Äidinkielen opettajat - sadisteja
Traumatisoiduin kun minun pakotettiin kirjoittamaan aine ja pitämään kirjaesitelmä. Olisin mieluummin halunnut tehdä asiat omalla tavallani, mutta sehän ei sille nutturapäälle kelvannut. Olen puhunut tästä terapiassa, mutta tuska ei hellitä.
Muita kohtalontovereita?
Kommentit (9)
Minä yritin terapoida itseäni opiskelemalla itse äikän opeksi. Ei auttanut. Joudun vieläkin puhumaan muiden edessä ja lukemaan kirjoja, jopa Seitsemää veljestä.
Minulle jäi nutturat käyttöön. En pääse eroon.
Ja matikan ope pakotti laskee yhtälöitä, vaikka näin joka yö painajaisia yhtälöistä. Ja hissan ope kerto traumaattisia juttuja sodista ja kaikesta.
Onneksi nykykoulussa on sitä itseohjautuvuutta. Ei pääse nutturapäät määräilemään. Itse määrään itseäni.
Joo siis valitsin open lempparikirjan kirjaesitelmään. Big fail.
Itse erehdyin ryhtymään äikänopeksi. En ymmärtänyt, kuinka kovaa sydäntä tämä vaatii. Monesti valvon yöt, koska joudun opetussuunnitelman puristuksessa ja potkujen pelossa seuraavana päivänä kiduttamaan oppilaita esimerkiksi pilkku- tai yhdyssanasäännöillä. Nuo tuskaiset ilmeet eivät jätä minua rauhaan! Miksi opsin tekijät eivät ymmärrä, että puhuminen, lukeminen ja kirjoittaminen nyt eivät vain ole kaikkien juttu ja moni lapsi pahoittaa mielensä?
Olisit, ap, halunnut tehdä asiat omalla tavallasi. Maailma toimii sillä tavalla aika rajoitetussa määrin. Yleensä asiat joutuu tekemään muiden määräämällä tavalla. Se olisi hyvä oppia jo kouluikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit, ap, halunnut tehdä asiat omalla tavallasi. Maailma toimii sillä tavalla aika rajoitetussa määrin. Yleensä asiat joutuu tekemään muiden määräämällä tavalla. Se olisi hyvä oppia jo kouluikäisenä.
Sano sama tuolla liikunnanopettajat on sadisteja-ketjussa. Sitä pilkatakseen tämäkin ketju on perustettu.
Itselläkin trauma. Pakotti lukemaan 7 veljestä ja oli ihan paska.