Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: En halua seksiä, koska...?

Vierailija
01.01.2019 |

Olen mies ja elänyt lähes seksittömässä suhteessa yli 20-vuotta. Olen yrittänyt saada vaimoa keskustelemaan asiasta, mutta täysin turhaan. Ja en ryyppää, rällää, polta, ole työtön tai muuten luuseri. Edelliset kaksi suhdetta olivat samanlaisia eli seksiä alun jälkeen todella vähän. Miksi juuri sinä et halua seksiä, vaikka mies olisi ok?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt vaimolta syytä, kun ekat 2 viikkoa oli taukoa. Joku syy täytyy olla, ei riitä ettei halua.  Mutta jos se on syy 2vko tai pidempään seksittömään väliin, niin toinen ei välitä puolisosta. En olisi ollut yhtään sen kauempaa parisuhteessa.  Meilläkin on ollut joskus, todella harvoin, 2vko tauko. Siihen poikkeustilanteeseen on aina löytynyt selvä syy. Jos haluaa elää parisuhteessa niin täytyy halusta puolisonsa parasta, eli seksiä jos toinen haluaa. Tuollaiset asiat pitää ottaa puheeksi heti kun ne ilmenee, ei vasta vuosien päästä. En olisi ollut hetkeäkään parisuhteessa, jos seksistä olisi alkanut tulemaan puutetta. Kaverit on erikseen.

Mun vaimo oli nuorena viisas. Halusi sopia naimisiin mennessä, ettei seksistä pihdata, eikä käydä vieraissa, jos kotonaa saa riittävästi seksiä.  40v hääpäivä oli viime vuonna ja molemmat on oltu tyytyväisiä kun sopimus on pitänyt molemmat virkeinä. Monellekaan vaimon tai mun kaverille ei käynyt yhtä hyvä tuuri.

Vierailija
2/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tilanteestasi. Tässä minun koska-listani, jossa on eri tasoisia syitä. Osan olen oivaltanut vasta hiljattain. Olen 40+ nainen ja ollut 10 V parisuhteessa mieheni kanssa.

- stressi ja väsymys

- epävarmuus ja kriittisyys omaan vartaloon

- vaikea keskittyä ja heittäytyä seksiin

- vaikea puhua omasta seksuaalisuudesta ja nautinnosta

- mies ei huomioi positiivisella tavalla muuten arjessa esim positiivinen palaute, kosketukset ohimennen, pienet arjen teot.

- Pitkä tauko seksissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät halua seksiä mm. seuraavista syistä

1. Puoliso ei kertakaikkiaan viehätä.

2. Nainen ei rakasta puolisoaan.

3. Puoliso alkaa vonkaamaan. Tämä on aivan turn off.

4. Partneri on huono sängyssä. Mies ei osaa tehdä esileikkejä tai tulee liian nopeasti.

5. Naisella on salasuhde, jolloin oma puoliso jää intohimoa vaille.

6. Puoliso on liian kännissä.

7. Mies on tossukka. Itsevarma tosimies ottaa naisensa milloin mies haluaa.

Kuukautiset ja päänsäryt ovat tekosyitä.

Vierailija
4/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mennä pariterapiaan, siellä voi solmut aueta?

Tietysti kannattaa myös sanoa vaimolle, että tarvit seksiä, se on sulle tärkeää, ja kysyä mikä mättää.

En ole parisuhteessa koskaan kieltäytynyt seksistä, mutta näistä syistä kieltäytyisin:

- olisin sairaana

- olisin juuri menettänyt läheiseni

- mies olisi väkivaltainen

- mies olisi juuri loukannut minua ja odottaisi sen jälkeen pokalla seksiä

Muita en omalla kohdalla keksi.

Pakko kysyä, kun kahdessa edellisessä suhteessasi kerran kävi samoin: Oletko hyvä sängyssä? Nauttiiko vaimosi seksistä kanssasi? Saako orkkuja? Nuoletko? Ethän vain ole itsekäs ja odota suikkaria ja sitten hetken jyystö ja se on ohi kun sinä saat? Pidätkö hygienistasi huolta?

