Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ne lapsuuden köyhät joulut niin pahoja olleet

Vierailija
23.12.2018 |

Vaikka aina ei tiennyt saako vanhemmat hommattua ruokaa pöytään vai ei.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku?

Vierailija
2/4 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se joulu. Perhe on ja rakastaa. Oli pöydässä leipää tai leipää päällisillä. Mutta se kiusaaminen. Joka kerta otettiin kierros, mitä saatiin joululahjoiksi ja mitä tehtiin jne. Kerran sitten sai tuoda sen uuden lempijoululahjan kouluun ja minä istuin jälki-istunnossa, kun mitään en tuonut. Mokoma luuseri laiskimus. Oikeasti vain köyhä. Terveisiä, jos muistat minut. Minä en unohda ikinä. Toisaalta, nyt autan muita lapsia. Ehkä sitten jonkun pitää aina kärsiä, jotta muut eivät kärsisi. Kärsimyksen aiheuttajat eivät vain joudu kärsimään ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se joulu. Perhe on ja rakastaa. Oli pöydässä leipää tai leipää päällisillä. Mutta se kiusaaminen. Joka kerta otettiin kierros, mitä saatiin joululahjoiksi ja mitä tehtiin jne. Kerran sitten sai tuoda sen uuden lempijoululahjan kouluun ja minä istuin jälki-istunnossa, kun mitään en tuonut. Mokoma luuseri laiskimus. Oikeasti vain köyhä. Terveisiä, jos muistat minut. Minä en unohda ikinä. Toisaalta, nyt autan muita lapsia. Ehkä sitten jonkun pitää aina kärsiä, jotta muut eivät kärsisi. Kärsimyksen aiheuttajat eivät vain joudu kärsimään ikinä.

En mä muista että tuollaista olisi ollut vaikka sain vain suklaata ja villasukkia lahjaksi. No mua kiusattiin 9v koulussa muutenkin joten en muista erikseen joululahjoista kiusaamista. Köyhäksi muutenkin kiusattiin.

Vierailija
4/4 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini muistelee lämmöllä oman lapsuutensa ruoasta ja lahjoista köyhiä jouluja (sota-aikaa). Silloin, kun on vähän materiaa, siitä vähästäkin nauttii ehkä enemmän..

Mikään ei kuitenkaan korvaa hyviä välejä perheeseen. Surullisinta kaikesta on ihmissuhteiden ja rakkauden puute.

Terveisin siskonsa vihaama sisko