Minkälainen kinkku teillä?
Meillä aika pieni, mutta pienempikin olisi varmasti riittänyt eli luomupossua 2,5kg ja maksoi 75€.
Kommentit (23)
Tavallinen harmaasuolattu reilu 10 kilon kinkku. 40e.
Nelikiloinen tuoresuolattu, maksoi nelisenkymppiä.
Mittari piippasi juuri 80 astetta sisälämpötilaksi.
Meillä kans pikkasta vaille kolmikiloinen. Olis saanut varmaan kymmenenkiloisen samalla hinnalla. Pinissä oli paljon kalliimpi kilohinya.
Laitan vasta aamulla uuniin ja syödään kun on valmis. Tykkään eniten lämpimänä.
Ostin sellaisen tanskalaisen, tiiliskiven näköisen lihasäilykepurkin - siinä on minun kinkkuni. M 44
No höh, olisit nyt ostanut kunnon kinkun?
8 kilon tuorekinkku jonka sain joululahjaksi työpaikaltani. Valmistin sen Jamie Oliverin ohjeen mukaan tänään ja täytyy sanoa, että se on parasta kinkkua mitä olen tähän mennessä maistanut.
Toistaiseksi ei ole kinkkua. Usein ostan aattona valmiita viipaleita, vajaan kilon. Pidämme enemmän karjalanpaistista.
5 kiloinen ja kahdestaan pitäisi se syödä, miehen veli käy ehkä vähän auttamassa :D ei ollut pienempää jäljellä siinä kaupassa missä kävin enkä lähtenyt sitten muualta metsästämään
4 kg luuton luomu. Yleensä on ostettu joku iso luullinen bulkki kinkku, mutta viime vuonna ostin alennuksesta kokeeksi luomukinkun joka paistettiin pääsiäisenä. Oli paljon parempaa kuin tavis, niin päätin tänä vuonna panostaa joulukinkkuun. Kallis, toivottavasti hyvääkin.
2.5 kiloa, luomupossua meilläkin. Mutta selvittiin halvemmalla kuin ap, aika tasan 50€ meni.
Ja ihan riittävästi syötävää tuossa, vaikka meillä aattona 8 syömässä. Tykätään kaikki enemmän kaloista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä aika pieni, mutta pienempikin olisi varmasti riittänyt eli luomupossua 2,5kg ja maksoi 75€.
Joo, mulla kans luomupossu 55kg. Sellainen tumma, impulsiivinen ja takaapäin antava
Atrian pakastettu, luuton juhlakinkku 6,2 kg. Keskiviikosta asti sulanut jääkaapissa. Nyt huonenlämmössä ja puolelta öin uuniin.
Ei kinkkua ollenkaan, mutta yöksi laitetaan hirven routapaisti uuniin, olisko sitä jotain kolmisen kiloa. Itse tykkään kyllä enemmän kalasta. Sikaa, nautaa, broileria yms. kasvatettua lihaa en ole syönyt vuosikymmeniin.
Kokonainen sika on. Just sinapoin sitä ja levittelen korppujauhoja päälle. Roviolla paistan tussa pihalla sen.
Tossahan se sohvalla 90kg nainen varnaa jo. Taitaa olla vika joulu kun olen tässä kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Tossahan se sohvalla 90kg nainen varnaa jo. Taitaa olla vika joulu kun olen tässä kämpässä.
Mut sehän on lehmä.
Normi persettä.