Kannattaisi vain yrittää tulla kaikkien kanssa toimeen, se nirppanokka voi olla joku päivä esimiehesi tai tärkeä asiakkkaan edustaja.
Itse en 'alennu' huonokäytöksisten tasolle.
kuullostaa siltä että sun kannattais hakea psykiatrista arviota
Miksi et hakenut niitä monisteita omalta koulultasi? Oliko siellä korkeakoulussa samat monisteet?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi vain yrittää tulla kaikkien kanssa toimeen, se nirppanokka voi olla joku päivä esimiehesi tai tärkeä asiakkkaan edustaja.
Itse en 'alennu' huonokäytöksisten tasolle.
Tai ap on tämän henkilön esimies tai tärkeän asiakkaan edustaja.
Tunge monistees kakkosees, olet ite nirppanokka. Wannabe korkeakoulu urpo.
Niin siis tällä ihmisellä olisi ollut mielestäsi ihan velvollisuus jutella sinulle jossain vaiheessa? Oliko velvollisuus vastavuoroinen, olitko itse täyttänyt velvollisuutesi juttelemalla hänelle? Ai et? Et siis koe, että hän olisi voinut ajatella sinusta samalla tavalla tähän asti ("onpas nirppanokka kun ei minulle puhu")?
Vai oletko niitä ihmisiä jotka sysää sosiaalisen vastuun kaikille muille, sen työn ja jäänrikkomisen, small talkin keksimisen ja odottelet hiljaa arvostellen kaikkia jotka hermostuneesti yrittävät luoda sosiaalisia tilanteita? Oletko se joka ryhmätöissä antaa muiden johtaa ja ohjata (lue:tehdä työn) ja olet itse hiljaa?
Ota huomioon, että hän se tässä aloitti kommunikoinnin. Sinä olit lähinnä pelottava outolintu.
Kylläpä nyt sivalsit! Onnea! T. Lammikon toiseksi kovin kurnuttaja