Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut pitävät koiran lenkitystä vaivalloisena?

Vierailija
28.12.2018 |

Sehän on juuri päinvastoin!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuisin heräämään aamulla paljon aikaisemmin kuin nyt että ehtisin lenkittää koiran. Jos minulla olisi lemmikki, haluaisin hoitaa sen tietysti parhaalla mahdollisella tavalla eli mikään nopea 5 minuutin ulkoilutus ei tulisi kuulonkaan. Nytkin on jo herättävä töihin ennen kuutta. Työpöivän jälkeen olisi myös käytävä lenkillä. Minulle itselleni vaan ei riitä liikunnaksi hidas lenkki koiran kanssa jolloin pitää pysähdellä haistelemaan ja koiran tarpeille eli joutuisin oman lenkkini lisäksi vielä tekemään toisen lenkin koiran kanssa. Kyllä, pidän tätä vaivalloisena ja aikaavievänä.

Minulla on semmoinen koira, että saan mennä niin lujaa kuin jaksan jos haluan. Haistellaan myös, mutta mennään niin pitkä lenkki että molemmat hyödyt tulee. Lisäksi tehdään erikseen haistelulenkkejä päivässä

Vierailija
22/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on vaikeaa siivota, käydä kaupassa, suihkussa tai laittaa ruokaa, kuten itsellenikin. Kyllä olen usein miettinyt että kuinkahan kivaa on, kun taivaalta sataa kissoja ja koiria ja akkoja hameet korvissa ja on -30 pakkasta ja silti pitää lähteä niiden elukoiden kanssa ulos, mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se lenkitys vaivalloista ikävällä kelillä. Esim. kurakelillä vesisateeseen kauhea pukeminen ja kotiin tullessa koiran pesu ja kuivaus. Talvella kovalla pakkasella myös kauhea pukeminen.

Vierailija
24/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuisin heräämään aamulla paljon aikaisemmin kuin nyt että ehtisin lenkittää koiran. Jos minulla olisi lemmikki, haluaisin hoitaa sen tietysti parhaalla mahdollisella tavalla eli mikään nopea 5 minuutin ulkoilutus ei tulisi kuulonkaan. Nytkin on jo herättävä töihin ennen kuutta. Työpöivän jälkeen olisi myös käytävä lenkillä. Minulle itselleni vaan ei riitä liikunnaksi hidas lenkki koiran kanssa jolloin pitää pysähdellä haistelemaan ja koiran tarpeille eli joutuisin oman lenkkini lisäksi vielä tekemään toisen lenkin koiran kanssa. Kyllä, pidän tätä vaivalloisena ja aikaavievänä.

Minulla on semmoinen koira, että saan mennä niin lujaa kuin jaksan jos haluan. Haistellaan myös, mutta mennään niin pitkä lenkki että molemmat hyödyt tulee. Lisäksi tehdään erikseen haistelulenkkejä päivässä

Niiiin, tuo juuri oli pointtini, että erikseen pitää tehdä niitä lenkkejä. Vaikka kävisinkin nopeatempoisella lenkillö koiran kanssa, joutuisin silti vielä toiselle lenkille jotta koira saa haistella.

Vierailija
25/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se välillä puuduttavaa. Ja joutuu laskemaan niitä ulkoilutusvälejä.

Tänään se oli mänttiä liukkauden takia.

Yleensä kyllä hauskaa.

Vierailija
26/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai -30°c pakkasella?

Vierailija
27/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 2 koiraa ja minusta siis koirista saamani ilo ylittää vaivalloisuudesta koituvat haitat, mutta joo, on vaivalloista ja muuta elämää rajoittavaa näin sinkkuna. Eli aina on päästävä lenkittämään suoraan töistä, ei voi käydä kaupassa välissä, saati jäädä vaikka tuopille, ei voi harrastaa iltaisin mitään paitsi koiraharrastuksia jne. Oma valinta, ja mun tapauksessa tietoisesti tehty, mutta sittenkin joskus tuntuu, että kun koirista aika jättää, en taida uusia ottaa ja kokeilen vapaampaa elämää.

Vierailija
28/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt ärsyttävää kuljetella jotain muffea ulkona monta kertaa päivässä. Useimmat kotityöt voi minimoida ja hoitaa esim. tekemällä kerran viikossa vähän enemmän, mutta elukoille ei voi tehdä niin.

Vierailija
29/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aamu- ja päivälenkit hoituisi, tykkään lenkkeilystä. Mutta illalla en enää halua lähteä ulos.

Vierailija
30/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on vastaantulevat tantat ja äijät huonosti käyttäytyvine koirineen. Koirat juuttuivat paikalleen tai syöksähtelevät kohti, murisevat, räksyttävät ja näykkivät. Taluttaja kälättää tavallisesti puhelimeen ja röökaa. Omat koirani ohittavat nätisti eivätkä haasta riitaa, mutta ulkoilutus ei ikinä pääse rennon mukavaksi, kun koko ajan saa pelätä, että joku sekopää hyppää puskista eteen.

Vierailija
31/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on hyvä personal trainer,ilman sitä ei tulisi liikuttua niin paljon.Onhan siinä oma hommansa ja vie paljon aikaa,mutta kuitenkin se antaa niin paljon.Pitäisi ennen koiran ottamista miettiä omat motiivinsa miksi sen haluaa ja sittenkin vielä miettiä pitääkö sitä vaivalloisena, ja jättää ottamatta jos työläältä tuntuu.Usein eläin otetaan varsin heppoisin perustein.

Vierailija
32/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että monikin pitää. Sitä en taas ymmärrä, miksi yksikään koiranomistaja pitää.

Mikä siinä on vaivalloista?

Asun 6. kerroksessa talossa, jossa ei ole hissiä. Tällä hetkellä kaikki jalankulkijoiden väylät ovat todella jäisiä ja liukkaita ja minulla on huono tasapaino. Lähimpään koirapuistoon on matkaa 1,5 km. Mielestäni koiran ulkoiluttaminen näissä olosuhteissa olisi vaivalloista.  

Nastakengillä suojuksineen ulos ja reippailulle :)

Onko koirille kanssa nastatöppösiä? Nehän voi liukastua siinä missä ihminen?

Vierailija
33/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt koiran hankintaa mutta luettuani tän ketjun päätinkin harkita vielä : )

Vierailija
34/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaivalloista myös meidän koiralle. Aamuisin se jäis mieluummin sänkyynsä makoilee, mutta kun mun pitää mennä töihin...

Helpommalla pääsee, jos on oma aidattu piha... Niin ei niin montaa kertaa tarvitse mennä.

Vierailija
35/35 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset pitäisi aina pukea ja ottaa lenkeille mukaan. Veisi hirveästi aikaa aina lenkille lähteminen. En ole myöskään kovin nopea aamuisin. Haluan syödä aamupalani rauhassa ja heräillä pikku hiljaa. Hirveää olisi heti lähteä ulkoilutamaan koiraa ja raahata ne puoli uniset lapset mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän