Onko vielä toivoa? Rehellisesti!
Lupasin kyllä jo itselleni, että lopetan tämän palstailun, etten saa lisäaihetta turhille toivoille, mutta ei mahda mitään!! Tein siis eilen testin, puhtaan negan - ei edes haamun haamua vaikka miten ois tiirannut. =( Tosin eilen oli kp26/28, eli huomenna kai äitienpäivän kunniaks alkaa sit ne menkat. Hassua kuinka paljon sitä pystyy kuvittelemaan kaiken maailman raskausoireet itselleen, kun oikein tahtoo. =/ Mutta siis, kai kaipaan nyt vaan lohdutusta, että voisi olla väärä negakin, tai jotain. Mutta ehkä enempi kaipaan palautusta maan pinnalle, ettei ole taas niin suuri pettymys se menkkojen alkaminen..
Kommentit (9)
Minä syytänkin tätä palstaa! Täällähän sitä lukee kaikenlaisista kokemuksista, miten joku on testannut positiivisen jo tosi aikaisin jne. En kertakaikkiaan malttanut enää odottaa! Tyhmää joo, tiedän.
Ja jos ei tule, niin se olisi mukava yllätys.
Itsellä samat piinapäivät, kp 30/32. Testi polttelee kaapissa, mutta pakotan itseni testaamaan vasta tiistaina. Pitää kai viedä testi miehelle ja käskeä piilottamaan se tiistaihin asti. Minusta toivoa ei oikein ole plussaan, kun yritystä ja pettymystä puoli vuotta takana ja olen kyllä varmasti ovuloinut joka kierrossa.
Itse kuumeilen kuumeisesti kuudetta ja kun täällä pyörii ja lukee kokemuksia on helppo löytää oireita kuin oireita .Ja testatakin pitäis aikaisin.Enpä ole ennen tälläiseen hössötykseen sortunut.Testit olen tehnyt kun menkat myöhässä ja sitä ennen elänyt normaalia elämää.Joten palsta sekoittaa vanhankin " konkarin" =)
Enpä ole ennen kiertopäivistäkään näin tarkkaan tiennyt,toki sen koska on aika menkkojen.
Mutta luottaisin siihen että niin kauan kuin ei " tätiä" on toivoa!
Tsemppiä sulle ja meille muille.Pidetään jalat maan pinnalla!
L+5+?
Tällaisia kommentteja juuri kaipasinkin. Kauhea tämä palsta, mutta kun silti pakko tulla aina juttuja lukaisemaan. Kyllä minä nyt siihen varaudun, että ne menkat huomenna tai maanantaina alkaa. En ala enää edes pähkäilemään mitään " tai jos ei ala" -tyyppistä. Ei turhia toiveita!
Tomii tämä kamala palsta myös toisaalta vähän " terapeuttisestikin" ..
Vaikka en turhia toiveita tahdo viljellä, niin vilpittömästi toivon teille molemmille pian plussia! =)
Aamulla jo hiukan alavatsaa vihloi, nyt tuli vessapaperiin vaaleanpunaisia viivoja valkovuodon seassa. No, parempi että alkaa jo tänään, ettei huomenna.
Ihan pakko sanoa: puolen vuoden yrittämisen jälkeen todellakin on vielä toivoa. Normaali, huom, NORMAALI aika raskaaksitulemiseen on vuoden sisällä ehkäisyn poisjätöstä. Sit ku vuoden yli mennään niin kannattaa vasta huolestua. Raskauden alkaminen on aina niin monen tekijän summa ja pieni ihme, vaikka kuinka olisi otolliset olosuhteet ja hyvät siittiöt ja munasolut.
Toki ne pettymykset kuukaudesta kuukauteen ei ole mukavia, varsinkin jos on olettanut tulevansa ekasta kierrosta raskaaksi... mutta puoli vuotta ei oikeasti ole vielä pitkä aika noin niinku tilastollisesti.
" Meidän suvussa on aina tultu raskaaksi heti. Sussa nyt vaan on joku vika, voivoi."
Eipä lohduta, ei.
Vaikuttaako miehen hedelmällisyyteen se, jos miehen äiti on polttanut tupakkaa raskaana ollessaan?
Tässä keskustelussa on tullut selväksi se, että tämä vauvakuumepalsta vain pahentaa kuumeilua ja piinailua. Ensimmäistä yrittäessä tein testin vasta rv 4+6, koska en oikeasti tiennyt milloin menkkojen olisi pitänyt alkaa kun en seuraillut ovulaatioita ja kierto oli 29-42 pv. Testasin siis kp 42 ja silloin oli jo 6 pv menkat myöhässä, en vain tiennyt sitä.
Eli lopettaisinkohan aamulämpöjen mittailut? Olen niitä tehnyt kohta täydet 4 kiertoa. Niiden perusteella tiedän tasan tarkasti ovulaatiopäivän, ja täti tuleekin siitä aina 14 pv päästä. Mua vaan kiinnostaa hirveästi, miten lämpökäyrä menee tärppikierrossa, kun tähän asti käyrät on menneet melkein samoilla urilla joka kierto (jos ovulaatiopäivät laittaa päällekkäin). (Tosin tänään tuli pieni heitto, lämpö nousi vähän eilisestä vaikka aiemmissa kierroissa se on pysynyt samana tai vähän laskenut. Mutta mitään muuta ei sitten raskauteen viittaakaan, " oireet" on ihan samat kuin aiemmissa kierroissa.)
Olenkohan neurootikko? Pitäisi varmaan lopettaa lämpöjen mittailut. Tai sitten jos mittaa niin laittaa paperille ne ylös ja taulukoida vasta myöhemmin...
Plussasäteitä meille kaikille kuitenkin, ja hyvää äitienpäivää :)
Siis ei mitenkään pahalla...
Ite tein testin vasta rv 7+1, juuri sen takia ettei pettymys olisi niin kova ja koska en itse uskonut raskauteen (lapsettomuus) vaikka pahoinvointiakin oli. Kaikkihan on siis käytännössä vielä mahdollista... odota nyt hyvä ihminen rauhassa =)
Kurmeli ja Teuvo rv 38+4