Miksi minulla ei ole ystäviä?
Olenko tosiaan niin kamala ettei kukaan halua kunnolla ystävystyä kanssani. Perhekerhoissa jutellaan ja silleen mutta ei muuta. Sielläkin äidit puhelevat vain lapsistaan ja mites yöt, mitä se nyt syö yms.. onhan sitä muutakin puheenaiheita.. Taidan olla ikuisesti ilman ystäviä, joskus tekisi mieli lähteä baariin mut eipä ole ketään kenen kanssa lähtisi..
Kommentit (6)
jos menee miehen kanssa ei tule edes niitä " ystäviä" ..
Ehkä etsit vääristä paikoista ja vääränlaisia ihmisiä. Yleensä samanhenkisiä ihmisiä voisi löytyä esim. harrastusporukoista, järjestötoiminnasta, vapaaehtoistöistä....
Voisin kuvitella itseni samaan tilanteeseen, jos mun pitäisi muuttaa pois Helsingistä. Koska olen aina asunut täällä ja minulla on vanhoja hyviä ystäviä, en ole nähnyt vaivaa ystävystymisen eteen aikuisena. Muutamia ystäviä on silti opiskeluajalta mukaan tarttunut. Jos muuttaisin uuteen paikkaan, minun olisi varmaankin vaikea ystävystyä uusien ihmisten kanssa. Itseni " markkinointi" ja aktiivinen ulospäinsuuntautuneisuus ei jollain tapaa tuntuisi luontevalta.
En usko, että sua tarkoituksella syrjitään tai että sussa olisi mitään perustavanlaatuista vikaa. Ehkä et vain ole riittävän " tyrkky" , vaan odotat, että sut tullaan hakemaan mukaan leikkeihin? Auttaisiko tietoinen sosiaalisuuden asteen nosto?
Hyvää kevättä, toivottavasti ystäväkin löytyy!
opiskelukaverit jäivät johonkin, työkavereita näkyy vain töissä ja heilläkin on omia ystäviä..
kyllä niitä kavereita muodostuu... oottelet vaan sinnikkäästi... ja täällähän meitä on kasa kaupalla :o)