Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä teidän mielestä on "välipäivät"?

Vierailija
26.12.2018 |

Onko ne joulun ja uv jälkeiset päivät?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun ja uudenvuodenpäivän väliset arkipäivät

Vierailija
2/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole uv ja joulun väliset päivät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uv:n? Koko seuraavan vuodenko meinasit lomailla?

Vierailija
4/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti näin. Kerran työpaikalla meinasi tulla erehdys, kun pomo sanoi että välipäivät kiinni ja mä sanoin, että nähdään sitten 2. päivä. Pomo sanoikin, että takaisin loppiaisen jälkeen. Oli vähän kiusallinen tilanne, kun ei ollut saldoja eikä tarpeeksi lomakertymää, olin aloittanut edellisen vuoden joulukuun alussa. Lisäksi silloin edellisenä vuonna oli oltu uuden vuoden jälkeen jo töissä. No mä jouduin ottamaan miinussaldoa ja tekemään sitten jälkikäteen. Sen jälkeen sanoin, että en suostu enää vastaavaan, joten pitää lomauttaa tai keksiä mulle töitä. Nykyään jo keksin niitä töitä itsekin. Eli työpaikalla on paras aina varmistua, että milloin palataan, eikä luottaa pelkkiin välipäivät -kiinni kommenttiin.

Vierailija
5/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipäiviksi kutsutaan taukoa kahden kännin välissä. 

Vierailija
6/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun on menkat.

Vierailija
7/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.-31.12.

Vierailija
8/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kerran auton ojaan välipäivinä. Taisi olla 29.12.1980. Isä oli kännissä ja laittoi minut 16-vuotiaan ilman ajokokemusta rattiin ja talvinen mutka + mutkassa vastaan tullut mopo teki tepposet. Siinä sitten kaivettiin autoa ojasta vyötäröä myöten lumessa. "Voi prkln prkle...no ei se mitään...voi prkln prkl!"

Vierailija
9/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin kerran auton ojaan välipäivinä. Taisi olla 29.12.1980. Isä oli kännissä ja laittoi minut 16-vuotiaan ilman ajokokemusta rattiin ja talvinen mutka + mutkassa vastaan tullut mopo teki tepposet. Siinä sitten kaivettiin autoa ojasta vyötäröä myöten lumessa. "Voi prkln prkle...no ei se mitään...voi prkln prkl!"

Surullinen tarina. Toivottavasti edes äitisi oli vastuullisempi vanhempi.

Vierailija
10/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti näin. Kerran työpaikalla meinasi tulla erehdys, kun pomo sanoi että välipäivät kiinni ja mä sanoin, että nähdään sitten 2. päivä. Pomo sanoikin, että takaisin loppiaisen jälkeen. Oli vähän kiusallinen tilanne, kun ei ollut saldoja eikä tarpeeksi lomakertymää, olin aloittanut edellisen vuoden joulukuun alussa. Lisäksi silloin edellisenä vuonna oli oltu uuden vuoden jälkeen jo töissä. No mä jouduin ottamaan miinussaldoa ja tekemään sitten jälkikäteen. Sen jälkeen sanoin, että en suostu enää vastaavaan, joten pitää lomauttaa tai keksiä mulle töitä. Nykyään jo keksin niitä töitä itsekin. Eli työpaikalla on paras aina varmistua, että milloin palataan, eikä luottaa pelkkiin välipäivät -kiinni kommenttiin.

Liukumia tehdään ja käytetään työntekijän aloitteesta. Työnantaja voi velvoittaa pitämään vapaana plussatunteja, mutta ei voi velvoittaa pitämään tunteja miinukselle. Jos työnantaja sanoo että tulet töihin loppiaisen jälkeen, niin silloin sinä olet palkallisella vapaalla.

Vierailija
11/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilihapäivät on joulukinkun ja uudenvuoden nakkien välinen aika.

Vierailija
12/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle huominen ja ylihuominen kun olen töissä. Masnsntai on vapaa

Vierailija
13/13 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

26.12.-30.12. ainakin näin meikäläisen kirjoissa.

Uudenvuodenaatto (31.12.) onkin sitten taas spessumpi päivä.