Anopin huono kuulo
Vinkeää seurattavaa mieheni ja äitinsä keskustelu, kun käyvät samaa keskustelua, mut puhuvat eri asioista. Esim. mieheni sanoi, että lintulaudalle on tullut ruokailijoita, niin anoppi alkoi selittämään tuulen kaatamasta joulukoristeesta. Anopin kuulo ollut huono jo vuosia ja kuulokojekin olisi, mut ei suostu käyttämään. Kyseessä alle 70v ihminen.
Kommentit (5)
Aika nuorena heikentynyt.
Mun vanhemmilla oli kans aika vaikea aloittaa kulokojeen käyttö.
Nykyään käyttävät useimmiten.
En ymmärrä hidasta aloitusta. Muilla on mennyt hermot jo moneen kertaan. Kun saa huutaa ja toinen ei kohdetta laita. Vaikka nykyään käyttävät, edelleen ärsyttää se aiempi käyttämättömiä, enkä osaa olla tarpeeksi kohtelias puhuja. Siis kuuloasia vaan jäi mulle yleiseksi ärsytykseksi. Mun täytyisi muuttaa suhtautumista.
Minäkin kuuntelen salaisesti huvittuneena anopin ja hänen poikansa välisiä keskusteluja. Ennen esitin omia (vääränlaisia) mielipiteitäni, mutta on siistimpää kun en sekaannu vaan seuraan. Voi siten nauttia siitä sukupolvien välisestä kuilusta kun ei osallistu kärsimykseen.
Anopin kuulo on tosiaan ollut huonona tosi pitkään. Joskus jotain korvasta leikattukin. Teki työuransa perhepäivähoitajana ja kyllä mua hirvitti, kun mitään seläntakana kuuluvia ei noteerannut. Onneksi mitään pahempaa ei koskaan käynyt. /ap
Mulla samanlainen anoppi, kuulolaite on, mutta ei käytä. Sitten vaan toistelee niin, niin kun kysytään jotain ja antaa itsestään tosi hoopon kuvan.
No mitä ihmeellistä siinä on jos ikääntyneeltä kuulo heikkenee??