Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnallinen? Urheilullinen? Tavallinen?

Vierailija
27.12.2018 |

Moikka.

Voisitteko selventää näitä?

Toisessa ketjussa ap kertoi harrastavansa kuormittavaa liikuntaa n. 5 x 30min viikossa (sali, lenkki). Normaalipainoinen. Ei juuri syö herkkuja. Vastaajien mielestä ap on rahkapetri.

Onko tavallisen oltava ylipainoinen, herkuteltava säännöllisesti, alitettava liikuntasuositukset reippaasti, jne?

Minusta tuo kuulostaa tavalliselta. Syödään tavallista ruokaa, kenties juhlissa herkkujakin, liikutaan just ja just minimisuositusten verran.

Miten te luokittelette nämä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5x30min on aikuiselle ihmiselle aika hyvä määrä ja varmasti selvästi keskitason yläpuolella

Vierailija
2/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimisuositukset ovat seuraavanlaiset.

- kestävyysharjoittelu: 2t 30min liikuntaa viikossa tai 1t 15min kuormittavaa liikuntaa viikossa

- lihaskunto ja liikehallinta: vähintään kaksi kertaa viikossa

Jos nuo 5 x 30min ovat kuormittavaa liikuntaa ja sisältävät kestävyysharjoittelun, lihaskunnon ja liikehallinnan parantamisen, täyttää ap minimisuositukset. Jos ap on lisäksi normaalipainoinen ja syö normaalia ruokaa ainakin suurin piirtein suositusten mukaisesti, on hän normaali.

Jos ap ylittää nämä selkeästi ja liikkuminen on hänelle elämäntapa, on hän liikunnallinen.

Jos ep harjoittelee tavoitteellisesti pyrkien maksimituloksiin. käyttää harjoitteluun paljon aikaa, ja ehkä jopa kilpailee, on hän urheilullinen.

Jos ap ei täytä mitään näistä, on hän surkeakuntoinen ja todennäköisesti ylipainoinen sohvaperuna, niin kuin enemmistö suomalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5x30min on aikuiselle ihmiselle aika hyvä määrä ja varmasti selvästi keskitason yläpuolella

Harmi vain kun keskitaso tarkoittaa keskivartalolihavaa, surkeakuntoista ja epäterveellistä roskaa syövää sohvaperunaa.

Vierailija
4/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnallinen:

Käy silloin tällöin ulkona esim koiran kanssa. Harrastaa ehkä kerta viikossa satunnaista höntsää, tyyliin tunnin sulkapallovuoro. Pukeutuu vapaa-ajalla mielellään verkkareihin, vaikkei olisi menossa liikkumaan.

Urheilullinen:

Vähintään kolme kertaa viikossa tosissaan vedettyä liikuntaa, esim salia. Tämän lisäksi tyyliin lenkkeilyä tai uintia pari kertaa viikossa palauttavana treeninä. Urheilullinen ei oikeastaan laske näitä kertoja edes treeniksi.

Tavallinen:

Käy koiran kusettamassa pihalla, mutta jos sataa tai on kurja ilma tai krapula, koira tehköön tarpeet sanomalehdelle. Pukeutuu pieruverkkareihin, koska ne on niin anteeksiantavat röpämahalle.

Jos sattuu liikkumaan itsensä hikeen, muistaa kyllä jankata kanssaihmisille ”kuinka oli kova veto”.

Vierailija
5/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.... Mikäköhän mä oon, ku mä siis liikun jos vaan pystyy niin käyn tunnin jumpissa 4-5 kertaa viikossa, ja mulla on aika hyvä kunto. :D parempi ku monilla hoikilla tai normaalipainosilla. joissain jumppajutuissa mul on ihan selkeesti keskivertojumppaajia parempi kunto (ei kaikissa:D)...

joskus sen lisäks mulla on vaan jtn koulua, eli tosi fyysisesti ei-rankkaa, joskus on fyysisempaa työtä lisäks.

sit kuitenki mulla on löysää läskiä, ja syön epäterveellisestikkin yhteensä n. 2-3 päivänä viikossa.

eli joka päivä saatan syödä jtn pientä epäterveellistä. Ja siihen lisäks terveellistä.

