Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pettäminen on niin vakavaa?

Vierailija
01.01.2019 |

Miksi ihmiset haluavat omia toisen kokonaan niin, että pettäminen on maailmanloppu ja johtaa usein eroon? Miksi se pettäminen on niin vakavaa? Jos pitkässä suhteessa silloin tällöin harrastaa seksiä jonkun muun kanssa, niin mitä sitten? Musta olisi kamala ajatus omia joku kokonaan itelle ja vaatia, ettei toinen saa pettää. Siis jos todella rakastaa jotain niin eikö silloin halua että hän on onnellinen? Jos kumppanin tekee onnelliseksi se, että harrastaa välillä seksiä muiden kanssa niin miksi tätä halutaan rajoittaa? Vai kertooko nämä mun ajatukset vaan siitä etten itse ole kovin mustasukkainen ihminen..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamuksen pettäminen taitaa monelle olla pahempi juttu kuin se seksin harrastaminen.

Kyllähän se aina kirpaisee, jos joku valehtelee päin naamaa, etenkin jos se joku on tärkeä ja rakas ihminen.

Vierailija
2/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan se _pettäminen_ on ongelma, ei välttämättä itse seksi. Ne pitää erottaa toisistaan. Pettäminen on luottamuksen pettämistä, salassa tekemistä. Seksi taas voi olla sovittua jolloin se ei ole pettämistä.

Itse en haluaisi nähdä miestäni toisen naisen kanssa, mutta mieheni saa kiksejä siitä että toinen mies kiihottuu minusta. Olen ”saanut luvan” touhuilla yhden miehen kanssa. Mies huomasi että tykätään toisistamme ja vei ajatuksen vähän pidemmälle. Kaksi kertaa olen hoidellut tämän toisen. Yhdellä kerralla mies katseli ja toisella kerroin kuumia yksityiskohtia myöten mitä teimme. Miehellä seisoi varmaan kuukauden putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta miksi yleisesti oletetaan, että sitoudutaan vaan siihen yhteen kumppaniin. Avoimia suhteita pidetään outoina. Lähtökohtaisesti seksin harrastaminen toisen kanssa on pettämistä ja väärin, miksi? Voihan sitä vaikka pizzaa käydä syömässä kaverin kanssa ilman että kertoo kumppanille ja se on ok. Miksi juuri seksin harrastaminen toisen kanssa ei ole ok. Se on vaan seksiä.

Vierailija
4/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelen tavallaan niin, mutten sitten kuitenkaan oikein osaa harrastaa "pelkkää seksiä". Rakastellessahan erittyy oksitosiinia, kiintymyshormonia. Itse ainakin kiinnyn mieheen, jonka kanssa olen harrastanut seksiä. Tämä on muodostunut mulle elämässä lähes ongelmaksi. Nyt olen onneksi naimisissa rakastamani miehen kanssa, ja seksi kyllä toimii. En uskaltaisi edes ehdottaa avoimia kuvioita, vaikka liberaali olenkin. Ties mitä vaikeuksia se aiheuttaisi meidän liitossa. Olen kuullut pareista, joilla sovittu vieraissa käyminen on pelastanut liiton ja toisista, joilla se on tuhonnut sen.

Vierailija
5/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta miksi yleisesti oletetaan, että sitoudutaan vaan siihen yhteen kumppaniin. Avoimia suhteita pidetään outoina. Lähtökohtaisesti seksin harrastaminen toisen kanssa on pettämistä ja väärin, miksi? Voihan sitä vaikka pizzaa käydä syömässä kaverin kanssa ilman että kertoo kumppanille ja se on ok. Miksi juuri seksin harrastaminen toisen kanssa ei ole ok. Se on vaan seksiä.

Koska lähtökohtaisesti vaan noudatetaan sitä yleisintä oletusta yksiavioisuudesta mikäli se parisuhde päätetään solmia, eikä muusta ole sovittu. Tässä on ihan omalla vastuulla mitä menee toiselle lupaamaan, sillä kenenkään ei ole pakko pettää ketään jo ihan siitäkään syystä että ei tarvitse ajautua niihin suhteisiin ollenkaan, jos ei ole samaa mieltä suhteen rajoista, silloin on kaikille parempi kun vaan elelee sinkkuna ja hyppelehtii sit ympäriinsä ihan luvan kanssa.

