Mä en saa rahaa kun olen vanhuksen tukihenkilö
Olen toiminut vajaa viisi vuotta vanhuksen tukihenkilönä, aina vaan mietin kun firma kerää tvssä rahaa (nyt kynttiläkonsertti) että lahjoita kymppi niin vanhuksen ei tarvitse olla yksin. Mä en kyllä saa sitä kymppiä. Itse maksan seutulipun eestaas, vien pullaa ja kukkia. Nuo mission rahat taitaa mennä organisaation ylläpitämiseen. Siis mielelläni olen mummon ystävä, tuo mainonta on vaan mielestäni harhaanjohtavaa. Mitä mieltä asiasta?
Kommentit (2)
Itsekin kyseiselle järjestölle vanhusten parissa vapaaehtoistyötä tekevänä voin kertoa, että vapaaehtoisille kerrotaan heti alun koulutuksessa, että matkakulut ja muut tulee omaan piikkiin. Pullien ja kukkien vieminen on vapaaehtoista, ja keikkoja sekä tuettavia vanhuksia valitessa kannattaa ottaa huomioon myös oma asuinpaikka juurikin julkisilla kulkemista ajatellen. Ei voi tulla uutisena ettei vapaaehtoisille makseta.
En minä ole olettanutkaan, että tukihenkilöille maksettaisiin palkkaa. Olen aina kuvitellut, että rahat menevät nimenomaan homman organisointiin ja vapaaehtoisten kouluttamiseen. Minusta olisi kuitenkin kohtuullista, että saisit korvauksen matkakustannuksista.