Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää onko asperger vai johtuuko sosiaalisten taitojen puute liiasta yksinolosta?

Vierailija
31.12.2018 |

Mä en osaa olla "normaalisti" ihmisten kanssa, en keksi puhuttavaa ja olen sikäli vaikeaa seuraa ja mieluummin vältänkin sosiaalisia tilanteita aina kun mahdollista. Mä olen oppinut jollain tavalla sulkeutumaan ja vetäytymään jopa muiden seurassa ollessani, tätä on vähän vaikea selittää mutta jos olen vaikka jossain kurssiporukassa niin taukojen aikana mä vetäydyn syrjään ja olen näennäisesti välinpitämätön ympäristöä kohtaan, käytännössä usein selaan puhelinta tms., en ainakaan hakeudu juttelemaan mitään kenenkään kanssa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O

Vierailija
2/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene testattavaksi. Kyllä ne psykologit sulle sitten kertoo oletko asperger vai jokin muu autismikirjon alla. Vai ihan normaali.

Et sä täältä saa diagnoosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten taitojen huonoudelle voi olla monia muitakin syitä kuin asperger ja liiallinen yksinolo.

Vierailija
4/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi kyllä yhtään aspergerilta kuulosta ainakaan tuon tekstin perusteella, miksi edes epäilet sitä?

Vierailija
5/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, sillä olen samanlainen.

Vierailija
6/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin äkin, se, mitä olet ”oppinut” tekemään, ei ole aspergeria. Asperger on synnynnnäistä, vaikka saa erilaisia muotooja eri elämänvaihteissa.

Toisenakin, vaikka sosiaalisten taitojen puutteet ovat aspegerissa keskeisiä, aspergeriin kuuluu aina jotain muutakin (ei aina samoja juttuja, mutta jotwin). Kaavamaisuutta, aistiyliherkkyyksiä, erityismielenkiinnonkohteita, jotain.

Vierailija
7/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan vaan ujoudelta ja/tai introverttiydeltä eikä miltään aspergerilta. Varmaan kolmasosa suomalaisista ainakin on tuollaisia, itsekin olen ja olen valinnut ihan tietoisesti erakkomaisen elämäntavan koska ihmisten seura aiheuttaa mulle epämukavuutta. Eikä miellä kaikilla jurommilla ihmisillä mitään aspergeria ole tai muuta poikkeavuutta.

Vierailija
8/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
9/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin, tosin oikeesti tarkkailen 😏

Vierailija
10/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergeriin liittyy paljon muutakin kuin hankaluudet sosiaalisuudessa. Ja piirteiden on pitänyt muodossa tai toisessa jatkua lapsuudesta saakka.

Innostutko jostakin aihepiiristä pitkiksi tai lyhyiksi ajoiksi? Ovatko ihmissuhteet joskus katkenneet niin ettet ymmärrä syytä? Leikitkö lapsena nukeilla tai autoilla ikäistesi kanssa, vai hakeuduitko mielummin keskustelemaan aikuisten kanssa? Tuontyyppisiä voisit aluksi mietiskellä.

Vierailija
11/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailkaapa Asperger, niin sieltä löytyy tietoa enemmän kuin täältä.

Vierailija
12/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍔

Vierailija
13/16 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat introvertiltä.

Vierailija
14/16 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger tuskin osaisi miettiä tuollaisia mitä ap

Vierailija
15/16 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erakkoluonne ja siksi vietänkin paljon aikaa yksin, kursseillakin vetäydyn omiin oloihini. Sosiaaliset taidot eivät ole karttuneet kun ei tule juteltua kenenkään kanssa. Ei, ei ole mitään aspengeria, ihan vaan luonteenpiirre mistä voisi opetella pois pakottamalla itsensä small-talkkiin muiden kanssa.

Vierailija
16/16 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei assit ole tuollaisia kuin ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän