Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MYÖTÄHÄPEÄ! Kaverin lapsi pääsi yliopistoon amistutkinnolla ja sanoo nyt olevansa ylioppilas!

Vierailija
29.12.2018 |

Hyvä kun ei käytä yo-lakkia. Miten jotkut voivat olla noin törppöjä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilas tarkoittaa seuraavia:

Ylioppilastutkinnon suorittanut henkilö

Yliopistossa opiskeleva henkilö

Lähde: Wikipedia

Vierailija
2/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin yliopistoon pääsemisen olevan paljon suurempi saavutus kuin ylioppilastutkinto. Hän ei ole esim. tekniikan ylioppilas vaan tekniikan yliopisto-opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon käynyt väitti olevansa maisteri ja DI :D

Vierailija
4/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain aloilla opiskelijoista käytetään nimitystä ylioppilas, esim. farmasian ylioppilas, kauppatieteiden ylioppilas, liikuntatieteiden ylioppilas jne.

Vierailija
5/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän on ylioppilas. Jos on esim päässyt valtiotieteelliseen tiedekuntaan, niin silloin on valtiotieteiden ylioppilas. Kun suorittaa kandin tai maisterin tutkinnon, niin nimike muuttuu.

Vierailija
6/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin menee. Itsekin olen hallintotieteiden ylioppilas, vaikka en ole käynyt lukiota.

Vierailija
7/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kateus loistaa ap.

Vierailija
8/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahaahaa kukas tässä on nolo! Ap!!!

Vierailija
9/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötähäpeä näitä aloituksia kohtaan, sekä provoja että tosissaan laitettuja. Lukiolaisetko näitä tehtailee? Mikään tutkinto ei takaa sitä, että tyyppi olisi työntekijänä hyvä. Tutkinnolla ei tee mitään, jos ei osaa mitään muuta kuin opiskella. Niin ja itsellä on kaikki muut tutkintotasot, paitsi amis. Mutta kyllä se välillä hävittää, kun korkeakoulutettu ei osaa alansa ammattikoulun termejä ja vielä lisäksi väittää, ettei muka tarvitsekaan osata..ei tarvitse olla kädentaitoja, mutta pitää tietää, mitä ne kädentaitoja osaavat tekevät. 

Vierailija
10/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mies väitteli ja nyt se väittää olevansa tohtori! Pitäiskö ihan pokkana valittaa sille selkäkivusta XD

Vierailija
11/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ainoa saavutus opintojen saralla on C:n pahvit yo-kirjoituksista, ja nyt pitää jotain tuttua nuorta painaa alaspäin...

Hei, se nuori on nyt jo korkeamman tason seppä kuin sinä! 😃

Vierailija
12/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova saavutus amistutkinnolla ylipäätään päästä yliopistoon.

Vierailija
13/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon mies väitteli ja nyt se väittää olevansa tohtori! Pitäiskö ihan pokkana valittaa sille selkäkivusta XD

Lääkäri ja tohtori on kaksi eri asiaa. Tohtori on arvonimi ei ammatti.

Vierailija
14/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuntea häpeää, kun tuttuni on ilman yo-todistusta yliopistossa proffana.

Opiskelijat kutsuvat häntä professori ......se ja se.

Vierailija
15/15 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se niin menee. Itsekin olen hallintotieteiden ylioppilas, vaikka en ole käynyt lukiota.

Samoin, ja huvittavinta oli erään virkavalinnan ansiovertailu. Siinä minä olin "hallintotieteen ylioppilas", vaikka olin silloin jo valmis maisteri toisesta tieteestä, ja aivan varmasti olin sen kertonut.

Aloittaja on todella nolo, mutta ei suinkaan ainoa, joka luulee että vain valkoinen lakki on todiste siitä, että sen kantaja on ylioppilas.

Minä en viitsinyt koskaan hankkia ylioppilaslakkia, haalaria enkä muutakaan yliopisto-opiskelijan rekvisiittaa.