Onko sinulla realistiset kuvat somessa/nettideiteillä/tms?
Mies kyselee.
Olin perjantaina eräässä tapahtumassa johon ilmoittauduttiin FB:n kautta, ja huvikseni katselin etukäteen keitä siihen osallistuu. Panin merkille että ilmoittautuneissa oli käsittämättömän monta kaunista naista, kuin joku missiarmeija.
No itse tapahtumassa sitten oli ihan tavallisia naisia. Pari missityyppistä kaunotarta, vähän pulleita, tosi pulleita, tavallisen näköisiä, erikoisen näköisiä...kirjo normaaleja ihmisiä.
Melkoinen ero. Ja tapahtumassa sentään useimmat olivat huolella laittautuneita. Enää en ihmettele miksi nettitreffeillä on miehen kannalta sellaista kuin on.
Onko sinulla realistiset somekuvat? Vai onko kuvakulmat mietitty ja filtteriä käytetty (useimmissa kännyköissä oletuksena päällä)?
Itse näytän somekuvissa vähän vatsakkaalta kolmekymppiseltä tavismieheltä, mitä olenkin.
Kommentit (15)
En osaa ottaa kuvia tai käyttää filttereitä. Olen siis kuvissani sama tolla kuin oikeassa elämässäkin. Pieni penikseni ei kuvissa näy. Sen olen korvannut pitämällä jokaisessa kuvassa tofunakkia vasemmassa kädessäni.
Jaa-a. Kyllähän sitä aina noita kuvia tulee muokattua (esim. otan edullisen kuvakulman ja muutan valotuksen kontrastia). Mutta en kyllä muuten jaksa panostaa, sillä en näe mitään hyötyä siinä. Someilmiötä musta ei tällä naamalla tule, joten ainoa "palkkio" hyvännäköisistä kuvista olisi todennäköisesti vain kiimaisten "kuis menee" -viestien lisääntyminen.
Itse ajattelen näin, että mitä enemmän (muokkaustaitoinen) henkilö muokkaa kuvaansa, sitä vähemmän hän luottaa luontaiseen viehätysvoimaansa. Itsekään en ole 100 % tyytyväinen omaan ulkomuotooni, mistä johtuen teen pientä muokkausta esim. valotuksen suhteen. Mutta sen verran tyytyväinen olen kuitenkin, että jätän yleensä filtterit pois, en tasoita kasvoja epäluonnollisen tasaisiksi, en kavenna kasvoja tai muita ruumiinosia jne.
En tiedä. En tiedä minkä näköinen olen, ruma kuitenkin.
Ei kiinnosta.
En ole koskaan luottanut somen esittämään kuvaan ihmisistä. Se on liian kiiltokuvamaista ja täydellistä. Jos ihminen johon haluan tutustua on somessa, niin se on morjens.
Somessa tottakai aina ovat parhaat kuvat. Miksi ihmeessä laittaisin jonkun tavallisen kuvan tai vieläpä epäedustavan? Kaikista muistakin laitan someen parhaiten onnistuneet, siis niin ruoka-annoksesta kuin koirastakin. Nettideiteille en ole koskaan kuvia laittanut niin siitä en tiedä.
Facebookissa profiilikuva on epäselvä eli ne tunnistaa jotka tuntee mut oikeasti. Nettideiteissä on aina ollut yksi kokovartalokuva ja pari kasvokuvaa eri kulmista. En harrasta kuvien käsittelyä. Näytän mielestäni paremmalta peilistä katsottuna kuin kuvissa, eli en osaisi edes ottaa epärealistisen imartelevaa kuvaa.
Kyllä minulla on deittipalveluissa ollut ihan aidot ja filtteröimättömät kuvat. Somessa en ole. En edes harrasta kuvien manipulointia, vaikka valokuvausta harrastankin, ainoastaan teknistä säätöä. Siis valotus, valkotasapaino, horisontti, jne kohdalleen.
Niin, niitä omakuvia ei ole kovin monesta valita koska kuvien on syytä olla hyvin tuoreita muuten tulee sanomista. Niistä muutamasta yritän tietysti valita edustavimmat ja rajaan turhat tauhkat kuvista pois.
Vierailija kirjoitti:
En osaa ottaa kuvia tai käyttää filttereitä. Olen siis kuvissani sama tolla kuin oikeassa elämässäkin. Pieni penikseni ei kuvissa näy. Sen olen korvannut pitämällä jokaisessa kuvassa tofunakkia vasemmassa kädessäni.
Miksi vasemmassa?
Mä huomaaan naisessa sen että jos nainen iskee silmäänsä johonkiin noin nainen muodoostaa jo kuvaa siiiitä että mitää kumppanin ensinnnäkin tuliisi twhdä jotta se loiisi turvan ja toimeeentulon perheeelle jnee....
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuvia eikä ole some-tilejä. Eikä tule.
Miksi sitten vastasit kysymykseen? Kerrassaan outoa.
Olen sosiaalisen median käyttäjä, mutta yhdessäkään tilissä ei ole kuvaani.
Sitten kun keksin, mitä lisäarvoa se tuo, lisään kuvan..
En minä luoo kuviaa ihmuseestäää somen oerusteella koska tämä alustaa luoo tunteillle ennekaiikkea väykän ilmaiista niiitä ei niiinkään järjelle.