Erilainen alkoholiongelma?
Minä en saa juotua alkoholipitoisia juomia koska kaikki maistuu niin pahalle. Sellaista alkoholijuomaa ei ole löytynyt mikä maistuisi minusta edes siedettävälle. En halua pakolla juoda, niinpä olen mieluummin juomatta. En ole humalaa ja alkoholin juomista vastaan, joskus olisi itsekin kiva olla humalassa eikä profiloitua aina ryhmän tiukkapipoksi. Siis kyllä olen ollut humalassa että ei se ihan mahdottomuus ole. Toisaalta seuraavan päivän krapulaa en halua kokea, itseasiassa menee viikko toipua takaisin normaaliin olotilaan. Muita samanlaisia?
Kommentit (47)
Mielenkiintoinen keskustelu. Itse ihmettelen useasti miksi niin moni juo alkoholia kun sitä vaan tulee kipeäksi ja se ei edes maistu
Eikö sanotaan että moni asialainen ei siedä alkoholia jonkinlaisen geenimuunnoksen takia?
En ole ihan samanlainen, mutta melko lähelle.
On joitain juomia, jotka ovat ok, eivät hyvää, mutteivät niin pahaakaan, etteikö niitä voisi juoda. Mulla vain se humaltumisen alkutunne jo on niin vastenmielinen, että jätän kahteen tai kolmeen, kun joskus jotain otan. Koskaan en ole humalassa ollut (siis se alkava tunne kyllä ollut, muttei kai neljällä annoksella 80 kiloinen kunnolla humallu, varsikin kun ei edes peräkkäin otettuna).
Tiukkapipoksi absolutistiksi moni profiloi, muttei mua oikeasti haittaa juuri muiden juominen, jolleivat ala käyttäytyä kuin idiootit.
Ihanaa, että joku uskaltaa olla "erilainen". Törttöjä on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, maistui aina pahalta, humalluin nopeasti ja herkästi tuli paha olo.
Jätin alkoholin ja vuosikausia myöhemmin selvisi geenipuute, mistä syystä maksan kakkosvaihe ei toimi/ toimii vajaasti. Eli elimistön tapa kertoa, ettei kannata käyttää.
Onkohan mullakin tuo? Mustakin alkoholi maistuu sietämättömän pahalta, ja siitä tulee nopeasti lähinnä huono olo, ei sellainen "kiva rento hiprakka", jossa mielestäni voisi olla mukava irrotella vähän. Muistan, kun olin teininä vaihdossa Saksassa, ja join elämäni ensimmäiset kaksi kaljaa illalla. Aamuyöstä oksetti niin jumalattomasti. Isäntäperhe vähän naureskeli, että nyt tyttö ei kyllä ole ainakaan alkoholin syy, ei noilla annoksilla vielä. Ja join siis ihan suljetuista tölkeistä ja tölkki oli mulla koko ajan itsellä, eli kukaan ei huumannutkaan tai mitään. Kaverit kiskoivat vieressä shotteja, itse en halunnut sen jälkeen kokeilla.
Aika erikoista, kiitos, että jaoit tämän kokemuksen!
Lääkärikin voi olla niin dokaamiskulttuurin kyllästämä, että epäilee raittiita alkoholisteiksi.
Tai sitten näin on suurimman osan kohdalla lääkärin potilaista.