Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Systeri "tyttöjen oma lehti" - hyi hitto miten sukupuolitettua tyrkytystä

Vierailija
04.01.2019 |

9v tyttöni sai sukulaiselta lahjaksi Systeri-lehden tilauksen. Lehti pursuaa aivottomia "meikit, korut ja ihanat pojat" tuubaa. Antaisitko tuon ikäisen lukea?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuossahan on se vaara, että tytär voi oikeasti luulla pitävänsä noista asioista.

Vierailija
2/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Joku voi oikeasti uskoa noihin hihhulijuttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksen antaisi jos tyttö haluaa? Sama asia jos haluaisi lukea jotain supersankari-lehteä mikä on pojille suunnattu.

Vierailija
4/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni lukivat Aku Ankkaa, Muumeja ja Karvista. Ajatelkaa, mitä roolimalleja nekin: laiskoja, lihavia, housuttomia.

Oikeasti kannattaa vilkaista, mikä on minkäkin lehden alkuperämaa. Lieneekö samaa sarjaa Systeri, Demi, Cosmopolitan ja ... niin, mikä onkaan vastaava aikuisten naisten julkaisu. Ei ainakaan Kotiliesi.

Vierailija
5/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lukea jos tahtoo. Mutta on ongelmallista, jos oletetaan tyttöjen automaattisesti olevan kiinnostunut noista asioista, vain sukupuolensa takia.

Vierailija
6/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat käsittäneet ihan väärin sukupuolineutraalin kasvatuksen. Jossain oli jopa kysymys äidiltä, että hänen poikansa oli kiinnostunut autoista, miten hän voisi siirtää kiinnostuksen nukkeihin, kun haluaa kasvattaa poikansa sukupuolineutraalisti. Tuohan nimenomaan ei ole sukupuolineutraalin kasvatuksen idea, vaan se, että annetaan lapselle mahdollisuus valita itse mielenkiinnon kohteensa, ei tyrkitä väkisin johonkin suuntaan ja eritellä tyttöjen ja poikien leluja.

Itse en lapsena saanut koskaan autoja, vaikka olisin kovasti halunnut, kun ne olivat poikien leluja. Nykyään olen ihan normaali perheenäiti, vaikka olisinkin halunnut "vääriä" leluja.

Itselläni on poika, jolla on aina ollut kotona sekä poikien että tyttöjen leluja. En ole pakottanut leikkimään toisilla, vaan on itse saanut valita millä leikkii. Usein otti autoja, työkaluja ja työkoneita, kuten nykyäänkin 3-vuotiaana leikkii niillä. Minulle olisi ollut ihan ok, vaikka olisi halunnut leikkiä nukeilla ja niitä muutamia meillä on ja pehmoleluja, mutta poika ei välitä niistä ja sekin on ok.

Vierailija
7/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumoisin on se osa tytöistä, jotka vaan on kiinnostuneita tietyistä jutuista, ja näitä juttuja pidetään siksi stereotyyppisesti tyttöjen juttuina. Ei tarkoita sitä, että jokainen tytöksi luokiteltu pitäisi. Mutta tälle lehdelle on ostajakuntansa, kuten jollekin autolehdellekin, joka sekin on stereotyyppisesti miestenlehti, vaikkei sitä suoraan sanotakaan.

Vierailija
8/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksista feminiinisyyttä

Vierailija
9/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tyttö joka sai olla lapsi :) eli tykätä mistä haluaa :) He-man, Turtlesit, ponit autot kiinnostivat.

Barbit vasta hiukan myöhemmin.

Vierailija
10/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut demiä ja systeriä silti en mitään meikkivinkkejä sieltä eityisemmin ottanut. riippuu lapsesta kuinka siihen  vetoaa tuollaiset mitä systerissä on jutuissa. Omalle tyttärelle tilaisin jos hän haluaisi.

Vierailija
11/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin minä kuitenkin annan tytön lukea Systeriä kuin lehteä, jossa vakuutellaan, että on täysin normaalia, että 15-vuotiaalla on ollut useita seksikumppaneita.

Myönnän kyllä Systerin stereotyyppisyyden, mutta vähemmän se kuitenkin minua haittaa kuin esim. Demin seksipitoiset jutut.

DI (nainen)

Vierailija
12/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näiden sukupuolettomien androgyynien takia KUKAAN ei saa olla vahvasti tyttömäinen tai vahvasti poikamainen, vaan nämä sairaat tunteet pitää tukahduttaa?

Vierailija
13/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kyllä tilaat sille jonkun transgender magazinen ennen kuin on liian myöhäistä. 

Vierailija
14/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli näiden sukupuolettomien androgyynien takia KUKAAN ei saa olla vahvasti tyttömäinen tai vahvasti poikamainen, vaan nämä sairaat tunteet pitää tukahduttaa?

No kerropas minulle, että mitkä asiat ovat tyttömäisiä ja poikamaisia?

Vierailija
15/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan sitä aikanaan 'Sinäminä' -lehtikin ihan sen ajan vastaavine samanlaisine juttuineen. (...mitä muunlaista nyt oikeastaan voisi joltain teinitytöille suunnatulta lehdykältä odottaakaan ? Ja siinä ohessa tietysti kaikkea mahdollista  krääsää tytöille pyrittiin myymään ja ilmeisesti moni ostikin, kun sen mainonta niissä  kerran kannatti)

Vierailija
16/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaväki ostaa roskaa.

Vierailija
17/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaväki ostaa roskaa.

Nuoren tytön prinsessavaihe on automaattisesti roskaa, ja jos pelaisi jääkiekkoa ja rymyäisi metsissä olisi todella kulturelli?

Vierailija
18/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille tarkoitetussa lehdessä on tyttöjen juttuja! 

Yllättyneitä olivat AP:n lisäksi

>

>

>

>

Ja tietenkin 

>

>

Niimpä.

Vierailija
19/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa iässä aivopesu alkaa. Tytöille osoitetaan paikka kakkoskansalaisena. Lehdestä en tiedä.

Vierailija
20/22 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Tytöt on tyttöjä ja se on ok.

Ehtivät isona olla sukupuolettomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä