Kunnallinen gynekologi Tampere
Onko Tampereella asuvilla tietoa pääseekö kunnalliselle puolelle gynekologille papa-kokeeseen? Joissain kaupungeissa ei pääse, ellei ole jotain oireita. Itsellä olisi vaan tarkastus koska en ole käynyt kokeessa useampaan vuoteen.
Kommentit (7)
Seulonnat ovat viiden vuoden välein. Miksi olisi tarve päästä useammin?
Minulla on ollut muutaman kerran papakokeen tuloksena luokka 2. Sen jälkeen tulos on ollut luokka 1 kahtena vuotena. Minua kuitenkin kehoitettiin käymään muutaman vuoden ajan vuosittain kokeissa ns. seurannassa. Olen tässä välissä muuttanut uuteen kaupunkiin, niin pohdin siksi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut muutaman kerran papakokeen tuloksena luokka 2. Sen jälkeen tulos on ollut luokka 1 kahtena vuotena. Minua kuitenkin kehoitettiin käymään muutaman vuoden ajan vuosittain kokeissa ns. seurannassa. Olen tässä välissä muuttanut uuteen kaupunkiin, niin pohdin siksi asiaa.
Kannattaa soittaa Tampereen terveyspalvelujen neuvontaan ja selittää tuo asiasi ja saamasi kehotus.
Entisessä kotikaupungissani kokeeseen pääsi jos söi e-pillereitä. Ehkäisyneuvolan kautta. Syön pillereitä myös tällä hetkellä.