Jotkut naiset kuulemma syttyvät hitaasti. Tällä palstalla olen lukenut useasti, että lämmittelyn pitää olla pitkällistä: kehuja, kauniita sanoja, hellyyttä, kosketuksia ilman seksiä jne pitkin päivää. Tarvitseeko vaimosi noita? Kohteletko häntä noin?

Vierailija
5/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät halua seksiä mm. seuraavista syistä

7. Mies on tossukka. Itsevarma tosimies ottaa naisensa milloin mies haluaa.

Samaa piti kommentoida, että a) mies ei tee kotitöitä, tai b) mies tekee kotitöitä, eli joko on vain epähaluttava tossukka verrattuna tosi miehiin tai vielä pahempaa: tossukka joka tiskaa saadakseen seksiä.

No, oikeesti syitähän voi olla vaikka millaisia. Yhtä kaikki väitän, että jos suhde on kunnossa, niin kyllä naisella kiimaa riittää. Ellei riitä eikä asiaa saa nopeasti korjattua niin molempien kannattaa etsiä sellainen kumppani että homma toimii.

Vierailija
6/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50+ kirjoitti:

Pakko kysyä, kun kahdessa edellisessä suhteessasi kerran kävi samoin: Oletko hyvä sängyssä? Nauttiiko vaimosi seksistä kanssasi? Saako orkkuja? Nuoletko? Ethän vain ole itsekäs ja odota suikkaria ja sitten hetken jyystö ja se on ohi kun sinä saat? Pidätkö hygienistasi huolta?

Jotkut naiset kuulemma syttyvät hitaasti. Tällä palstalla olen lukenut useasti, että lämmittelyn pitää olla pitkällistä: kehuja, kauniita sanoja, hellyyttä, kosketuksia ilman seksiä jne pitkin päivää. Tarvitseeko vaimosi noita? Kohteletko häntä noin?

Helvatun hyvät kysymykset. Miehenä ajattelen ihan samoin miehistä jotka eivät saa seksiä. Joskus olen puutteessa olevilta kavereilta pari varovaista kysymystä esittänyt ja monesti on myös aika jäätävä vastaus tullut takaisin, mm. en nuole kun en tykkää.....  No niimpä??  Vaimon kanssa kerran naurettiin, kun kerroin, että hyvän kaverini kulkuset on kuulemman niin herkät, ettei anna vaimonkaan koskea.  Ihmeteltiin yhdessä, että miten ne on lapsia saaneet, lähärissä varmaan kaikki.  Oli sen verran periaatteen mies.

Vierailija
7/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vaimoni ei halua seksiä, koska:

1 ei rakasta minua eikä halua minua. Sanoi niin minulle ja kertoi asiasta myös julkisesti  Ei siis riittänyt miehensä masennuttaminen haluttomuutensa ilmoittamisella vaan päätti vielä julkisesti nolata minut.

2 ihastui toiseen ja kävi tapaamassa häntä säännöllisesti. Täytti siellä tarpeensa ja itsensä.

Vierailija
8/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun en ole halunnut seksiä, syyt:

1.univelka, stressi+ pienet lapset ja kodinhoito ollut minun vastuulla, mies ei tehnyt juuri mitään kotona ja hänkin on ollut väsynyt

2. Negatiivinen ilmapiiri, muita ongelmia parisuhteessa, joista emme osanneet puhua

3. Mies ei tee aloitteita. Perässä vedettävä. Passiivinen

Nykyisin seksiä on paljon, lapset ovat kasvaneet ja mies oppinut ottamaan vastuuta arjesta.

Vierailija
9/9 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimeneviä syinä voi olla mikä vaan univelasta flunssaan, mutta pysyvät haluttomuuden syyt olisivat:

- suhde pielessä, riitaa, kommunikaatiovaikeuksia

- erilaiset seksimieltymykset eli seksi on huonoa ja keskustelu asiasta ei muuta tilannetta.

Muita syitä ei mulla ole, aina on seksiä parisuhteissa ollut paljon. Mutta jos kaksi asiaa täyttyy, fyysinen suhde kuolee ja ero väistämätön.