Miten olet huomioinut ilmastonmuutoksen jouluna?
Kommentit (39)
Muovia ihmiset lappoivat kassoille. Hullunkiilto silmissään. Hirveät pakkaukset ja siihen lahjapaperit.
Käytiin hakemassa miehen Ivalon mökin tontilta joulukuusi, ettei mitään tuontikuusia tarvitse ostaa, kun ei täällä etelässä kuitenkaan myydä kotimaisia kuusia ;)
Paljon nuo sikalatkin saastuttavat? Joulukuusenkoristeet.
Jotku lentävät ulkomaille, ettei joulua tarvitse viettää.
Lapissa mökki olisi ihana, miksei etelässäkin.
Haudoille rahdataan kynttilöitä, yhdellä haudalla jopa yli kymmenen muovista hautakynttilää. Voisko tälle asialle tehdä jotain? Yksi kynttilä/hauta? Lyhty mihin sisään normaali kynttilä? Ajatus ja muistaminen kai tärkein. Toki kun yhdellä haudalla voi käydä monta ihmistä/perhettä muistamassa niin kynttilämäärä lisääntyy..
Oikeesti jouluihmiset herätkää.
Annatte rahanbe muovin valmistajille. Ruoat kaikki muoveissa. Muovikassit.
Me emme jätä lapsille tulevaisuutta. Jouluvalot, sähkön kulutus.
Just ap:n kaltaisten overiksi vetävien nillittäjien takia ei enää jaksa kiinnostaa koko ilmastonmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin hakemassa miehen Ivalon mökin tontilta joulukuusi, ettei mitään tuontikuusia tarvitse ostaa, kun ei täällä etelässä kuitenkaan myydä kotimaisia kuusia ;)
Entäs koristeet. Onko ne valmistettu itse?
Vierailija kirjoitti:
Just ap:n kaltaisten overiksi vetävien nillittäjien takia ei enää jaksa kiinnostaa koko ilmastonmuutos.
Osu ja uppos? 50 asteen helteillä varmaan kiinnostaa, ku paistuu niin kuin kinkku.
Ostettiin vain sellaisia lahjoja jotka oikeasti tulevat nyt tarpeeseen eikä mitään turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs koristeet. Onko ne valmistettu itse?
Ei, mutta ei olla tänä vuonna hankittu yhtään uusia koristeita, eli ovat tavallaan kierrätettyjä.
Emme lentäneet etelään joulunviettoon.
Annoin lapsilleni lahjaksi omia vanhoja lastenkirjoja ja leluja muutaman. Olen säästellyt niitä niin, että voin antaa joka vuosi kun ovat vielä pieniä. En ostanut mitään uusia tavaroita jouluksi ja koristeet teimme itse lasten kanssa.
Päätettiin miehen kanssa, että muutetaan koko perheen kanssa maalle ;D
Emme ostaneet lahjoja tai uusia koristeita ja kinkku jäi hankkimatta. Sukulaisille soitetaan, ei käydä kylässä kun asuvat niin kaukana.
Huomioin muutoksen sillai, että lunta sataa ja täytyy hakea sukset ja lähtee hiihtämään.