Kissa tassuttaa? Miksi?
Tällainen höpsö kissa tuli mulle hoitoon muutamaksi päiväksi, ihan ok, mutta miksi se hyppää mun vatsan päälle ja tassuttaa, talloo mun löllöä?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
😊 sillä on hyvä olla 💓
Oikeasti? Sittenhän mä alan tykkäämään tosta höpsöstä :)
Kohta käy kerälle ja nukkuu sun mahan päällä. Sit ei henno itse liikkua edes vessaan 😁
Polkemisrefleksi on jäänne pentuajoista, jolloin kissanpentu polki emon vatsaa imiessään maitoa. Aikuisella kissalla se kertoo tyytyväisyydestä ja onnellisuudesta. Kissa tykkää sinusta ja sen on mukava olla mahasi päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta käy kerälle ja nukkuu sun mahan päällä. Sit ei henno itse liikkua edes vessaan 😁
Et ois tota maininnut, alkoi tietenkin jo pissattamaan :)
Tää kissa siis eilen tuli, miten se voi jo nyt olla ns tyytyväinen? En siis tunne tätä juurikaan entuudestaan, nähnyt pari kertaa vaan.
Mun koirat kattoo sitä kyllä aika hitaasti :D
Koska se on kissa. Niillä on kaikkia outoja tapoja.
Se on kuinka sen mielenhallinta toimii. Kohta olet sen orja ja syötät herkkuja.
Joku jo sanoikin, se on jäänne niiltä ajoilta kun pentu möyhensi tassuillaan emon vatsaa jotta maidoneritys alkaisi/voimistuisi. Pentu kokee tietenkin imiessään voimakasta mielihyvää, ja mielihyvä yhdistyy myöhemminkin tohon polkemiseen.
Meille tuli 3 vko sitten aikuinen kodinvaihtajakissa ja se on ihan mahdoton tassuttamaan. Kehräys kuuluu naapuriin asti ja tassut käy niin että melkein jo sattuu. Se on niin söpöä että melkein pakahdun; uudenvuoden aattoyönä tulin kotiin viinipäissäni ja kun kissa tassutti niin purskahdin itkuun liikutuksesta. :D <3
Tietääkö joku, tassuttaako sellaiset kissat enemmän, jotka ovat jotenkin "traumatisoituneet" pieninä enemmän, lähinnä erotettu emostaan liian aikaisin?
Itselläni kokemusta kahdesta kissasta: toinen "äiditön" tassutti paljon, ja toinen ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, tassuttaako sellaiset kissat enemmän, jotka ovat jotenkin "traumatisoituneet" pieninä enemmän, lähinnä erotettu emostaan liian aikaisin?
Itselläni kokemusta kahdesta kissasta: toinen "äiditön" tassutti paljon, ja toinen ei ikinä.
Olen miettinyt samaa! Tää nykyinen supertassuttajakissa on erotettu emostaan liian aikaisin. Aikaisempi kissa (lapsuudenkodissa) vieroitettiin oikeaan aikaan ja se tassutti harvoin ja vähän kerrallaan, hellyyttä ja kiintymystä osoitti kyllä muilla tavoin.
/8
😊 sillä on hyvä olla 💓