Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla nälkä?

Vierailija
27.12.2018 |

Maanantaihin asti häätyis jotenki selvitä. Rahaa ei ole, jääkaappi tyhjä, onneksi on kauraryynejä. Töissä kuljen, vituttaa olla kuitenki aina rahaton.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Päivällinen on kohta, kinkkua, lanttulaatikkoa, rosollia ja lohta.

Nälkä on normioloissa kyllä tuttu minullekin.

Vierailija
2/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä neljän päivän vesipaasto, puhdistaa elimistön ja virkistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nälkä. Kaapissa kyllä ruokaa jos vain jaksais väsätä. Maanantaihin on pitkä aika. Yritä hommata syötävää/ rahaa.

Vierailija
4/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maanantaihin asti häätyis jotenki selvitä. Rahaa ei ole, jääkaappi tyhjä, onneksi on kauraryynejä. Töissä kuljen, vituttaa olla kuitenki aina rahaton.

Mihin olet laittanut rahasi?

Vierailija
5/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nälkä. Kaapissa kyllä ruokaa jos vain jaksais väsätä. Maanantaihin on pitkä aika. Yritä hommata syötävää/ rahaa.

Pitäsikö äitisi tulla hoitamaan sinua?

Vierailija
6/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen syy on että sinulle nälkä on tuttu vieras?

Vierailija
7/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäsikö äitisi tulla hoitamaan sinua?

Ei tarvitse, on kuollut. Pikku nälkää pitää välillä kestääkin. Tai tule sinä kokkaan mulle?

Vierailija
8/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vedin eilen sellasen hiilihydraattipommin että koko yö oli pelkkää painajaista ja hikoilua.

Vierailija
9/26 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kävin Hurstilla syömässä, sain eväitä mukaan, mutta ne on syöty. Tilillä oli 100€, maksoin nettilaskun ja sähkölaskun. Rahaa jäi 30€. Bussilippu on ostettava, kun vanhaa isää täytyy käydä auttamassa. (Ei ole kuulemma niin huonossa kunnossa, että on oikeutettu kotihoidon palveluihin) . 8.1. tulee työttömyyskorvaus, 518€. Hammasremontti meneillään, parodontiitti, tulehdukset vaikuttaneet yleiskuntoon. Reumaepäily. Te-keskus painostaa kuntouttavaan työtoimintaan, 9/€ päiväpalkalla, karenssin uhalla. Ikää 56. Hyvää joulua.

Vierailija
10/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen syy on että sinulle nälkä on tuttu vieras?

Meinaatko että on omaa syytäni että sairastuin ja elän minimieläkkeellä?

Tai että olin työtön sitä ennen 90-luvulla, sitten minimisairaspäivärahalla?

Vierailija
11/26 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nälkä 15min sitten, mutta ei enää kun söin juuri. Eipä vaan taida pelkkä makaroni kauaa nälkää pitää loitolla.

Mulla on tilillä 6e rahaa ja 2 viikkoa pitäisi sillä pärjätä.

Mietin juuri, että mitä tuolla 6e saisi, pari limpparipulloakin tuolla kaapissa lojuu, joten ehkä niistä saisi euron lisää budjettiin.

Kaurahiutaleita on vielä sen verran, että niistä keittää illaksi puuron, muuten ei ole enää yhtään mitään jäljellä.

Eniten ärsyttää keliakia, kun ne gluteenittomat kaurahiutaleetkin maksavat ainakin 2e ja turha haaveillakaan mistään 30sentin makaronista.

Ja mikäli joku haluaa tietää mihin rahani ovat menneet, niin olen opiskelija ja tuli yllättävä hammaslääkäri käynti, mikä sitten riitti kaatamaan pienituloisen budjetin.

Toki, jos olisin ollut fiksu niin olisihan sitä voinut pyytää laskulle lisää maksuaikaa ja laittaa rahaa säästöön puolet tässä kuussa ja puolet seuraavassa. Tajusin asian vasta jälkikäteen.

Vierailija
12/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taitaa tulla kohta nälkä. Tili tulee 15 päivä, rahaa kukkarossa 14e. Tässä miettinyt että miten tuon rahan pystyis käyttään siten että olis syömistä edes jotain jokaiselle päivälle???

N 55v.

Vierailija
13/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, söin juuri ja kaksi pakastinta täynnä kaikkea.

Mikset mene ruoanjakoon.

Joulun jälkeen jakoon tuli niin paljon ruokaa kaupoista että biojätteeseen meni 15 banaanilaatikollista leipää.

Ei kelpaa kun oli hiukan kuivunutta.

