Yksivuotiaan kanssa hoploppiin, miten käy?
Kannattaako yksivuotiasta tai puolitoistavuotiasta vielä viedä Hoplopiin seikkailemaan? Pelkäävätkö tuon ikäiset siellä tai jäävätkö isompien jalkoihin? Entä onko siellä ylipäänsä tekemistä pienille?
Tai onko sellaisia juttuja, joihin ei voi mennä edes yhdessä huoltajan kanssa?
Minua kiinnostaisi lähteä sinne lapsen kanssa, mutta mietityttää onko se oikeasti lapsen etu vai vain omaa hupiani.
Kommentit (9)
Kyllä meillä yksvuotias jo viihtyi. Yksilöitähän nuo siinä mitä uskaltaa ja mitä ei, mutta meillä tossa iässä meni jo lujaa. Ite menin perässä ja mukana.
Siellä on pienten puoli erikseen, kiva paikka. Aamupäivisin ja päivällä rauhallisempaa, viikonlopun tai loma-aikojen ruuhkiin en veisi minkään ikäistä.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu lapsesta. Itse vein yhen adhd taaperon sinne ja juoksin perässä. Huhhuh
Onko taaperolla diagnoosi, vai oliko adhd vain kielikuva piltin energisyydestä? Nauttiko lapsi, vai oliko hermostunutta höseltämistä?
Ehkä tietty jännityskin kuuluu asiaan, varsinkin jos oli uusi tai harvoin toistuva kokemus. Tai lasta nukutti tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu lapsesta. Itse vein yhen adhd taaperon sinne ja juoksin perässä. Huhhuh
Onko taaperolla diagnoosi, vai oliko adhd vain kielikuva piltin energisyydestä? Nauttiko lapsi, vai oliko hermostunutta höseltämistä?
Ehkä tietty jännityskin kuuluu asiaan, varsinkin jos oli uusi tai harvoin toistuva kokemus. Tai lasta nukutti tms.
Ap
Ei tuon ikäsillä diagnoosia ole. Kiipeili aidoilla, karkaili isojen puolelle.
Itse vein piirun alta vuoden ikäisen poikani, kävelemään oli oppinut 9 kk vanhana, joten hyvin siellä jo juoksenteli. Vierailtiin kuitenkin rauhalliseen aikaan ja perässä menin joka paikkaan mukaan. (ei nyt tietenkään aivan joka pistettä läpi käyty...). Hyvin meni ja molemmat nauttivat. 419
Siellä on pienten puoli erikseen, ja aikuinen voi ja pitääkin mennä siellä lapsen mukana. Isompien lasten puolella todellakin voi jäädä jalkoihin, sinne jos haluatte mennä niin yhdessä kun olet lapsen kanssa siellä niin kyllä ne lapset siellä aikuista väistää pakostakin.
Siellä on ne pienten puolet useasti aika rauhallisia. Meillä kyllä arahko taapero silti halusi aina isolle puolelle, vaikka muuten säikkyi kovia ääniä ja nopeita liikkeitä. Ei siellä jalkoihin jää, isommat lapset osaa yllättävän hienosti varoa pieniä, ja toki aikuisen pitää vielä pienen perässä mennäkin.
No jos se tuntuu tarpeelliselta sinusta. Mutta vähän isompana sinäkin pääset osalliseksi siihen hauskuuteen. Noin pienelle voi olla uuvuttavaa ja lähipuisto ihan riittävä.