Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasketteluasu, joka kestää?

talviulkoilija
26.12.2018 |

Vajaa 20 vuotta vanha Haltin laskettelupukuni elinkaari alkaa tulla elinkaarensa päätökseen, joten uusi pitäisi hankkia. Olisiko mammoilla hyviä vinkkejä?

Olisi hyvä, jos puku kestäisi vuosia, kuten edellinenkin, jolloin hinnalla ei ole niin väliä.
Ikäväkseni olen huomannut, että harvempi nykyisin ostettu vaate enää kestää. Esimerkiksi toinen Haltin vedenkestävä takki sanoi vedenpitävyyssopimuksesnsa irti juuri, kun takuukin raukesi....

Vedenkestävyys ja kulutuksen kestävyys ovat must, koska käytän pukua myös pukkailussa ja muussa, missä hankausta ja vastaavaa syntyy. Ja keli voi olla hyvinkin märkä ja aikaa tulee vietettyä ulkona helposti useita tunteja ellei jopa koko päivää.

Eli varmaankin jokin goretex-malli olisi hyvä? Suuriosa myynnissä olevista puvuista vain tuntuu olevan ties mitä erikoiskangasta, joiden kulutuksenkestävyydestä ei oikein saa selkoa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota goretexia hikoilet liikaa.

Vierailija
2/2 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Haglöfsin gore-housut (ihan tavalliset vuorittomat), ja ne ovat kestäneet ainakin 5–6 vuotta (en ole ihan varma, milloin ne on ostettu) ympärivuotisessa käytössä. Yksi repeämän on lahkeessa, mutta kulutusta kestävät hurjasti. Mulla ottaa reidet yhteen kävellessä, joten yleensä aina housuni hajoavat haaroista, mutta näissä Haglöfsin housuissa ei ole juuri kulutuksen jälkiä edes siellä. Joten varmasti tämä kestävyys pätee muihinkin merkin vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi