Mitä laitat jauhelihakeittoon?
Itse latan perunaa, porkkanaa, purjoa, sipulia, jauhelihaa, kasvisliemikuution, suolaa ja kokonaisia maustepippureita.
Kommentit (43)
Vesi on kyllä kova juttu keitossa.
Kauhan, muuten vaikea ottaa kattilasta.
Pakasteperuna-kasvis sekote, lihaliemi, vettä, sipuli, j liha, hemapa.(chili)
Kaupan pakastealtaasta pussin jossa on perunat, juurekset ja purjo valmiina veteen kiehumaan. Sitten paistettu jauheliha ja lihaliemisoikio, mitä ne nyt on ne fond du cheffit.
Iisäksi laitan pakaste herneitä, tomaattipyreetä ja pari laakerinlehteä makua antamaan. Lopuksi persiljaa silputtuna.
Vierailija kirjoitti:
Itse latan perunaa, porkkanaa, purjoa, sipulia, jauhelihaa, kasvisliemikuution, suolaa ja kokonaisia maustepippureita.
Pienen nokareen kutunjuustoa.
Muuten samaa kuin ap:lla mutta laitan sen lisäksi lanttua ja juuriselleriä.
Hillosipulia ja purkkiherkkusieniä ja valkosipulia.
Vettä, jauhelihaa, perunaa, purjoa, palsternakkaa, juuriselleriä, lanttua, porkkanaa, kasvisliemikuutio, mausteita (chiliä, savupaprikaa, musta- ja maustepippuria jne.) ja lopuksi pinnalle silputtua persiljaa. Eikä tietenkään mitään pakasteita tuohon käytetä.
Vettä ja esim. paprikaa, paistettua sipulia, purjoa, selleriä, kesäkurpitsaa, tomaattia kaalia, vilja-riisiseosta, mausteita, yrttejä. Ja sitä paistettua jauhelihaa.
En tykkää pesunasta keitossa.
sissijuustoa jota olen kaapinut kokoon vuoden päivät ja rekkamiehen pastilleja
Vierailija kirjoitti:
Vettä ja esim. paprikaa, paistettua sipulia, purjoa, selleriä, kesäkurpitsaa, tomaattia kaalia, vilja-riisiseosta, mausteita, yrttejä. Ja sitä paistettua jauhelihaa.
Ehkä en pesunastakaan tykkää, mutta varsinkaan en perunasta.
Jauhelihaa, vettä ja joko liemikuution tai mausteita. Kasviksia sen mukaan mitä kaupasta on mukaan tarttunut, joskus lisäksi linssejä sekaan.
Minestrone-versioon pätkittyä spagettia, pakasteherneitä ja pekonia ja liemeen tomaattipyrettä lisäksi.
Sama kuin ap:lla. Joskus tosi harvoin laitan myös paseerattua tomaattia.
Vierailija kirjoitti:
Muuten samaa kuin ap:lla mutta laitan sen lisäksi lanttua ja juuriselleriä.
Sama täällä, ja laakerinlehtiä sekä persiljaa. Tosin maustepippurien tilalla mustapippureita ja liemikuution tilalla fondia.
Vierailija kirjoitti:
Pakasteperuna-kasvis sekote, lihaliemi, vettä, sipuli, j liha, hemapa.(chili)
pieny yrjö nousi suuhun jo pelkästä lukemisesta.
Jauhelihakeitto on meillä niin bulkkiruokaa, selaista tosi nopsaa, niin laitan pakasteesta perunat + juurekset paketin ja lisäksi yhden pussin keittojuureksia.
Jauhelihan paistan ja maustan kunnolla. Tätä on myöskin pakastimessa aina valmiina moneen ruokaan. Ostan Usein Lidl:sta kilon 10 % naudan jauhelihaa ja ruskistan sen sipulin ja valkosipulin + mausteiden kanssa ja laitan pakstimeen pusseissa, just tällaisiin nopeisiin ruokiin saa sieltä hetkessä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Pesuna on kyllä aivan hirveää. Peruna kyllä sopii.
Vierailija kirjoitti:
sissijuustoa jota olen kaapinut kokoon vuoden päivät ja rekkamiehen pastilleja
Vanha kunnon sissijuustokeitto. Tuttua kauraa armeija ajoilta.
Mä laitan myös vettä