Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimenmuutos, mitä tekisit?

Vierailija
05.01.2019 |

Nimeni on tyyliä Noora Kristiina, mutta minua kutsutaan Kristiinaksi. Olen kyllästynyt siihen että joka paikassa täytyy korjata kutsumanimi, mutta tähän asti olen tyytynyt elämään asian kanssa. Passin ja korttien uusiminen ei ole kiinnostanut. Nyt kuitenkin olen menossa naimisiin ja todennäköisesti otan mieheni sukunimen, joten kortit menevät vaihtoon joka tapauksessa. Mietin että voisin samalla vaihtaa kutsumanimeni ensimmäiseksi etunimekseni, mutta mitä teen nykyiselle ensimmäiselle nimelleni? Kristiina Noora kuulostaa mielestäni hölmöltä, kuten omatkin nimeni tässä järjestyksessä. Mutta onko sillä väliä, harvoinhan sitä koko nimeä missään huudellaan? Toisaalta nimeni tuntuu kovin lyhyeltä ja oudolta jos jättäisin ensimmäisen nimeni kokonaan pois ja olisin pelkkä Kristiina Virtanen. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko ketju?

Vierailija
2/6 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi etunimi riittää oikein hyvin. Olisin siis Kristiina Virtanen, tosin tuskinpa ottaisin enää miehen sukunimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että täällä olisi ollut samanlaista keskustelua? En ole ainakaan itse aloittanut yhtäkään. Jos viittaat muihin keskusteluihin nimistä ylipäätään, niin niistä vähän sain idean kysyä palstalaisten mielipidettä.

Vierailija
4/6 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voit laittaa hyvin toisinpäin noi nimet juuri kuten esitit, ei sillä oo väliä miltä ne kuulostaa yhdessä ja itseasiassa yhdistelmä on jotenkin 'jenkkityylinen' noin päin.

Vierailija
5/6 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kolmas nimi vielä.

Vierailija
6/6 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kumpikin vaihtoehto on yhtä hyvä tai huono ja perustelut tiedätkin jo itse: Ei ole väliä, sointuuko Kristiina Noora yhtä hyvin kuin Noora Kristiina, koska et tule sitä yhdistelmää näkemään kuin virallisissa papereissa. Jos haluat sen 'Nooran' muistoksi, niin pidät toisena nimenä. Ihan kätevää on sekin, että nimiä on vain yksi.