Onko aika kornia että isot yritykset paasaa ilmastonmuutoksesta
Ärsyttää se Hesen mainos "Mistä sinä olisit valmis luopumaan?". Oletteko huomannu että lähes aina suuryritykset ajaa näitä naurettavia rajoituksia ihmisten elämään, enää ei saisi ajaa autolla tai lentää lomalle kerran vuodessa. Naurettavaa, nämä yritykset itse kiillottavat sädekehää ja peittelevät omaa toimintaansa. Olisin valmis luopumaan Hesen kaltaisista paskarafloista jotka rahtaa vegeidioottien soijat tortillaan toiselta puolelta maailmaa.
Olen omasta kaveripiiristäni huomannut että kaikkeen ekoiluun lähdetään suunapäänä mukaan. Esim. ollaan kokonaan kieltämässä lentämistä. No olen aina sanonut että kyllä moderni elämä saisi aika kovan kolauksen kun lentämällä kuitenkin rahdataan valtavasti tarpeellisuuksia tänne. Mistähän ne ulkomaalaiset kasvikset yms sitten tulisi... Ärsyttää kun tähän on tultu. Kyllä yhden ihmisen teot vaikuttavat joo mutta mitä jos lähdettäisiin liikkeelle isommista asioista.
Kommentit (8)
Hese voisi alkaa tarjoilla uudelleen käytettävistä astioista.
Vierailija kirjoitti:
Eli mistä isommista asioista ap sinä lähtisit liikkeelle? Mitä sinä henkilökohtaisesti teet ilmastonmuutoksen hidastamiseksi?
Olen ollut vegaani jo vuosia ja kuljen mahdollisimman paljon pyörällä enkä ostele mitään turhaa. Ja tarkoitan isommilla teoilla väestön kasvun pysäyttämistä, voimme vaikka kuinka ekoilla kaikki täällä mutta fakta on se ettei maapallo kestä tätä ihmismäärää, varsinkin kun se kasvaa lähinnä kehitysmaissa. Ja esim. Kiina on yksi pahimmista saastuttajista. Siellä dumpataan elektroniikkajäte valtameriin. Toki vaikeaa kontrolloida kommunistimaata mutta Eurooppalaiset hankkiutuvat eroon omista jätteistään näin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hese voisi alkaa tarjoilla uudelleen käytettävistä astioista.
Kaikki pikaruokapuljut voisivat, vähenisi se yleinen jätteen määrä. Toki hinnat nousisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mistä isommista asioista ap sinä lähtisit liikkeelle? Mitä sinä henkilökohtaisesti teet ilmastonmuutoksen hidastamiseksi?
Olen ollut vegaani jo vuosia ja kuljen mahdollisimman paljon pyörällä enkä ostele mitään turhaa. Ja tarkoitan isommilla teoilla väestön kasvun pysäyttämistä, voimme vaikka kuinka ekoilla kaikki täällä mutta fakta on se ettei maapallo kestä tätä ihmismäärää, varsinkin kun se kasvaa lähinnä kehitysmaissa. Ja esim. Kiina on yksi pahimmista saastuttajista. Siellä dumpataan elektroniikkajäte valtameriin. Toki vaikeaa kontrolloida kommunistimaata mutta Eurooppalaiset hankkiutuvat eroon omista jätteistään näin.
Ap
Ei vegaaniruokavalio välttämättä ole ympäristönäkökulmasta yhtään parempi kuin sekasyöjän ruokavalio. Jos monet käyttämäsi ruoka-ainekset ovat kaukaa rahdattuja, niin tuo ruokavalio kuormittaa ympäristöä enemmän kuin mitä keskiverron sekasyöjän ateriat.
Asiaa AP! Ihan samaa mieltä näistä kaikenmaailman hössötyksistä. Varsinkin meille, jotka muutenkin katsovat omaa kulutustaan ja tekojaan kriittisesti eikä vain mennä muodin mukana on ärsyttävää kun syyllistetään ilmaston pilaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi vegaaniruokavalio välttämättä ole ympäristönäkökulmasta yhtään parempi kuin sekasyöjän ruokavalio. Jos monet käyttämäsi ruoka-ainekset ovat kaukaa rahdattuja, niin tuo ruokavalio kuormittaa ympäristöä enemmän kuin mitä keskiverron sekasyöjän ateriat.
Tiedossa on, olen aina pyrkinyt syömään suomalaista tai vähintään Eurooppalaista jos ei lähempää jotain saa. Mutta muista että sitä lihaakin rahdataan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asiaa AP! Ihan samaa mieltä näistä kaikenmaailman hössötyksistä. Varsinkin meille, jotka muutenkin katsovat omaa kulutustaan ja tekojaan kriittisesti eikä vain mennä muodin mukana on ärsyttävää kun syyllistetään ilmaston pilaamisesta.
Ärsyttävää, mutta totta. Jokainen on omalta osaltaan vastuussa ympäristön tuhoutumisesta. Tuskin elät niin ekosti kuin kuvittelet.