Olen jo vuosia suunnitellut nimenmuutosta, ja nyt vasta huomasin että nimi on naisten nimi!
Luulin valinneeni sukupuolineutraalin nimen, mutta nyt vasta törmäsin tietoon, että kyseinen nimi on naisten nimi. En tiedä haluanko neää tietoisesti ottaa sellaista, tulisi miehenä jotenkin outo olo. Luulin nimeä sp neutraaliksi, niinkuin Lahja on melko tasan sekä miehillä että naisilla, samoin Tuisku. En kehtaa sanoa mikä nimi oli kyseessä, nolottaa niin paljon. On näköjään ihan tunnetuillakin henkilöillä käytössä, enkä minä pönttö ole huomannut.
Kommentit (12)
Miksi sulla on kulunut tähän suunnitteluun useita vuosia?
Sattuuhan sitä. - Kestää usein melko pitkään, että jokin nimi vakiintuu niin paljon, että voiaan yksiselitteisesti sanoa, että jokin nimi on selkeästi jomman kumman sukupuolen nimi. Ja vaikka jokin nimi olisi Suomessa vakiintunut naisen (tai miehen) nimeksi niin se voi jollain muulla kielialueella olla vastakkaisen sukupuolen edustajan nimi, tai nimeltä kuullostava. Eli ymmärrän yskän ja pettymyksen; erityisesti jos aikomasi nimi oli tällä hetkellä hieman harvinaisempi.
nimeä tuisku ei ainakaan kannata ottaa. muut voivat luulla että fanitat yhtä pohjoisen asukkia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla on kulunut tähän suunnitteluun useita vuosia?
Kuka vaihtaa oman nimensä extemporee ja ohi mennen pian sen jälkeen kun se ensimmäisen kerran mielessä. -
Eri
Ei sitä nimenmuutosta sinulle hyväksyttäisikään. Katsos kun miehelle ei voi antaa naisen nimeä.
Kerro se nimi tai vastuullasi on minun kuolemani uteliaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kerro se nimi tai vastuullasi on minun kuolemani uteliaisuuteen.
En kehtaa, moka on niin hävettävä :D Se olisi vain natsannut yhteen "esikuvaan" niin hyvin. Ei olisi ollut suoraan se nimi tai mitenkään selvästi lähelläkään, mutta se olisi ollut itselleni merkitsevä yhteys. Ei niinkään muille. Löysin lähellä olevan miehen nimen korvikkeeksi, mutta se on jo liian kaukana. Se olisi ehkä loppujen lopuksi pelkästään kompromissi, eikä sellaista voi ottaa nimeksi.
Olen jo vuosia tiennyt ,että nimeni on naisen nimi jenkeissä.
(Tilaamani lehti tuli sieltä osoitteseen kirjatulla etunimellä Ms. Lauri jne.)
Vierailija kirjoitti:
nimeä tuisku ei ainakaan kannata ottaa. muut voivat luulla että fanitat yhtä pohjoisen asukkia.
Kujaa ei ota nimeä tällä ajatukseklla.
Maria? Kari?