Verkkokauppa huijasi legohinnoilla
Kommentit (11)
Taitaa olla ihan jossain laissakin silleen, että jos hinta on niin edullinen, että epäilyttää niin asiakkaan tulee se tajuta eikä pöljänä itkeä kun ei tullutkaan kauppoja...
Hinnoitteluvirheet aina mahdollisia.
Ei tämä ole ensimmäinen kerta..
Eihän tuo noin mene, että kauppa vetäytyy viirheensä vastuusta jollain lahjakortilla! Yhteys kuluttajaviranomaiseen!
Ei inhimillinen hinnoitteluvirhe ole mitään huijaamista, eikä edellytä saamaan tuotetta virheellisesti hinnoiteltuun hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo noin mene, että kauppa vetäytyy viirheensä vastuusta jollain lahjakortilla! Yhteys kuluttajaviranomaiseen!
Jep, ei olisi ollut mikään pakko antaa edes sitä lahjakorttia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo noin mene, että kauppa vetäytyy viirheensä vastuusta jollain lahjakortilla! Yhteys kuluttajaviranomaiseen!
Meinaat, että jos autokauppa inhimillisen tai teknisen virheen vuoksi mainostaa uuden auton maksavan 390,00 euroa (kun olisi pitänyt olla 39 000,00), niin asiakkaiden on saatava ko. auto tuohon virheelliseen hintaan?
Jos hinnoitteluvirheen katsotaan tuottavan myyjälle kohtuutonta haittaa (tuossakin alennus oli kymppien sijaan 170e) ei alennusta tarvitse antaa.
Ihme kun näistä hinnoista jaksetaan aina mussuttaa, mutta kun esim. Iittalalla oli painettu esitteeseen tuote jota ei edes oltu valmistettu, niin eipä kukaan lähtenyt barrikadeille vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei inhimillinen hinnoitteluvirhe ole mitään huijaamista, eikä edellytä saamaan tuotetta virheellisesti hinnoiteltuun hintaan.
Tässä pitää tehdä ero mainostamisen ja kaupanteon välillä. Virheellisesti mainostettua tuotetta ei tarvitse myydä virheellisellä hinnalla. Mutta tässä tapauksessa kauppa ja asiakkaat ovat jo tehneet kaupat verkossa ko. hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei inhimillinen hinnoitteluvirhe ole mitään huijaamista, eikä edellytä saamaan tuotetta virheellisesti hinnoiteltuun hintaan.
Tässä pitää tehdä ero mainostamisen ja kaupanteon välillä. Virheellisesti mainostettua tuotetta ei tarvitse myydä virheellisellä hinnalla. Mutta tässä tapauksessa kauppa ja asiakkaat ovat jo tehneet kaupat verkossa ko. hinnalla.
Eikös muutama vuosi sitten ollut joku vähän vastaava tapaus, jossa joku EU-alueella toimivan lentoyhtiön nettisivuilla oli virheellisen halvoiksi hinnoiteltuja lentoja, joita jonkin aikaa pystyi ostamaan. Ei tässäkään tapauksessa kauppoja peruttu tai lahjakortteja lähetelty, vaan kauppa mikä kauppa mutta tehty kauppa.
Minä muistelisin jostain lukeneeni, että kaupan pitää myydä tuote ilmoitettuun hintaan, vaikka olisi tapahtunut virhe. Esim. jos kaupalla on matkalaukku hintaan 300e, mutta virheen takia kassa lyö hinnaksi 30e, se on myyjän moka. Varma en tosin ole, mutta näin muistelisin, sitä en sitten tiedä, päteekö näin suurissa virheissä, vai puhutaanko vain kympeistä, jolloin tuo pätisi.
Huijaamisesta ei ole kysy, mutta virheestä kylläkin.
Miten Ilta-Sanomien verkkolehden etusivu liittyy otsikkoon?