Tyttäreni kaveri oli tehnyt tyttärelleni kielilävistyksen!
Olivat yhdessä tuumin hankkineet apteekista neulan ja lävistäneet tyttäreni kielen huoltoaseman vessassa!? Olen huolesta soikeana, minkähänlaisia riskejä tuollaiseen voi liittyä? Tytär sössöttää kuin mikäkin ja itkee kun sattuu... Ikää ystävyksillä 15v.
Onko muiden penskat harrastaneet moisia hullutuksia kuin toisilleen lävistysten tekeminen? En olisi ikimaailmassa antanut tyttärelleni lupaa lävistykseen ja tytär tämän varsin hyvin tiesi, joten taisi vain kielletty hedelmä houkuttaa. Huoh!
Kommentit (30)
Oma kaverini halkaisi kielensä itse joskus 14-vuotiaana. Tuollaisissa itsetehdyissä lävistyksissä on aina se riski, että osuu hermoon tai isoon veriuoneen. Veisin tytön lekuriin.
Vierailija kirjoitti:
Joku poika saa kunnon poskihoitoo, keliläväri tuntuu uskomattoman hyvältä, kysy vaikka mieheltäsi.
Arvatenkin.. Taitaa tyttärellä jäädä jouluruuatkin välistä mikäli tuo turvotus ei pikapuoliin helpota? Ap
Voi jösses sentään! Seuraukset voivat olla todella ikävät, mitään steriilejä välineitä kun ei ole käytetty.
Omalle tyttärelleni teki huulilävistyksen ihan asianmukainen liike. Muutaman päivän kuluttua nousi kuume, silmät, korvat, nenä, kurkku turposivat ja tyttö oli todella kipeä.
Lääkäriin siitä sitten lähdettiin, joka määräsi korun poistettavaksi välittömästi ja vahva antibioottikuuri päälle ja kovat varoitukset siitä, mitä oireita pitää seurata. Hän sanoi, että jos olisi pidempään odoteltu, olisi tulehdus voinut levitä aivoihin ja siitä olisi ollut leikki kaukana. Ja edelleen siis oli se mahdollisuus, vaikka koru poistettiin, mutta onneksi ei sen vakavampaa tullut. Tyttö pelästyi niin pahasti, että jopa korvakorut ovat no-no!
Vierailija kirjoitti:
Oma kaverini halkaisi kielensä itse joskus 14-vuotiaana. Tuollaisissa itsetehdyissä lävistyksissä on aina se riski, että osuu hermoon tai isoon veriuoneen. Veisin tytön lekuriin.
Apua! Yhtään ei vaan tekisi mieli mennä hakemaan päivystyksestä jotain vatsatautia nyt jouluksi.. Tietenkin jos tilanne tämän hetkisestä kovasti huononee niin sitten ei kai muu auta. Taidan nyt kuitenkin soittaa sinne päivystykseen ensin.. Ap
:DDDD harvinaisen typerää käytöstä noin isoilta teineiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua! Yhtään ei vaan tekisi mieli mennä hakemaan päivystyksestä jotain vatsatautia nyt jouluksi.. Tietenkin jos tilanne tämän hetkisestä kovasti huononee niin sitten ei kai muu auta. Taidan nyt kuitenkin soittaa sinne päivystykseen ensin.. Ap
Luuletko, että saat teinin sinne päivystykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että saat teinin sinne päivystykseen?
Emme ainakaan toistaiseksi ole lähteneet.. Teinin vointi nyt ihan ok, tosin syödyksi ei saa mitään muuta kuin nestemäistä.. Kovasti nyt toivon että selviäisimme pelkällä säikähdyksellä!
Taitaa tyttö olla kasvanut naiseksi Tuo on seksihommia varten :-)
Asiallisestikin laitettuna kielilävistys sattuu ensimmäisinä päivinä/viikkoina ja puhuminen voi myös sössöttää vähän.