Vierailija
6/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se _pettäminen_ on ongelma, ei välttämättä itse seksi. Ne pitää erottaa toisistaan. Pettäminen on luottamuksen pettämistä, salassa tekemistä. Seksi taas voi olla sovittua jolloin se ei ole pettämistä.

Itse en haluaisi nähdä miestäni toisen naisen kanssa, mutta mieheni saa kiksejä siitä että toinen mies kiihottuu minusta. Olen ”saanut luvan” touhuilla yhden miehen kanssa. Mies huomasi että tykätään toisistamme ja vei ajatuksen vähän pidemmälle. Kaksi kertaa olen hoidellut tämän toisen. Yhdellä kerralla mies katseli ja toisella kerroin kuumia yksityiskohtia myöten mitä teimme. Miehellä seisoi varmaan kuukauden putkeen.

Cool story, cuck.

Vierailija
7/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamuksen pettäminen taitaa monelle olla pahempi juttu kuin se seksin harrastaminen.

Kyllähän se aina kirpaisee, jos joku valehtelee päin naamaa, etenkin jos se joku on tärkeä ja rakas ihminen.

Valehtelee mistä? Jos ei ole luvannut uskollisuutta?

Vierailija
8/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan osaa nähdä seksiä "vain seksinä" tai verrattavana pizzan syömiseen.

Seksi on kuitenkin sen verran intiimi asia.

Vierailija
9/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellesi sitten ok, että sä nussit ja se ei saa nussii toista muijaa sun nähden?

Vierailija
10/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että et ole sanonut asiasta mitään eli ollut asiasta hiljaa, vai että olet sanonut toiselle ääneen ettet lupaa uskollisuutta? Ja tuo ääneen sanominen tapahtui kun vielä tutustuitte toisiinne?

Vierailija
11/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras ajatus , että toisen kuin puolison kanssa bylsiminen tekisi _onnelliseksi_. Se  voi olla kiihottavaa ym mutta se taas on eri asia kuin onni.

Yhdynnässä kaksi tulee yhdeksi, myös sielut yhtyy, ei vain ruumiit. Olen kumppanini kanssa yhtä, siihen ei mahdu muiden kanssa yhdeksitulemisia. Yhdyntä on intiimiä toimintaa, enkä usko että on kenellekää hyväksi tehdä sitä useamman kanssa.

Seksissä on vaikea välttää tunteiden mukanaoloa. Jos sekstaan muiden kuin puolisoni kanssa, ihastun väkisinkin siihen toiseen, ellen jo ole ihastunut. Ehkä tunnevammainen pystyy teknisiin suorituksiin ilman tunteita, mutta tämäkin on kaukana syvästä onnellisuudesta. Ihminen on itsekäs ja haluaa helposti kaiken, mutta sitä ei kukaan tule samaan, ja siinä on hyvä läksykin meille jokaiselle.

Kovin montaa onnistunut "vapaata" suhdetta ei maailma tunne. Yleensä aina jollekin tulee tunteet mukaan, ja siinä sitten jo loukataan toisia. Vaikkei olisikaan erityisen mustasukkainen.

Voisin sinänsä mennä vaikka tuhannen eri miehen kanssa sänkyyn ja mieheni myös miljoonan eri naisen, mutta ei me oikeasti haluta. Tai ehkä haluaisimmekin jos olisimme moraalittomia, mutta kun ei olla.

Vierailija
12/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvomaailmakysymys. Joillekin se, että puoliso pieksee lasta, ei ole niin vakavaa. Joillekin se on eron paikka, kun taipumuksesta tällaiseen näkyy merkkiäkään.

Vierailija
13/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on kunnon aisuri, joka vielä luultavasti nuolee sen toisen miehen lastit :)

Vierailija
14/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan avoimeksi suhteeksi, jos saa luvan kanssa käydä vieraissa.

En minä ketään omista, mutta kyllä se luottamuksen romuttaisi ja kertoisi tarpeeksi tyypin omistautumisen halusta ja itsehillinnästä. Meillä on onneksi molemmilla aika hyvä käsitys pettämisistä, molemmat kun ollaan aiemmissa suhteissa saatu maistella tätä herkkua, eikä kumpaakaan edes kiinnosta seksi toisten kanssa - eihän muut edes tiedä mistä tykkää jne.

Kivasti sanottu tuossa ylempänä, että siinä ”kaksi tulee yhdeksi”, eikä siihen mahdu muita. Tuskin pettäminen on koskaan ketään kovin onnelliseksikaan tehnyt.

