Oonko ainoa, jota ei ilotulitteet hetkauta juurikaan suuntaan eikä toiseen?
Minulla ei ole eläimiä, joten se tietysti vaikuttaa. Mutta jos kielletään, ihan sama, jos ei kielletä ihan sama. Saatan käydä katsomassa kaupungin ilotulituksen, jos huvittaa, mutta jos nukuttaa, voin mennä uudenvuodenyönäkin nukkumaan vaikka kymmeneltä. Jos sitä ei järjestttäisi, sekin olisi ihan sama. Yksityisten raketit on minusta sangen mitättömiä, mutta jos se tuo jollekin iloa, senkun, ei ole minun asiani mihin joku rahansa käyttää. Siitä olen kuitenkin hyvilläni, että täällä ne on keskustassa kielletty kokonaan. Hyvä niin, ettei niitä saa ihmismassoissa ampua. Tuo on ainoa asia, missä vähän hetkauttaa.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan kiinnosta enkä laita senttiäkään raketteihin mutta vastustan kaiken kieltämisen mentaliteettia ja holhouksen lisäämistä. Kieltoja ja holhoamista pitäisi purkaa, ei lisätä.
Kyllä saa ja pitää kieltää, jos toiminta on monella tavalla vahingollista, niinkuin tässäkin tapauksessa. Monet ihmiset ja eläimet sekä luonto kärsivät.
Meillä naapuristo tykittää siihen malliin, ettei nukkumaan pääse ennen klo 2. Olo on huono huonosti nukutun yön jälkeen.
Tulitteet olis ihan ok, jos niitä ammuttaisiin vain sallittuna aikana, vaan se on liian vaikeaa joillekin, joten suosittelen täyskieltoa.
Teksti olisi voinut olla minun kirjoittama alusta loppuun. Minullekin asia on ihan sama. Menen katsomaan omiataketteja, jos niitä on, mutta ei siitä ole kuin pari vuotta kun menin nukkumaan ennen puolta yötä ja mies paukutteli raketit lasten kanssa. Niitä on kiva katsella yöllä ja ennen ostamista mainoksia lueskella, mutta pärjään ilmankin jne. Tänä vuonna olemme paikassa, jossa emme raketteja tarvitse, joten emme niitä myöskään osta, ensi vuonna niitä ei ehkä enää saa ostaa. Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan kiinnosta enkä laita senttiäkään raketteihin mutta vastustan kaiken kieltämisen mentaliteettia ja holhouksen lisäämistä. Kieltoja ja holhoamista pitäisi purkaa, ei lisätä.
Kyllä saa ja pitää kieltää, jos toiminta on monella tavalla vahingollista, niinkuin tässäkin tapauksessa. Monet ihmiset ja eläimet sekä luonto kärsivät.
Lässyn lässyn! Se on pari tuntia vuodessa. Aika pieni kärsimysnäytelmä loppujen lopuksi.
Ei hetkauta suuntaan eikä toiseen minuakaan, eikä koiraani joka ei ole ikinä pauketta pelännyt eikä korviaan lotkauta vaikka talon yllä paukkuisi.
Muuten minua ei haittaisi ilotulitteet, mutta niistä lähtee törkeän kova ääni. Jos raketti räjähtää kohdalla, niin tinnitus pahenee pitkäksi aikaa. Nukkumaan ei voi mennä ennenkuin joskus kahden-kolmen aikaan, mutta unirytmi pitäisi säilyttää jotta selviän seitsemäksi töihin. Jos saataisiin kiellettyä edes ne ilotulitteet, joista lähtee kova pamahdus, niin olisin tyytyväinen.
Voiko 8 tuntia jonkun elämässä olla oikeasti näin iso asia, että ihan kieltää pitää? Raketteja myydään viisi päivää. Jos tekopyhästi vedotaan ympäristösyihin, niin varmasti löytyy muitakin kohteita. Miten esimerkiksi joululahjakääreet? Niiden ainoa funktio on mennä roskiin. Varmasti määrä on moninkertainen ilotulitteisiin nähden, jos lapsetkin saavat 25 kpl lahjoja per nenä. Myös rusetit ja nauhat tulee huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn! Se on pari tuntia vuodessa. Aika pieni kärsimysnäytelmä loppujen lopuksi.
Tällä hetkellä 8 h, klo 18-02 ja tuo on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulitteet olis ihan ok, jos niitä ammuttaisiin vain sallittuna aikana, vaan se on liian vaikeaa joillekin, joten suosittelen täyskieltoa.
Mua ärsyttää tässä tuo kieltäminen, miksi suomalaiset on niin himokieltäjiä? Näkisinpä sen päivän kun suomessa sallitaan jotain. Pitäisi vaan elää satoja vuosia että sen näkisi.
Vierailija kirjoitti:
Muuten minua ei haittaisi ilotulitteet, mutta niistä lähtee törkeän kova ääni. Jos raketti räjähtää kohdalla, niin tinnitus pahenee pitkäksi aikaa. Nukkumaan ei voi mennä ennenkuin joskus kahden-kolmen aikaan, mutta unirytmi pitäisi säilyttää jotta selviän seitsemäksi töihin. Jos saataisiin kiellettyä edes ne ilotulitteet, joista lähtee kova pamahdus, niin olisin tyytyväinen.
Jos kohdalla räjähtää niin olisitko himppasen liian lähellä?
Ovet ja ikkunat kiinni niin tinnitusta ei tule parhaimmistakaan ilotulitteista.
ExoPol' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kohdalla räjähtää niin olisitko himppasen liian lähellä?
Ovet ja ikkunat kiinni niin tinnitusta ei tule parhaimmistakaan ilotulitteista.
Joissakin paikoissa niitä räjäytellään huoletta kadulla ihmisjoukoissa. Mutta tähän on ratkaisu pysyä kotona. Täällä ne on keskustassa kielletty.
Sama juttu täällä eli ei haittaa vaikkei niitä ammuttaisi ollenkaan. Ei ole ikinä ollut hirmuinen hinku niitä katsella yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No soita poliisille jos laittomuuksia tapahtuu. Huoh miten voi olla näin uusavuttomia ihmisiä...