Parhaimmillaan ei ole osunut väärään paikkaan tai saanut tulehdusta, mutta eihän se toki hyvältä kuulosta. Sanoisin, että seurata ja käyttää lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Voi jösses sentään! Seuraukset voivat olla todella ikävät, mitään steriilejä välineitä kun ei ole käytetty.
Omalle tyttärelleni teki huulilävistyksen ihan asianmukainen liike. Muutaman päivän kuluttua nousi kuume, silmät, korvat, nenä, kurkku turposivat ja tyttö oli todella kipeä.
Lääkäriin siitä sitten lähdettiin, joka määräsi korun poistettavaksi välittömästi ja vahva antibioottikuuri päälle ja kovat varoitukset siitä, mitä oireita pitää seurata. Hän sanoi, että jos olisi pidempään odoteltu, olisi tulehdus voinut levitä aivoihin ja siitä olisi ollut leikki kaukana. Ja edelleen siis oli se mahdollisuus, vaikka koru poistettiin, mutta onneksi ei sen vakavampaa tullut. Tyttö pelästyi niin pahasti, että jopa korvakorut ovat no-no!
No huh. Itse tein teininä lävistyksiä itselleni puolitylsillä ompeluneuloilla eikä tullut ongelmia. En kyllä tekisi enää enkä itse asiassa jotenkin käsitä miten olen pokkana silloin lävistänyt jopa huulen tuommoisella. Silloin ajatus ja toteutus ei tuntunut miltään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, lesboille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lesboille.
No ei kai se toinen tyttö turhan vuoksi sitä tehnyt.
Apreekista corsodyliä, ehkäisee tulehtumista 👍🏻 Kuului asiaan noi lävistelyt, ite olin nössö enkä antanu kun korvaan toisen reijän tehä, kovikset lävisti kielen, nännit ja muut. Sentään neula asianmukainen, me vedettiin hakaneuloilla 😅
Jääpaloja voi koittaa imeskellä jos auttaisi turvotukseen.
Nyt kaverille syyte pahoinpitelystä
Kannattaa käydä lääkärissä tai yksityisellä melko nopeasti, vaikkei ensiapuun menekään. Antibioottiresepti +maitohappobakteerit (ja vahva kipulääke) ja kielen hoito-ohjeet voisi olla paikallaan. Vähintään vahva tulehduskipulääke ohjeen mukaan päivittäin. Aikooko hän pitää sen vai ottaa pois? Suusta on luultavasti suora yhteys verenkiertoon, aivoihin ja kurkkuun, mitään riskejä ei kannata ottaa.
Lävistys on kivulias ja turvonnut aluksi. Jos nousee kuume, niin menkää heti päivystykseen. Itselläni on joskus korva turvonnut pienen perunan kokoiseksi, mutta se laski. Oton buranaa. Nykyään mulla ei enää ole lävistyksiä, enkä halua niitä sen vaivan takia...
Älkää ottako korua itse pois, koska se saattaa luoda helposti tulehtuvan taskun kieleen! Lävistyskoru pitää haavaa auki ja mahdollinen kudosneste ja mätä pääsee ulos.
Kirlilävistys on muuten sinänsä harmiton, koska siitä ei jää huomattavaa jälkeä ja suun haavat yleensä paranee hyvin, jos ammattilainen sen tekee oikein. Siihen saa myös huomaamattomia koruja. Siinä tosin on se riski, että se vahingoittaa ikeniä ja hammaskiillettä. Niin ei kuitenkaan aina käy ja lävistäjä kannattaa valita huolella.
Jos mulla olisi teini-ikäinen lapsi, sallisin kielikävistyksen ennen kuin mitään muuta oileastaan.
On myöhäistä olla jälkiviisas, mutta ehkä teinisi oppi jotain. Ja ehkä sinäkin.
Joku poika saa kunnon poskihoitoo, keliläväri tuntuu uskomattoman hyvältä, kysy vaikka mieheltäsi.