Ilmastoahdistus ei näy suomalaisten matkustusinnossa: Ulkomaille matkaillaan entistä enemmän
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöä on turha syyllistää. Päättäjien tulee tehdä sellaisia toimia, että verotus ohjaa ihmisten ja yritysten valintoja oikeaan suuntaan.
näin myös sossupummien kohdalla. Tukijärjestelmä kuntoon niin loppuu vapaaehtoisesti pummeilevat. Niitä ei voi asiasta syyttää.
Sossupummithan ne jatkuvasti lentävätkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain pieni osa elää jossain viherkuplassa.
Me normaalit matkustamme kuten ennenkin.
Se ilmastovouhotus on suurimmaksi osaksi pelkkää turhaa melskaamista ja kyllä ihmiset sen tietävät.Vouhouksesta en osaa sanoa, mutta sitä ihmettelen, että kaltaisiasi tosiaan on aika paljon, johtunee vain välinpitämättömyydestä, sillä jos asia kiinnostaisi, ottaisit asiasta selvää. Enkä tarkoita edes, että sun pitäisi luopua lentämisestä. Välinpitämättömyys/tietämättömyys ei ole mikään normaali...
Tajuan mittakaavan. Eli sen miten häviävän pieni Suomi on isojen maiden rinnalla.
Voisin tehdä elämästäni helvetin kituuttamalla viherpiipertäjien toivomalla tavalla mutten tietenkään sitä tee.
Sen sijaan lähden reissuun reilun kuukauden päästä.
Ekasta kommentista tuli muuta mieleen, mutta totta, turhaan sä kituuttamaan alat, mitään kultaista kruunua et saisi kuitenkaan :)
Mukavaa reissua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöä on turha syyllistää. Päättäjien tulee tehdä sellaisia toimia, että verotus ohjaa ihmisten ja yritysten valintoja oikeaan suuntaan.
näin myös sossupummien kohdalla. Tukijärjestelmä kuntoon niin loppuu vapaaehtoisesti pummeilevat. Niitä ei voi asiasta syyttää.
Sossupummithan ne jatkuvasti lentävätkin :)
hyvin ymmärsit pointin.
Minä en matkustele (varsinkaan lentäen) koskaan. En myöskään syö lihaa eikä minulla ole lapsia.
Olkaa hyvä.
Joo. Ihmiset on uskomattoman hyviä pettämään itseään. Esim. mun tuttavapiirissä on muutama oikein omasta mielestään vihreä ja ilmastohuolestunut ihminen, mutta nämä matkailevat joka vuosi vähintään kerran kaukomatkoilla. Sitten kuvittelevat että sen voi kuitata pois jollain todellisen, lasketun hiilijalanjälki-arvon perusteella olemattomasti vaikuttavan "ekoteon" perusteella. Yksi näistä sentään on vegaani, sillä sentään on tutkitusti merkitystä huomattavasti yksilön hiilijalanjälkeen. Mutta kaksi muuta on sellaisia että paasaavat paljon vihreydestä, mutta tekevät vähän, se tekeminen on tyyliä "otan hedelmillekin kaupassa aina sen vihreän maatuvan pussin tavallisen muovipussin sijasta" tai "lajittelen jätteet" (senhän tekee nykyään useimmat). Sitten ajetaan isoilla autoilla, matkustellaan jne.
Itse uskon kyllä ihmisen aiheuttamaan ilmastomuutokseen, mutta en nyt voi sanoa varsinaisesti olevani siitä ahdistunut, koska minulla ei ole edes lapsia enkä usko että omana elinaikanani olot käy tukaliksi vielä. Olen kuitenkin vegetaristi, minulla ei ole autoa enkä matkustele (viimeksi ulkomailla v 1987). Nämä ekotietoiset kaverit kuitenkin halveksivat minua ympäristöasioissa koska en juurikaan puhua aiheesta huolestuneesti tai mainosta ekotekojani.
Mä matkustan tän yhden elämäni täysillä koska nautin siitä paljon, elän silti ekologisemmin kuin yksikään joka lisääntyy. :)
En hanki lapsia, niin eipä kiinnosta nämä ilmastonmuutoksetkaan.
sitten kun kiina ja intia sitoutuu samoihin päästöstandardeihin ja tavoitteisiin niin voidaan puhua asiasta.