Vierailija
15/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se mikään parisuhde silloin ole.

Vierailija
16/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieras ajatus , että toisen kuin puolison kanssa bylsiminen tekisi _onnelliseksi_. Se  voi olla kiihottavaa ym mutta se taas on eri asia kuin onni.

Yhdynnässä kaksi tulee yhdeksi, myös sielut yhtyy, ei vain ruumiit. Olen kumppanini kanssa yhtä, siihen ei mahdu muiden kanssa yhdeksitulemisia. Yhdyntä on intiimiä toimintaa, enkä usko että on kenellekää hyväksi tehdä sitä useamman kanssa.

Seksissä on vaikea välttää tunteiden mukanaoloa. Jos sekstaan muiden kuin puolisoni kanssa, ihastun väkisinkin siihen toiseen, ellen jo ole ihastunut. Ehkä tunnevammainen pystyy teknisiin suorituksiin ilman tunteita, mutta tämäkin on kaukana syvästä onnellisuudesta. Ihminen on itsekäs ja haluaa helposti kaiken, mutta sitä ei kukaan tule samaan, ja siinä on hyvä läksykin meille jokaiselle.

Kovin montaa onnistunut "vapaata" suhdetta ei maailma tunne. Yleensä aina jollekin tulee tunteet mukaan, ja siinä sitten jo loukataan toisia. Vaikkei olisikaan erityisen mustasukkainen.

Voisin sinänsä mennä vaikka tuhannen eri miehen kanssa sänkyyn ja mieheni myös miljoonan eri naisen, mutta ei me oikeasti haluta. Tai ehkä haluaisimmekin jos olisimme moraalittomia, mutta kun ei olla.

Ihmiset ovat tässä suhteessa erilaisia. Joillekin se seksi on pelkkää fysiikkaa ja ne pystyy naimaan kenen kanssa vaan yhtä helposti kuin normaali ihminen kättelee. Se akti ei ole yhtään sen intiimimpi heille. Itselle taas seksi oman kumppanin kanssa on niin tärkeä, intiimi ja keskeinen osa suhdetta, että ajatuskin seksin harrastamisesta muiden kanssa on täysin mahdoton.

Vierailija
17/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimivissa avoimissa suhteissakin on yleensä parin omat määrittelemät rajat ja säännöt ja niistä poikkeaminen on pettämistä. siinä on kyse luottamuksesta ja sen rikkomisesta jos menee niitä rajoja oikomaan ja tekemään niin kuin on sovittu ettei tehdä. Monogamisessa suhteessa taas se luottamus rakentuu usein siihen, että ollaan sille yhdelle kumppanille soivitusti uskollisia. Jos mieli sitten kuitenkin muuttuu ja halutaan muiden kanssa sänkyyn, niin silloin avataan suu ja keskustellaan kumppanin kanssa. Jos se ei molemmille sovi, niin erohan siinä tulee. Sit voi molemmat etsiä sellaisen kumppanin jonka kanssa yhteiset rajat on ok ja luotto kunnossa. Toiselle se voi olla sitten jatkossa polyamoria ja toiselle edelleen monogamia tai jotain muuta. Kaikki kun ei suhtaudu edelleenkään seksiin kuten pizzan syömiseen. On vain kyse siitä, että olet oman kumppanisi kanssa samalla viivalla. Kukaan ei yksiavioisessa suhteessa toista silti omi tai omista - kyse pitäisi olla ihan molempien tahdosta ja halusta olla toisilleen uskollisia. 

Vierailija
18/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on usein oire jostain vakavasta ongelmasta, joko suhteessa tai pettäjässä. Jos vaimo pettäisi, haluaisin ensisijaisesti tietää miksi. Onko ongelma hänessä vai suhteessamme? Ja voiko asialle tehdä jotain. Sen myönnän, että juurikaan enempää en voi tähän parisuhteeseen itsestäni antaa, joten jos se ei riitä, niin sitten on varmaan parempi erota. Ei mitenkään "rangaistuksesi" pettämisestä, vaan ihan siitä syystä, etten halua pitää toista suhteessa, jossa hän ei voi hyvin.

Vierailija
19/19 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vakavaa, koska minun osaltani parisuhde olisi ohi jos nainen kävisi vieraissa. Jo ajatuksena että joku vieras mulukku kävisi naistani panemassa on täysin absurdi. Ero tulisi samalla sekunnilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan