Miksi jotkut ihmiset haistelevat kissojaan?
Olin vierailulla ystävän luona jolla on kissoja ja teen aikana tämä piti yhtä kissa sylissään ja nuuskutteli tätä koko ajan.
Kommentit (17)
Kissat haisevat hyvältä, kuin puhdas villasukka. Kunhan ei ole hiekkalaatikon aromia mukana.
Koska kissoja on mukavaa nuuskutella.
Kyseessä lienee kädellisten hoivavietti. Ihmiset haistelevat ja nuuskivat myös omia sylivaivojaan. Kai sillä on jokin tärkeä merkitys leimaantumisessa.
Mun kissa tuoksuu ihanalle, vähän juustoiselle. Maailman rakkain tuoksu ja kissa kehrää aina hirveästi, kun sitä haistelee. :3
Mikähän alkukantainen vaisto tässäkin lie tosiaan kyseessä, mutta tunnustan minäkin nuuskivani kissoja ja hyvältähän ne tuoksuvatkin :D
Kissa tökkii kuonollaan ja haistelee minua, ja minä sitä. Ollaan kavereita.
Kyllähän ulkoa tullut hieman kostea mirri tuoksuu erittäin miellyttävälle.
Minä haistelen kissaani ja kissa minun mirriäni.
Jos itsellä ei ole kissaa lemmikkinä, kissa ei välttämättä haise hyvältä. Esim. mun nenään kissa haisee pahalta. Tykkään kyllä niistä, mutta kun tallilla kissa tulee syliin ja puskee poskea vasten, musta se haju on paha. Sitten taas oma koirani haisee musta hyvältä, mutta toisten koirat kyllä eivät haise. Ja tiedän, että oma koirani varmasti haisee toisista pahalta. Hevoset sen sijaan haisevat musta kaikki aika hyvältä, mutta kyllä yksilöissä on hajueroja.
Mun poikakisuni tuoksusta tulee mieleen puuteri <3
Tervapääskyn tuoksu on muuten aika samanlainen kuin kissan. On tullut kasvatettua aika monta poikasta.
Kissat tuoksuvat ihanalta. Sellaiselta pehmeän puhtaalta ja kotoisalta :)
Mun oma haisee vähän kahville ja suklaalle, hyvin vähän. Tosi hyvälle jostain syystä. Tarttuuko mun talosta siihen kahvin ja suklaan haju? Ollut vuosia tämän hajuinen.
Kun omat lapset oli vauvoja,niin aina piti nuuskutella. Vauvan tuoksu oli jotenkin ihanaa. Nyt isompana en enää niitä haistele. Nykyisin nuuskuttelen vain kissaani. Se kissan tuoksu on jotenkin "oma". Muiden kissat eivät tuoksu hyvälle.
Laventeli ja kaneli. Rakastan kissan tuoksua.
Aaaw :D