Tyttö 14 v oli aattona hengailemassa ostarilla ja urheilukentällä klo 12-17 ja taas klo 20.30-01.
Tänään menee Puotinharjuun kaverilleen iltapäivällä ja illalla hampurilaiselle ja johonkin ”bailuihin”.
Eilen oli riitaa, kun pyysin, että tyttö olisi ollut mun kanssa illan kotona. Lupasin ostaa iTunesista leffoja ja olin varannut karkkia ja jouluherkkujaherkkuja kotiin.
Eilen oli kotona sen verran, että söi vähän ja avasi lahjansa.
Tää on jo toinen joulu peräkkäin kun olen ihan yksikseen. Surettaa.
Kommentit (50)
On siis 12-13 v lähtien roikkunut ostareilla illalla/yöllä? Mitä ihmettä? Ei ole joulunvietto ja sun yksinäisyys nyt kuule tässä se ongelma vaan että sulla ei ole vanhemmuus hanskassa ollenkaan. Oma 12 v tyttö on kyllä klo 20.00 arkisin kotona, kesällä sai olla pidempään. Poika 15v saisi olla vähän myöhempään, mutta tykkää pelata kotona. En ikinä päästäisi noille mainitsemillesi ostareille 14 v tyttöä noin myöhään illalla!
No huh huh, jos on totta. Mulla oli 16-vuotiaana kotiintuloaika klo 21. 14-vuotiaana tuskin sitäkään. Ja jouluna ei puhettakaan, että olisin ollut muualla kuin kotona / vanhempien seurassa. Nykypäivänä vielä ihan eri juttu, kun kaikenlaista uutta vaaraa tullut.
Jos sulla on 500 euroa laittaa tytön jouluun niin eikö olisi mahdollisuutta asua jollain paremmalla alueella?
Sinä olet vanhempi ja hän alaikäinen. Sinä siis päätät, koska on oltava kotona. Tuolla kasvatustyylillä on pian tyttö vaikeuksissa ja huonossa seurassa, ellei ole jo!
Minun kotiintuloaika tuon ikäisenä oli klo 21.00.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on 500 euroa laittaa tytön jouluun niin eikö olisi mahdollisuutta asua jollain paremmalla alueella?
Ei se alueesta oo kiinni. Itse asun Kontulassa ja samanikäinen tyttö, mutta hän viihtyy kotona. Ohis
Muistan, kun olin noin 13v ja jouluaatot vanhempien sekä mummin kanssa alkoivat ahdistaa suunnattomasti, kävin salatupakalla kellarissa ja soittelin salaa vanhempien makkarissa olleesta puhelimesta kavereille että kuolen tylsyyteen ja nolottaa. Muutenkin murrosikä puski tuossa vaiheessa täysillä päälle, lopetin rakkaan ratsastusharrastukseni ja vaikka olin vain hetkeä aikaisemmin ollut sitä mieltä etten ikinä ala meikata, kuljin kunnon sotamaalaukset naamassa.
14vuotiaana läksin sitten aattoiltana "käymään ulkona" noin klo 18 ja tulin kotiin noin klo 23 , humalassa kun olimme törmänneet johonkin ukkoon jolla oli ollut viinaa ja hulluina olimme vielä menneet sen ukon luo. Onneksi mitään ei tapahtunut, ukko sammui ja me joimme ja piirsimme ketsupilla seinille "taideteoksia" .
Isä raivosi, äiti ja mummi itkivät.
Muuta sen kanssa kauniaisiin. Siellä ei ole mitään tekemistä eikä sitä ruskeeta porukkaa.
Pahinta mitä siellä voi tapahtua on että se pääsee mukaan hemmoiteltujen kakaroitten koksu ja esso kotibileisiin mutta se nyt on niin pieni paha verrattuna siihen että se olisi paksuna jollekin 30v+ irakilaisnuorukaiselle.
Teiniäidit varmaan tullut katsottua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuon ikäinen tekee öisin ulkona?
Etsii eksoottista poikaystävää? Ja vaikkei etsisikään, voi löytää. Pidä lapsesi kotona öisin!
Ite oon 15v (melkein 16) ja mun kotiintuloaika on 20-21.30. Mielestäni ihan hyvä, sillä asun Myyrmäessä ja täällä ei todellakaan oo turvallista liikkua, oikeestaan edes päivällä :D
Kyllä se ennemmin tai myöhemmin tulee tuolla menolla rikastettuna kotiin, sitten kelpaa äidinkin seura.
Voisitko pyytää niitä lapsesi kavereitakin teille?
On siis eksynyt väärään kaveriporukkaan?
Miksi ap olet huolissasi vain joulunaikaan, mitä siihen liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa provolta.Mulla on samanikäinen tyttö, joka viihtyy kotona. Eilen halittiin vähän väliä.ja se oli mun kainalossa ja silittelin sen päätä. Se kertoo mulle kuinka paljon se mua rakastaa, auttaa kotitöissä.ja hieroo mun väsyneitä jalkoja.
Kertoo kuinka oon maailman paras mamma, vaikka omasta mielestä en aina.
Suurin joulutoive oli langattomat kuulokkeet ja ne hän sai.
Ja ei teini-ikää, äiti on paras ystävä? Muista päästää lapsesi myös aikuistumaan ja irrottautumaan sinusta.
Vaikuttaa provolta.Mulla on samanikäinen tyttö, joka viihtyy kotona. Eilen halittiin vähän väliä.ja se oli mun kainalossa ja silittelin sen päätä. Se kertoo mulle kuinka paljon se mua rakastaa, auttaa kotitöissä.ja hieroo mun väsyneitä jalkoja.
Kertoo kuinka oon maailman paras mamma, vaikka omasta mielestä en aina.
Suurin joulutoive oli langattomat kuulokkeet ja ne hän sai.