Vierailija
14/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taitaa tulla kohta nälkä. Tili tulee 15 päivä, rahaa kukkarossa 14e. Tässä miettinyt että miten tuon rahan pystyis käyttään siten että olis syömistä edes jotain jokaiselle päivälle???

N 55v.

Käy edullisissa marketeissa joita on lähelläsi, osta makaronia ja jotain halpaa proteiinia (säilykekalaa, kasvista). Tomaattimurskapurkki maksaa noi 80 senttiä, siitä saa kastikkeen useaan lounaaseen maustamalla. Toivotan sinulle vahvuutta ja optimismia, olen itse samassa tilanteessa. Kyllä me selvitään 15. päivään!

Vierailija
15/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 55v.

Halvinta mitä kaupasta löytyy eli makaronia, kaurahiutaleita, kananmunia jne. Kannattaa jakaa ruoka niin, että riittää tasaisesti mahd. monipuolisesti lopouun asti. Tyyliin 1 kananmuna/päivä ja jos saat tuolla rahalla ostettua jotain lihaa niin pakasta annospusseihin, niin voit syödä yhden annospussin päivässä.

Vierailija
16/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Kävin Hurstilla syömässä, sain eväitä mukaan, mutta ne on syöty. Tilillä oli 100€, maksoin nettilaskun ja sähkölaskun. Rahaa jäi 30€. Bussilippu on ostettava, kun vanhaa isää täytyy käydä auttamassa. (Ei ole kuulemma niin huonossa kunnossa, että on oikeutettu kotihoidon palveluihin) . 8.1. tulee työttömyyskorvaus, 518€. Hammasremontti meneillään, parodontiitti, tulehdukset vaikuttaneet yleiskuntoon. Reumaepäily. Te-keskus painostaa kuntouttavaan työtoimintaan, 9/€ päiväpalkalla, karenssin uhalla. Ikää 56. Hyvää joulua.

Olen pahoillani.

Olen kertonut tämän aiemmin eli helluntaiseurakunta jakaa ruokaa ainakin Malmilla Helsingissä ja ymmärtääkseni muuallakin Suomessa. Saatavilla on aina ainakin leipää. Ehdotan, että kysyt paikallisesta helluntaiseurakunnasta onko heillä vastaava mahdollisuus. Osan ruoasta saa mukaan, vaikkei kuulu seurakuntaan, mutta jotkin (paremmat, oletan) ruoat jaetaan vain seurakuntaan kuuluville. 

En kuulu helluntaiseurakuntaan, mutta sain kerran leipää, kun menin vastaan seurakuntaan kuuluvaa ystävääni.

Vierailija
17/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole täällä ruuanjakoa, lähimpään kaupunkiin on 27 km eli matkoihin menis viimeiset rahat. Häätyy yrittää jotenki selvitä. Puuroryynit löytyy aamu- ja iltapalaksi, mustikoita pakkasesta joukkoon.  Perunoita ajattelin ostaa sekä kananmunia. Makaronit tonnikalalla kuulostaa edulliselta, en ole koskaan maistanut. Tietysti voisin lainata ystävältä rahaa, mutta jotenki nolottaa.

N 55v.

Vierailija
18/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole täällä ruuanjakoa, lähimpään kaupunkiin on 27 km eli matkoihin menis viimeiset rahat. Häätyy yrittää jotenki selvitä. Puuroryynit löytyy aamu- ja iltapalaksi, mustikoita pakkasesta joukkoon.  Perunoita ajattelin ostaa sekä kananmunia. Makaronit tonnikalalla kuulostaa edulliselta, en ole koskaan maistanut. Tietysti voisin lainata ystävältä rahaa, mutta jotenki nolottaa.

N 55v.

Tonnikala ei kyllä ole enää nykyään se edullisin vaihtoehto. Osta mielummin halvinta sika-nauta jauhelihaa, tulee halvemmaksi.

Toki riippuu hinnat tietenkin myös kaupasta.

Vierailija
19/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tilanne mulla kuin aloittajalla, eli töissä kuljen mutta rahat eivät aina riitä tilipäivään asti. Silloin täytyy lainata siskolta tai ystävältä. Joskus olen sinnitellyt muutaman päivän ihan puuron ja perunoinen voimalla. Tästä tilanteesta saan syyttää itseäni ainoastaan kun menin takaamaan lainan pojalleni ja takasinmaksu jäi minulle.

Vierailija
20/26 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläännyin jossain kohtaa tuohon kun aina p-a kuun lopussa, nyt oli 100 e jäljellä, saa sanoa monta vuotta meni kädestä suuhun.