Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi 2019 - talous kiristyy: miltä oma taloudellinen tilanteesi vaikuttaa?

Vierailija
31.12.2018 |

Paljon on puhetta siitä, että vuosi 2019 tuo epävarmuutta sijoitusmarkkinoilla, talous Suomessa kiristyy jne. Miltä vaikuttaa oma taloudellinen tilanteesi? Mulla on tiedossa palkankorotus, joten taloudellinen tilanne kohentuu vaikka verotus kiristyisikin. Menee siis oikeinkin hyvin!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon tuki juoksee. Omistusasunto (Hgissä) on joka kuukausi enemmän oma. Jos myisin nyt, saisin 30 000€ enemmän kuin mitä maksoin.

Jos alkaa tehdä tiukkaa, jään työmarkkinatuelle.

Vierailija
22/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvältä, mutta pelkään koko ajan yt-neuvotteluja. Toisaalta myös toivon niitä, koska nykyinen työ on niin raskasta. Palkkatasoni on kuitenkin ihan ok ja saan joka kuukausi 500-700 euroa säästöön suht helposti.

Eikös yt:t ole aika normi tilanne työpaikoilla.

Itse sain pari vuotta sitten monoa yt-neukkareissa. Sitä ennen ehtikin mennä monta vuotta niin, että oli ainakin neljät yyteet vuodessa. Toisinaan alkoi uudet ennen kuin edelliset ehtivät loppua.

Kaikesta huolimatta olen vieläkin samassa firmassa töissä. Niinkuin moni muukin pihalle potkittu. Taitaa olla kaikki mahdolliset vuokrafirmat olla edustettuina työpaikallani.

Aluksi tämä meidät pihalle potkinut firma yritti sellaista, että käyttäisivät vain yhden vuokrafirman palveluita. Mutta nyt kelpaa kaikki kun kaikki pois potkitut eivät halunneet sen suositellun vuokrafirman listoille.

Enää ei ole yt-neuvotteluita työpaikalla. Mutta sopimukset tehdään vain pariksi kuukaudeksi kerrallaan.

Tässä on kiva suunnitella tulevaisuutta  ö_ö,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole hätää. Minä olen vakinaisessa työssä ja mies työttömänä. Eikä lapsia ole.

Mikä se semmoinen vakinainen työ on?

Joku virka?

Niitäkin osataan jo nykypäivänä purkaa.

Vierailija
24/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018 otin takkiin n.200€/kk. Toivottavasti 2019 pääsisin työkyvyttömyyseläkkeelle tai joku lääkäri keksisi uuden leikkauksen jolla krooninen kipuni saadaan hoidettua.

Vierailija
25/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kesällä YT neuvottelujen seurauksena työttömäksi, matalapalkkatyö, mutta säännöllinen tulo ja vakipaikka. Loppuvuoden ansiosidonnaisesta meni 12 % veroa, tulin toimeen jotenkuten. Nyt hain muutosverokortin vuodelle 19 ja vero nousee 23%. En voi uskoa, miten työttömyyskorvauksesta voi mennä niin isolla prosentilla veroa! Jos olisin ollut edelleen pienipalkkaisessa työssäni, veroa olisi mennyt 12% myös vuonna 2019. Ihan perseestä koko verotus!

Vierailija
26/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole "vuosi 2019" vaan tulevaisuus yleisesti jatkossa.

Kapitalismi on saavuttanut kulminaatiopisteen, jossa ihmisten ja valtioiden velkaannuttaminen yhä pienemmälle "eliitille" ei enää onnistu.

Sama tilanne saavutettiin 10 vuotta sitten, mutta silloin oli varaa aloittaa elvytys jakamalla ilmaista rahaa. Nyt korot ovat miinuksella valmiiksi, eli Kapitalismin kehitys olisi käännettävä peruutusvaihteelle, joka tarkoittaisi käytännössä sitä, että se "eliitti" alkaisi jakaa keräämäänsä pääomaa takaisin.

Se ei tietenkään onnistu, ainakaan ilman verisiä vallankumouksia ja lopulta kolmatta maailmansotaa.

Odotettavissa onkin lisää köyhyyttä ja kurjuutta, entistä korkeamman elintason alueilla.

Vierailija
27/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Onpa täällä ihmisiä, joilla on hyvä tilanne! Omalla kohdallani on paluu äitiysvapaalta työelämään, joten taloudellisesti pitäisi mennä paremmin, mutta henkinen puoli arveluttaa...Olen pitänyt tästä kotona olosta tosi paljon ja nyt arveluttaa, miten sopeudun takaisin työelämään.

Vierailija
28/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau! Onpa täällä ihmisiä, joilla on hyvä tilanne! Omalla kohdallani on paluu äitiysvapaalta työelämään, joten taloudellisesti pitäisi mennä paremmin, mutta henkinen puoli arveluttaa...Olen pitänyt tästä kotona olosta tosi paljon ja nyt arveluttaa, miten sopeudun takaisin työelämään.

Töihin vaan reippaasti siitä! Veronmaksajia tarvitaan. Siihen arkeen tottuu ja turtuu. Aikuisen ihmisen normaalia elämää. Kyllä sitä moni muukin aikaansa kotona viettäisi.

Vierailija
29/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet pyörii. Vielä kun joku huolisi työharjoitteluun, niin olisi vielä paremmin. Pääsisi eteenpäin opiskeluissa ja tekisikin jotain niiden tukien eteen, mutta jos ns. ilmainen työvoima ei kelpaa, niin siihen en voi vaikuttaa. Sitten kirjoitetaan opinnäytetyötä ja ollaan jollain kusipalkalla hanttihommissa. Velkaa en uskalla ottaa.

Mikä ala ja paikkakunta?

Vierailija
30/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan reippaasti siitä! Veronmaksajia tarvitaan. Siihen arkeen tottuu ja turtuu. Aikuisen ihmisen normaalia elämää. Kyllä sitä moni muukin aikaansa kotona viettäisi.

Joo, menossa ollaan. Harmi, etttä joku tämänkin veti lorvailuksi. Suomalainen kateus taas paistaa läpi risukasankin...

Vierailija
31/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä.

Vierailija
32/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai munn talouus vai? Mulle rahaa on vaaain väline ja mä käytän sitää niinkuin mää haluan.

Vierailija
33/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä.

Erittelisitkö hieman: mikä siinä on hyvää?

Vierailija
34/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai munn talouus vai? Mulle rahaa on vaaain väline ja mä käytän sitää niinkuin mää haluan.

Joo, tää ei ole sun keskustelu. Ala mennä!

Vierailija
35/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttää, säästöjä on muutama tuhat euroa, töitä teen oman jaksamiskyvyn mukaan keikkaluonteisesti. Opintolainaa löytyy hirveä summa mutta se ei ole vielä 2019 vuoden murhe. Tulotaso tulee kasvamaan, tosin kesän jälkeen töitä pitää alkaa tekemään enemmän kuin nyt, eli voimavarat saattavat vähentyä. Kevään aikana sijoitan itseeni, eli omaan hyvinvointiini ja terveyteen.

Vierailija
36/36 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemassa vastuullisempaa työtä ja jos sen saan, niin taloudellinen tilanne paranee. Muutoin mennään aika samoissa merkeissä kuin tänä vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä