Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valehteli menneisyydestään erään naiskaverinsa suhteen - riita

Vierailija
26.12.2018 |

En vain pysty puhumaan miehelle juuri nyt. Laitoin hänet ja lapset ulkoilemaan, että saan hetken vetää happea, koska harmittaa niin ettei veri kierrä.

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä kolme vuotta ja muistan suhteen alussa, kun hän piti yhteyttä erääseen "Teijaan". Opiskelin yllättäen samaa alaa kuin Teija, ja mies kyseli Teijalta sitten vinkkejä muutamaan asiaan joita tuli opintojeni alussa vastaan kun Teija taas oli loppusuoralla. Ihmettelin kun tämä Teija ei vastaillut kovin mielellään minua koskeviin kysymyksiin, vaan ne olivat luokkaa kaksi sanaa ja piste, mutta muuten yhteydenpito maistui miehen kanssa.

Kun aloimme vakiintua miehen kanssa, niin Teija hiljeni kokonaan. Vasta tänään minulle tuli mieleen mihin tämä nainen katosi, ja kysyin sitä mieheltä - ja mies kertoi, että Teija oli muuttanut jonnekin päin aasiaa opiskelemaan. Ihmettelin miksi mies ei ollut sanonut aiemmin mitään, ja sit kysyin oliko heillä ollut jotain aiemmin. Nyt vasta mies myönsi, vaikka alkuvaiheessa hän oli sanonut että he ovat pelkästään kavereita.

En vain voi itselleni mitään, mutta olen ollut piinaavan hiljaa ja täysin lukossa. Teija itsessään ei ole ongelma vaan tuo mahdottomuus puhua totta. Miksi tuosta piti valehdella? Tiedän olevani piinaava, mutta en tee tätä tahallani, mutta olen loukkaantunut että mies on pyytänyt vinkkejä joltain entiseltä panoltaan ja mitä se nainenkin on ajatellut. Tajusin, että heillä oli ollut jotain säätöä vuosia ennen minua, mutta mieheni tietäen se nyt voi tarkoittaa mitä vain.
Minua on aiemmissa suhteissa petetty, joten tämä tuntuu tismalleen samalta. Apua, mihin suuntaan tästä?
Ja ei, tämä ei ole ainoa ongelmamme mitä tulee mieheeni ja hänen ex-naisiinsa..

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajua miks sun pitää tuota kaivella. Mies on sun kanssa, ei Teijan. Sen tiedon pitäis riittää.

Vierailija
2/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneestä elämästä skitsoava nainen ei ole tasapainoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagointia.

Vierailija
4/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ongelma on sinussa. Entiset suhteet ovat entisiä suhteita ja en näe mitään syytä kertoa tai kysellä entisistä panokavereista. Minä tiedän että miehelläni on ex-panojaan esim facekavereissaan ja varmasti juttelee ja vaihtaa kuulumisia heidän kanssaan nähdessä mut en minä halua edes tietää kun ne ei liity minuun. Sama toisin päin. Niin asiat menee aikuisten maailmassa.

Vierailija
5/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua kiinnostaa että miksi sen miehen piti sun opintoasioita (?) kysellä Teijalta etkä itse kysynyt. Muuten samaa mieltä kuin ensimmäinen vastaaja.

Vierailija
6/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa tuulee kirjoitti:

Kyllä, ongelma on sinussa. Entiset suhteet ovat entisiä suhteita ja en näe mitään syytä kertoa tai kysellä entisistä panokavereista. Minä tiedän että miehelläni on ex-panojaan esim facekavereissaan ja varmasti juttelee ja vaihtaa kuulumisia heidän kanssaan nähdessä mut en minä halua edes tietää kun ne ei liity minuun. Sama toisin päin. Niin asiat menee aikuisten maailmassa.

Selvennän vielä että en siis tiedä ketä pannut ja ketä ei, pääasia että tiedän hänen panevan minua nyt.

Vierailija
7/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä mieheltä typerää kysellä ex-panolta vinkkejä johonkin ap:n ongelmaan. Kun mitään salattavaa ei kerran ole ollut, olisi pitänyt joko kertoa koko totuus "Teijasta" tai mieluummin lopettaa koko yhteydenpito alunperin. Nyt mies teki jotain siltä väliltä, ja vaikka ei ehkä tarkoittanut pahaa vaan ei vaan ihan tajunnut, niin ymmärrän, jos tuntuu petetyltä. Tietoja on kumminkin tahallaan pimitetty.

Vierailija
8/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneestä elämästä skitsoava nainen ei ole tasapainoinen

:/

Vierailija
9/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en näe mitään syytä, miksi ex-panokavereiden kuulumisia pitäisi kysellä kun on parisuhteessa. Olen sinkkunainen ja minulla on kavereita, joihin otan yhteyttä harvakseltaan jos haluan viettää iltaa/aikaa ja ehkä sekstailla. Yleensä satunnaisen panokaverin/eks-panokaverin yhteydenotto on mahdollinen seksiehdotus.

Vierailija
10/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en näe mitään syytä, miksi ex-panokavereiden kuulumisia pitäisi kysellä kun on parisuhteessa. Olen sinkkunainen ja minulla on kavereita, joihin otan yhteyttä harvakseltaan jos haluan viettää iltaa/aikaa ja ehkä sekstailla. Yleensä satunnaisen panokaverin/eks-panokaverin yhteydenotto on mahdollinen seksiehdotus.

Minä en käyttäydy kuten sinkkuna ollessani varattu. Enkä usko miehestäkään, tottakai tuttujen kanssa saa rupatella ja vaikka vaihtaa viestiä. Ei se pettämistä ole.

Vierailija
11/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni voi pitää tätä turhana skitsoamisena, mutta tämä ei ole miehen ainoa aivopieru mitä naisiin tulee ja sitä paitsi tiedostan itsekin ettei valtaosa ajattele näitä niin kuin minä. Siinä vaiheessa kun tynnyri täyttyy, niin se viimeinen tippa voi olla juurikin näin pieni. 

Olen aiemmassa seurusteluhistoriassani törmännyt tähän ihmeelliseen kaksinaismoralismiin, jonka mukaan mies saa elää vapaasti menneisyytensä kanssa mutta olen itse olen joutunut esittämään suurin piirtein neitsyttä, joka ei ole saanut hiiskahtaakaan menneisyydestään. Samaan syssyyn olen niin monta kertaa tullut petetyksi aiemmassa elämässäni, etten vain enää jaksa. 

Tämä ei ole miehen ainoa aivopieru mitä hänen naissekoiluihinsa tulee. Hän päätti ensimmäisillä treffeillä valaista, miten kaipaa entistä tyttöystäväänsä ja kuvaili hänen parhaita ominaisuuksia. Nyt mietin mitä ihmettä oikein ajattelin, etten vain lähtenyt menemään, mutta ehkä se kertoo vain siitä miten heikoissa kantimissa olin silloin kun tapasimme. Toisaalta hän ei saanut millään kerrotuksi juuri ennen minua olleesta naissekoilusta, mutta naisen ihanat kaverit kävivät sitten yksityiskohtia säästelemättä valaisemassa minua ennen kuin mies suostui myöntämään asian. Asiaa selvitettiin ja totesin, että se on tapahtunut ennen minua, mutta kyllä harmitti, koska suhteen alussa haluaisi keskittyä toiseen ja elää hetken siinä kuplassa, minne ei mahdu muita. Tämä on vain äärimmäisen vaikeaa, ja huomaan etten näiden ajatuksien takia pysty vieläkään täysin kiintymään mieheen. 

Sitten oli tämä Teija, jonka kanssa mies kirjotteli niitä näitä. Harmittaa ihan hitosti, etten uskonut vaistoa ja vain tingannut mieheltä tarkemmin alussa. Naisesta ei tosiaan ole kuulunut mitään pitkiin aikoihin, mutta tunnen itseni niin pelleksi. 

Soittelin äsken miehen kanssa, mutta se meni vain siihen että olen vihainen ja mies kuin alistunut koiranpentu. Mielessä pyörii vain se, että saisin oman asunnon ja hetken hengähtää koko suhteelta, koska en vain jaksa näitä takaiskuja enää. Meillä on siis muitakin ongelmia kuin vain tämä, mutta tämä oli se mikä laukaisi ne pinnalle. 

Vierailija
12/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan jaksa vastata noihin viesteihin, joissa puolustellaan yhteydenpitoa entisiin säätöihin ja panoihin. En jaa kanssanne samaa arvomaailmaa, enkä usko että meidän kannattaa kuluttaa energiaa toistemme päiden kääntämiseen, koska minulla on tärkeämpääkin tekemistä kuin väitellä vauvalla tällaisista. Ap 

Vierailija
13/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mua kiinnostaa että miksi sen miehen piti sun opintoasioita (?) kysellä Teijalta etkä itse kysynyt. Muuten samaa mieltä kuin ensimmäinen vastaaja.

No enpä olisi koko akalta mitään kysynytkään, koska en kokenut tarpeelliseksi - ja vielä vähemmän, kun kuulin kuka tai mikä hän oli. Ap 

Vierailija
14/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tajua miks sun pitää tuota kaivella. Mies on sun kanssa, ei Teijan. Sen tiedon pitäis riittää.

Eipä sillä olemisella ole väliä, jollei pysty kohtelemaan hyvin. 

Vierailija
15/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittoi nyt viestiä, ettei ollut uskaltanut aiemmin kertoa, koska muut jutut olivat päällä. Mitä vastaan hänelle? Ap 

Vierailija
16/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ylireagoit. Johtuu varmasti sun taustasta. Älä pilaa suhdetta siksi, että olet muinoin tullut petetyksi muiden miesten toimesta. Sitä paitsi suhteen alussa harva tilittää kaikkia menneitä hoitojaan. Ei sellaiseen kenenkään tarvi alentua. Eletty elämä on elettyä. Joo, mies on varmaan kömpelö naisasioista puhuessaan, mutta se on yllättävän yleistä. Ehkä suhteen alussa jonkinlaista pätemisen yritystä? Jos teillä jo on lapsiakin ja pidempi suhde takana, niin rauhoitu hyvä ihminen. Taidat etsiä veruketta jättää mies. Pariterapiaan?

Vierailija
17/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sekopää. Anna asian olla tai mene terapiaan. Naurettavaa suunnitella eroa tuommoisen kärpäsenpierun takia.

Ymmärrän täysin miestäsi, hän tiesi miten heikossa hapessa itsetuntosi on, ja halusi suojella teidän parisudettanne, jättämällä aiemman seksi ja parisuhdehistoriansa raportoimatta.

Vai oliko pitänyt kirjata yhdyntäajat, kesto ja pisteytys, koko historiasta kolmena kappaleena sulle. Sitten olisi mielesi ollut hyvä.

Vierailija
18/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän. Jos itselle rehellisyys on parisuhteessa tärkeää, niin miehen salailu, valehtelu ja pimittäminen satuttavat hirveästi. Ex oli myös pimittäjä ja ajautuikin suhteemme loppuvuosina salaisin suhteisiin (joista sain tietää vasta eron yhteydessä). Mun mielestä valehtelu on iso ongelna, menneet suhteet tietenkään eivät - elleivät ne kummittele nykyisyydessä, mitä sitten myös exän kanssa kävi ja näemmä jonkin verran ap:nkin tapauksessa. Huono juttu on.

Vierailija
19/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan luettele kenellekään vanhoja panojani. Sehän on minun asiani, mitä menneisyydessä on ollut. Pitäisin miestäkin outona, jos kokisi tuollaiset tilitykset tarpeellisiksi. Se on kyllä totta ettei niihin olla yhteydessä, mutta eihän miehesi ja tämä Teija olekaan missään tekemisissä.

Vierailija
20/53 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti miehelle ennekuin hän tajuaa, että ansaitsee parempaa kuin sinut.