Kumpi kaupunki pitkäksi viikonlopuksi? Madrid vai Barcelona?
Miksi? Kumpikaan ei ole minulle ennestään tuttu.
Kommentit (15)
Molemmat on tosi ihania paikkoja.
Kesällä tai keväällä menisin varmaan Barcelonaan, koska meri lähellä...
Madrid on sisämaassa, kesällä voi olla tukahduttavan kuuma. Madrid on Espanjan pääkaupunki, siellä on enemmän kulttuuria ja muutakin nähtävää. Barcelonaan taas on helppo yhdistää rantaloma samaan matkaan.
Madrid on suurempi ja siellä on vähemmän turisteja. Madrid on sisämaassa, Barcelona meren rannalla.
Kumpikin ihania paikkoja ja nähtävää riittää, Barcelona ehkä kuitenkin jotenkin erityisempi mm. arkkitehtuurinsa vuoksi. Toisaalta siellä häiritsee hieman turistien suuri määrä kaikkina vuodenaikoina ja sekin, että osa paikallisista kapinoivat turismin kasvua vastaan. (Itse kävin ennen kuin tästä alettiin uutisoida.)
Barcelona, siellä monipuolisempi tarjonta kaikin puolin. Arkkitehtuuri, ranta, vuoristo, puutarhat, ruoka, musiikki, rento ja iloinen ilmapiiri.
En tiedä Madridista, mutta Barcelona on taskuvarkaiden paratiisi.
Ei ainakaan Barcelona. Katalaanit vihaavat turisteja ja muualta tulleita sekä haluavat impivaaralaisesti käpertyä omaan Välimeren nurkkaansa eroon Espanjasta, EU:sta, eurosta ja muusta maailmasta. Jätetään heidät rauhaan kiehumaan omassa liemessään.
Madrid. Ei ole turisteista niin pilalla ja La Latinakin tuntuu autenttiselta vaikka turisteja paljon onkin. Eikä ole katalaaneja paikalla.
Kummassakin on valtavasti taskuvarkaita, mutta suosittelen Barcelonaa. Ihania nähtävyyksiä ja vielä ihanampaa ruokaa. Sataman ravintolat ym.
Vierailija kirjoitti:
Madrid on suurempi ja siellä on vähemmän turisteja. Madrid on sisämaassa, Barcelona meren rannalla.
Kumpikin ihania paikkoja ja nähtävää riittää, Barcelona ehkä kuitenkin jotenkin erityisempi mm. arkkitehtuurinsa vuoksi. Toisaalta siellä häiritsee hieman turistien suuri määrä kaikkina vuodenaikoina ja sekin, että osa paikallisista kapinoivat turismin kasvua vastaan. (Itse kävin ennen kuin tästä alettiin uutisoida.)
Mä olen käynyt Barcelonassa sekä ennen että jälkeen uutisoinnin, mutta en ole havainnut asiassa mitään ongelmia. Taitaa tuo uutisointi olla enemmän kärpäsestä härkänen -juttuja.
Jos ap aiot käydä molemmissa, niin valitsisin kesällä Barcelonan ja talvella Madridin. Jos käyt vain toisessa näistä, niin valitsisin Barcelonan ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Barcelona. Katalaanit vihaavat turisteja ja muualta tulleita sekä haluavat impivaaralaisesti käpertyä omaan Välimeren nurkkaansa eroon Espanjasta, EU:sta, eurosta ja muusta maailmasta. Jätetään heidät rauhaan kiehumaan omassa liemessään.
Et siis ole koskaan käynyt Barcelonassa.
Rakastan Barcelonaa, lähtisin milloin tahansa. Madrid on kuitenkin vielä tutkimatta ja siellä voisin piipahtaa välillä. Olen kuullut jälkimmäisestä paljon hyvää. Tosin keskikesällä en Madridiin suuntaisi, voi olla todella tukahduttava pätsi.
Molemmat on hyviä paikkoja. Barca on se verran jo nähty, että itse suosin nyt Madridia. Riippuu tietysti myös siitä, mitä haluaa tehdä?
Jos haluaa bilettää, niin sitten valintani olisi Madrid.
Miksi et mene vaikka Afrikkaan syömään nälänhädästä kärsivien lasten eteen? Tai polta autonrenkaita, jotta ilmasto muuttuu elinkelvottomaksi heti kun sinä olet ensin ehtinyt nautintosi saada?
Ei paljoa maailman kohtalo mietitytä, kun lennellään *viikonlopuksi*... Ei se riitä, että äänestää virheitä ja muistaa Fasebookissa peukuttaa hyviä juttuja. Hyviltä ihmisiltä vaaditaan hyviä tekoja.
Huoh.
Jää kotiin. Lentämisestä on tullut ihan liian halpaa, kun kaikenlaisilla perusjurpoillakin on varaa lennellä sinne tänne.
Barcelona on ihana, sinne menisin.