Lähes puolet kierrätyskeskukseen tuotavasta tavarasta on myyntikelvotonta
Kierrätyskeskuksen saamista lahjoituksista iso osa joudutaan kippaamaan jätteisiin. Kukaan ei halua maksaa rikkinäisistä ja likaisista tavaroista.
Kommentit (10)
Vain puolet? Olen olettanut tuon määrän olevan enemmän. Noihinhan viedään vaikka mitä roskaa ja puhkikulutettuja vaatteita kun ei kehdata heittää suoraan roskikseen.
En ihmettele. Itse kävin tässä pitkästä aikaa kirpputorilla ja nauru meinasi tulla siitä tavarasta. Kaatopaikka/ser-jätettä suurin osa. Vai miltä kuulostaa 90luvun kahvinkeitin epäsopivalla kannulla, 15e (kaupassa vastaava halpiskeitin 20e), papan vanhoja työkaluja 10e kappale jne.... Kirjoja onneksi näytti olevan mukavasti 1e/kpl hintaan.
Niinpä. Siksi ihmettelen, että porukalle kelpaa toisten roju ja lumput. Itse en edes ajattele ostaa jostakin kirpparilta mitään. Tai joo, vanhoja Akkareita olen lapsille ostanut samalla kun olen sinne omia vanhoja roinia vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Siksi ihmettelen, että porukalle kelpaa toisten roju ja lumput. Itse en edes ajattele ostaa jostakin kirpparilta mitään. Tai joo, vanhoja Akkareita olen lapsille ostanut samalla kun olen sinne omia vanhoja roinia vienyt.
Siis mitä tämä nyt tarkoittaa? Jos puolet tavarasta on myyntikelvotonta, eihän sitä panna myyntiin. Ihan hyvin kelpaa toisten "rojut ja lumput". Esim. meillä kotona lähes kaikki huonekalut ja osa tekstiileistä on käytettyjä. Vaatteitakin ostan paljon käytettynä. Miksei kelpaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tämä nyt tarkoittaa? Jos puolet tavarasta on myyntikelvotonta, eihän sitä panna myyntiin. Ihan hyvin kelpaa toisten "rojut ja lumput". Esim. meillä kotona lähes kaikki huonekalut ja osa tekstiileistä on käytettyjä. Vaatteitakin ostan paljon käytettynä. Miksei kelpaisi?
Osta vaan, minä en osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaan, minä en osta.
En mä sanonut, että sun pitää, mutta mitä ihmettelemistä siinä on, jos joku haluaa ostaa käytettyä? Kun ostaa käytettynä, saa halvalla laadukasta.
Suurin osa kirpputorien tavarasta on jätettä joka pitäisi polttaa valvotuissa oloissa. Ehkä jonkun VPK:n opetustilaisuudessa. Pitäisi olla hengityssuojain kun menee kirpputoreille.
Luulisi että joku 9e päiväpalkalla palkattu tarmokas työtön saisi kirpputorin noudattamaan viranomaisten avulla lakia ympäristön roskaamisesta.
Kun avataan kierrätyskeskus, näin tulee käymään. Yhtä lailla, kun maanantain jälkeen tulee tiistai.
Kyllä se kodin oma roskis on aika paljon lähempänä kuin minkään kierrätyskeskuksen keräyslaatikko. Ei ihmiset tahalleen tuo huonoa tavaraa. Heistä heidän lahjoittama on käyttökelpoista kun kerran näkevät vaivaakin.
Eihän ne ota vastaa sellaista tavaraa, joka ei mene kaupaksi. Esim. hieman kolhuiset huonekalut, jne ei kelpaa lainkaan. Joten missä tässä on ongelma? Viet siis romusi itse Sorttiasemalle, ja maksat 20€ peräkärrykuormasta.
https://yle.fi/uutiset/3-10576852