En oo varmaan mikään? tai sit oon noita kaikkia :D

Vierailija
6/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.... Mikäköhän mä oon, ku mä siis liikun jos vaan pystyy niin käyn tunnin jumpissa 4-5 kertaa viikossa, ja mulla on aika hyvä kunto. :D parempi ku monilla hoikilla tai normaalipainosilla. joissain jumppajutuissa mul on ihan selkeesti keskivertojumppaajia parempi kunto (ei kaikissa:D)...

joskus sen lisäks mulla on vaan jtn koulua, eli tosi fyysisesti ei-rankkaa, joskus on fyysisempaa työtä lisäks.

sit kuitenki mulla on löysää läskiä, ja syön epäterveellisestikkin yhteensä n. 2-3 päivänä viikossa.

eli joka päivä saatan syödä jtn pientä epäterveellistä. Ja siihen lisäks terveellistä.

Lähdetään siitä että keskivertosuomalainen on surkeassa kunnossa oleva sohvaperuna. Myös enemmistö normaalipainoisista on heikkokuntoisia laihaläskejä (termin hoikka varaan hoikille).

Riippuu paljon siitä kuinka kuormittavaa mainitsemasi jumppa on. Olet siis normaali tai sohvaperuna. Todennäköisimmin sohvaperuna, koska dieettisi on surkea ja kerroit käyväsi jumpassa "silloin kun pystyy" eli todellisuudessa 4-5 kertaa viikossa ei toteudu säännöllisesti.

Vierailija
7/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitän arvioni:

- jumppa 4-5 kertaa viikossa, "jos vaan pystyy". Jumppa ei kuulosta erityisen kuormittavalta

- syöt epäterveellisesti

- olet ylipainoinen

Olet sohvaperuna. Laita dieettisi suurin piirtein kuntoon, hankkiudu eroon ylipainosta, käy jumpassa säännöllisesti ja lisää pari kertaa viikossa lihaskuntoharjoittelua, niin päivitän tasoksesi normaali.

Vierailija
8/10 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi jumppa on 4-5 kertaa viikossa. :D Ja se on vaihtelevasti ihan perus kuntosalien jumppia, jotka on lihaksia kuormittavia. Ei oo verrattavissa kuntosalilla käyntiin, mut koko kehoo kuormittavia aerobisia lihaskuntotunteja enimmäkseen.

Oon kuitenki hyväkuntonen??? Esim jos vertaan tuttuisin jotka ei harrasta erikseen mtn lajia tms, niin oon ihan erilainen kun ne, liikunnan  vuoks. , joten miten voin olla normaali tai sohvaperuna?? :D

käyn jo jumpassa säännöllisesti ja harrastan jo lihaskuntoharjottelua.

Vierailija
9/10 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis toi jumppa on 4-5 kertaa viikossa. :D Ja se on vaihtelevasti ihan perus kuntosalien jumppia, jotka on lihaksia kuormittavia. Ei oo verrattavissa kuntosalilla käyntiin, mut koko kehoo kuormittavia aerobisia lihaskuntotunteja enimmäkseen.

Oon kuitenki hyväkuntonen??? Esim jos vertaan tuttuisin jotka ei harrasta erikseen mtn lajia tms, niin oon ihan erilainen kun ne, liikunnan  vuoks. , joten miten voin olla normaali tai sohvaperuna?? :D

Millä perusteella olet hyväkuntoinen?

Jos tuttusi eivät harrasta liikunta, ovat he täysin rapakuntoisia.

Vierailija
10/10 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa iloiseen ja rentoon elämään rahkapetrin kanssa :DDD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi