Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä joulu tuli halvaksi, ei tartte syödä jouluruokia

Vierailija
22.12.2018 |

Teetä saan juuri ja juuri nieltyä ja päivällä yritän jotain sosekeittoa. Ehkä tämä tästä ylihuomiseksi helpottaa. Mutta kun on tyyppi, joka sairastaa flunssan kerran vuosikymmenessä, se sitten kestää kunnolla niiden kymmenen vuoden edestä. Nyt jaksan olla koneella, lääketokkurassa tosin ja kunhan olen tuon teen tuosta juonut, menen joulusiivouksen sijaan nukkumaan.

Muita jouluflunssaisia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuosinani olin aina kipeä jouluna ja lomilla. Parempaa vointia! 

Vierailija
2/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jolla flunssa jo paranemaan päin mutta veto silti pois. Kestänyt nyt jo reilun viikon.

Rimaa alennettu tänä jouluna niin siivouksen kuin ruokien suhteen.

En jaksa stressaa, kyl se joulu tulee vähemmälläkin tohinalla.

Tsemppiä sinne ja hyvää joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ope, koska jouloloma alkoi tukkoisella nenällä ja kurkkukivulla. Päivääkään en ole ollut kipeä koko syyslukukautena. Olisi edes eka kerta, mutta olen lähes aina joululomalla kipeä. Ei silti, parempi näin kuin se, että olisin sairastunut pari viikkoa aiemmin ja ollut vaikeuksissa arviointien ja joulujuhlaesitysten kanssa.

Vierailija
4/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuat nyt on halpoja, joo täälläkin flunsassa ja ehkä lanttulastikkoa voin niellä, on tässä pari päivää vielä parannella

Vierailija
5/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä jouluruoassa on kallista?  Toki määrä , mutta jos ostaa sen määrän kuin ihmiset oikeasti syövät niin on halpaa

Vierailija
6/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin oikean käteni jos saisin flunssan tämän noron(?) tilalle. Mulla on kaikki joulu valmistelut tekemättä.

Vierailija
7/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoputketulehdus, en jaksa lähteä kauppaan, huomenna voi olla jo parempi päivä kun lääkkeet alkavat vaikuttaa, vaan onkohan huomenna enää kaupoissa laatikoita ja kinkkuja (ei jättikinkkuja)

Vierailija
8/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kurkkukipu täälläkin.

Vierailija
9/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä saan juuri ja juuri nieltyä ja päivällä yritän jotain sosekeittoa. Ehkä tämä tästä ylihuomiseksi helpottaa. Mutta kun on tyyppi, joka sairastaa flunssan kerran vuosikymmenessä, se sitten kestää kunnolla niiden kymmenen vuoden edestä. Nyt jaksan olla koneella, lääketokkurassa tosin ja kunhan olen tuon teen tuosta juonut, menen joulusiivouksen sijaan nukkumaan.

Muita jouluflunssaisia?

Hei kohtalotoveri,

sama juttu täällä. Just arvon, ostanko jouluruokaa edes vierasvaraksi. Voi olla, ettei kukaan halua tulla edes käymään, kun kuulevat, että mulla on flunssa. Mä ostin kassillisen jogurttia, se menee kans hyvin alas kipeästä kurkusta. Joulusiivous myöskin tekemättä, en oo myöskään siivonnut kahteen viikkoon, kun oli jo pitkän aikaa kurja ja saamaton olo ennen kuin flunssa oikein räjähti päälle. Eli pitäisi tehdä suursiivous. Mutta nukkuminenkaan ei oikein huvita, kun meinaan makuuasennossa tukehtua kurkussa olevaan limaan aina kun tulee yskänkohtaus. Nukun sit sohvalla puolipystyasennossa tyynyjen tukemana. Ja naama on ihan punainen ja ruvella. Mahtavaa. Kuulun kans tähän lomalla sairastavien rotuun. Työnantaja ei edes tajua arvostaa sitä.

Vierailija
10/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä jouluruoassa on kallista?  Toki määrä , mutta jos ostaa sen määrän kuin ihmiset oikeasti syövät niin on halpaa

No meillä on ollut tapana ostaa kylmäsavulohta, savukalkkunaa, katkarapusalaattia, kylmäsavuporoa, vähän laadukkaampa suklaata yms. ja joulupäivänä sisäsfilepihvit. Se voi olla kallista, jos niin haluaa tai sitten tosi halpaa, oma valinta ja varallisuduen mukaan.  Määrät eivät ole isoja, mutta ostetaan tavanomaista parempaa. Laatikoita on tarjolla vain vähän ja kinkku on ihan pieni. 

Vierailija
11/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie rakastan lanttulaatikkoa. Ihanaa! Ja menee tästä flunssasta huolimatta

Vierailija
12/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alkuvuodesta, mitään en pystynyt nielemään, syljenkin nieleminen teki kipeää. Koskaan ennen ollut tuollaista.

Olen koko joulukuun pelännyt, että onnistun aivan varmasti tulemaan kipeäksi, vähän aina aamuisin ollut kurkku kipeä, mutta se on loppunut parin ensimmäisen tunnin aikana. 

Vielä en ole kipeäksi tullut, mutta onhan tässä aikaa...Minulla on niin huono tuuri, etten ihmettelisi jos onnistuisin huomenna tai aattoaamuna olemaan kipeä, viimeksi tosiaan alkuvuonna ollut kipeänä.

Vierailija
13/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli alkuvuodesta, mitään en pystynyt nielemään, syljenkin nieleminen teki kipeää. Koskaan ennen ollut tuollaista.

Olen koko joulukuun pelännyt, että onnistun aivan varmasti tulemaan kipeäksi, vähän aina aamuisin ollut kurkku kipeä, mutta se on loppunut parin ensimmäisen tunnin aikana. 

Vielä en ole kipeäksi tullut, mutta onhan tässä aikaa...Minulla on niin huono tuuri, etten ihmettelisi jos onnistuisin huomenna tai aattoaamuna olemaan kipeä, viimeksi tosiaan alkuvuonna ollut kipeänä.

Mulla tää ei alkanut kurkkukivulla vaan nenän tukkoisuudella aamuisin. 

Vierailija
14/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerat ihmiset sairastavat aina lomalla.

Vierailija
15/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joulukuun oltu lapsen kanssa vuorotellen flunssassa. . toivottavasti tämä helpottaisi pian.

Vierailija
16/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 7 kg luuton kinkku maksoi 100 euroa.

Vierailija
17/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kai se, kun silloin tulee ostettua niitä kalliita herkkuja mitä ei oikein muuten raaski. Meillä meni viime jouluna ruokakauppaan viikon sisällä jotain 400€ vaikka enimmäkseen miehen kanssa oltiin kahdestaan. Tavallisestikin meillä menee kahdestaan ruokaan 800-1000€/kk joten tuosta kun vielä vähän jouluistaa niin rahaa palaa.

Vierailija
18/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oksentaneet kilpaa jo pari päivää, kauhulla odotan saanko itse moisen riesan juuri aatoksi, ehtihän tässä melkein viikon olla terveenä angiinan jäljiltä...

Vierailija
19/20 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 7 kg luuton kinkku maksoi 100 euroa.

Mistä löysit noin kallista?

Vierailija
20/20 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Eilinen päivä oli parempi ja jaksoin vähän aamulla siivota. Mies onneksi hoiti ruokapuolen. Makuaistia oli vähän tallella ja sain syötyäkin normaalisti.  Mutta viime yö meni yskiessä ja tänään en maista mitään ja nyt ei mene alas kunnolla edes tee, kun on niin vaikea niellä. Kuumetta ei ole kovin paljoa ollut. Paremmalta tuntuu kuitenkin olla pystyasennossa, makuulla alkaa yskittää.  Varmaan sitten olen netissä loppupäivän ja katselen hauskoja kissavideoita ja välillä telkkaria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi