Yksin matkustelu?
Onko täällä yksin matkustekevia, niin että kyseessä ei olisi työmatka? Erosin juuri pitkähköstä parisuhteesta enkä ole etsimässä uutta. Ja yksi isoista harmituksista on se, että ennen käytiin reissaamassa mm. Euroopan kaupungeissa. Eli kokemuksia yksin matkustelusta, onko ankeaa/pelottavaa/suosikkikohteenne (kaupunkiloma Euroopassa)... Pelkään jo vähän lentämistä (se kyllä menee parilla punaviinillä), ja olen huono suunnistamaan (mies oli parempi), mutta haluaisin silti nähdä ja kokea uusia paikkoja.
Kommentit (2)
Kiitos näistä :) Itseä jännittää jo Euroopassa, mutta silti en haluaisi jättää välistä mitään, mitä aina halunnut kokea. Onko muilla kokemuksia? Ja vielä kun on tiettävästi terve ja työelämässä niin mahdollistakin.. -ap-
Olen 44 v nainen joka olen aina elänyt yksin lukuunottamatta nuoruuden paria seurustelukokemusta. Olen myöskin matkustellut paljon.
Ihan ekat matkat oli vähän jänniä, vaikka valitsin turvallisia kohteita, jännitin ihan sitä että miten osaan lentokentillä toimia että päädyn oikeaan koneeseen ja matkatavarat myös, entä eksynkö kohteessa, osaanko käyttää kulkuvälineitä, pärjäänkö kielitaidollani. Asiaa helpotti se että ihan ekat matkani olivat pakettimatkoja suomalaisilta matkatoimistoilta, niin että oli opas vastassa jo lentokentällä, bussikuljetus hotelliin, ohjattuja retkiä jne.
Vähitellen sitten kun muutaman matkan myötä tottui siihen miten homma lentokentillä pelaa ja turismissa yleensäkin, aloin otttaa muitakin kuin pakettimatkoja ja myös muihin kuin kovin yleisiin turistikohteisiin. Oli jopa aika jolloin kävin yksinäiselle naiselle vähän riskaabeleissa kohteissa kuten arabimaissa, Etelä-Amerikan köyhissä maissa, mutta enää en oikein sellaista jännitystä kaipåaa. Esm. Tunisiassa oli suoraan sanoen ihan rööristä olla, kun koko ajan joko ahdisteltiin tai huoriteltiin ja syljeksittiin. Perussa jouduin ryöstön uhriksi pohjoisessa, alueella jossa ei käy paljon turisteja. Nykyään tykkään enempi kaupunkilomista ja etelänmatkoista monien tylsinä pitämiin, mutta turvallisiin ja helppoihin kohteisiin. 45-vuotislahjaksi itselleni aion tosin ostaa itselleni matkan Mauritiukselle pariksi viikoksi, ei ihan niin yleinen kohde...