Lentaminen lasten kanssa
Eraalla keskustelupalstalla kaydyssa keskustelussa jotkut jopa " kieltavat" lasten lentamisen,silla he hairitsevat itkullaan muita matkustajia.
Olen paljon lentanyt lasteni kanssa Suomeen ja lentopaiva ei todellakaan ole helppo koneen vaihtoineen,odotuksineen ja Helsingista on viela 6 tunnin matka mummolaan.
Yritan kaikin tavoin pitaa lapseni toiminnassa lennon ajan kaikenlaisilla peleilla,piirtamisilla,muovailuvahalla ja kirjoilla,etteivat hairitsisi muita matkustajia ja jos potkivat edessa istuvan penkkia,puutun asiaan heti.
Muutamaa pokkeusta lukuunottamatta olemmekin tavanneet hymyilevia kasvoja ja usein matkustajat alkavat juttelemaan lasteni kanssa.
Lennolla Euroopasta Suomeen hymyt tosin vahenee,mutta silloin sita itsekin alkaa totuttelemaan" Suomen tapoihin" .
Minkalaisia kokemuksia teilla on lentamisesta lasten kanssa?
Kommentit (2)
eika koskaan oo ollut pahoja kokemuksia. Mutta toisaalta ma en ehka oo huomannut ihmisten huokailuja ym kulmakarvannostoja koska musta on kasittamatonta etta joku rupeaa sellaiseen kun nakee etta kyseessa on pieni lapsi joka ei ole tahallaan " tuhma" . Nyt kun poika on jo 2,5 v. on paljon helpompaa, voi selittaa miksi pitaa olla paikallaan ja uhkailla etta lentoemanta tulee torumaan muuten...Jos joku olisi uskaltanut valittaa kun se vauvana huusi (muistan yhden kamalan lennon Suomesta...)olisin kylla kaynyt paalle.
Kaksi kertaa oikeastaan vaan on jaanyt paha maku suuhun lentomatkasta. Yhden kerran, kun meidan kuopus oli vahan yli puolivuotias ja itki lennolla aika paljon, joku nuori mies viereiselta penkkirivilta tuijotti, kohotteli kulmakarvojaan, huokaili, kommentoi vieruskaverilleen kaikenlaista... sanoin kylla sille miehelle jotain sen suuntaista etta minua vauvan itku harmittaa varmasti viela enemman kuin hanta, ja ettei itkulle nyt voi mitaan, eli on turha sielta huokailla ja silmia pyöritella... Toisella kertaa joku vanha tati-ihminen alkoi syyllistaa minua kaikin mahdollisin sanakaantein siita, etten saanut vauvaa hiljaiseksi tyyliin " miksette hyva rouva nyt rauhoita sita lasta" .... Mutta tosiaan, ollaan lennetty monta kertaa vuodessa molempien lasten kanssa ja enimmakseen kanssamatkustajat kayttaytyvat kylla aivan normaalisti.
Minusta lentomatkailu pitaisi muuten kieltaa kaikilta jotka hairitsevat minun ja lasteni matkustusrauhaa esim. haisemalla hielta, hoilaamalla humalassa koneessa, kuorsaamalla, juttelemalla niin kovaa etteivat lapset saa nukuttua jne ;)