Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30-vuotis juhlat- ohjeita: tex mex, tortillojen täytteet, nachot...jotain makeaa...

13.05.2006 |

Antakaahan parhaimmat vinkit, mitä kandee tarjota juhlissa, mahd. helppoa, tottakai! Ajatuksena tortillat kanatäytteellä (esim. Uncle Ben' s tulinen kastike mikä lie nimeltään, mutta hyvää). Mitä muuta tarjolle? Hyviä kastikkeita dipeiksi? Valmiina tai helppo tehdä.

Jos vaikka kahvin kera ensin tarjoaa makeaa (joku erikoisempi kakku?) ja sulaista piirakkaa (esim. savulohi tai/ja savuporopiirakkaa) ja sitten illempana porsastettaisiin noiden tortillojen kanssa.

Lisää ehdotuksia tai tyrmäyksiä ajatuksiini, kaikki otetaan innolla vastaan.

Niin ja PARHAAT BOOLIvinkit kehiin, jotain erikoista, värikästä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotigastronomilla loistavia dippejä. esim. cheddar on aivan ihana ja sitä ei kaupasta saa. myös valkosipuli aivan omaa luokkaansa kun vertaa kaupan dippeihin. kotigastronomien pusseista tulee 4-8 kermaviilipurkillista eli riittoisia ovat ja kaikenlisäksi niitä voi käyttää ruuanvalmistukseenkin loistavasti.

www.kotigastronomi.fi sivulla reseptejä varmasti sinuakin auttamaan:) myös uutuustuote juustokastike vie kielen mennessään ja salmiakki mixeri sopii niin leivonnaisiin (tiikerikakkuun, nam) kuin drinkkeihinkin.

minulta saa tuotteita ja lisätietoja tanina@yahoo.com

kuulosti nuo sinun suunnitelmasi todella herkullisilta:)

Vierailija
2/2 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihasta teen chili con carne kastikkeen vähemmällä nestemäärällä. Yleensä kanan kanssa vain paistan kanat ja sit lisäksi toisella pannulla sipulia ja paprikaa. Toi Uncle Ben' s kastikeidea kuulosti hyvältä, pitääkin kokeilla.

Kastikkeiksi ostan aina valmiin salsakastikkeen ja joskus guacamolea. Lisäksi teen itse yhdeksi kastikkeeksi tsatsikin tai sit ostan vain ranskankermaa.

Mä tekisin kahvin kanssa Sacherkakun tai helpompi, valion sivuilta löytyy ohje Lämmin suklaakakku (http://www.valio.fi/channels/www/etusivu/keittokirja/ruokaohjeet/RO_OHJ…). Ei sitä makeaa tarvi niin hirveesti olla, enemmän vieraat niitä suolaisia syövät. Tässä vielä ehdotus porokakuksi, ainakin minun juhlissani oli pidetty (http://www.yhteishyva.net/ruokamaailma/reseptit/pikkuruoat_a_k/fi_FI/ky…).

Mutta onhan piirakkakin helppo tehdä, laitoin kerran täytteeksi savuporoa, purjoa ja sinihomejuustoa. NAM!

Millaista boolia ajattelit? Puolukka tai karpaloboolista ei tule liian makeaa. Ohje on www.ruokala.tv -sivuilla.

Minä aion tehdä seuraaviin juhliin sitruunaista boolia: viinaa, lime-greippilimua, sitruunamehua ja ananaspaloja omassa mehussaan. Lisäksi koristeeksi sitruunaviipaleita (tai appelsiini). Tämä toinen booli on limen vihreää, joten oikein keväinen väri :) Kokeili itse suhteet, Minusta sopiva saattaisi olla 0,5l viinaa ja 3l limua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi